Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5 DOHC problemy z z pracą silnika

09 Cze 2005 18:05 5693 11
  • Poziom 11  
    Lanos 1.5 DOHC problemy z z pracą silnika.
    Zimny zapala i prfacuje ok 3-4 min .Po tym czasie gasnie i już nie chce zapalić .
    Ponowny rozruch mozliwy po ok 30 min .
    Jakakolwiek próba dodania gazu podczas pracy powoduje zgaśnięcie samochodu .
    Co już zrobiłem :
    - Sprawdzenbie błedów zapamiętanych w komputerze - NIE MA ZAPAMIĘTANEJ ZADNEJ USTERKI !!!!!!!!!!!!!
    - wymiana filtra paliwowego
    - wymiana świec
    - wymiana czujnika temeratury .
    Nie wiem czego się więcej złapać ?? Może ktoś ma pomysł ??
    I jeszcze jedno pytanko na koniec . Czy normalne jest że po wywołaniu kodów usterek ( zwarte piny A-B w złączu ALDL i przekręceniu stacyjki ) kody wyświetlane są przez kontrolkę nba desce rozdzielczej ale równocześnie CAŁY CZAS pracuje wentylator chłodnicy
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Zmierz ciśnienie paliwa, czy jak nie chce odpalić to jest iskra?Tylko benzyna czy jest na gazie?
  • Poziom 11  
    samochód tylko na benzynie . iskra jest
  • Sklep HeluKabel
  • Spec od samochodów
    Silnik się zalewa z jakiegoś powodu,sprawdż rurki do kolektora ssącego.
  • Poziom 14  
    Wentylator pracuje czy świece są mokre?
  • Poziom 30  
    To normalne że wentylator sie załacza. Dobrze że wpadło ci to w oko. Generalnie jak zewrze sie te dwa piny w gniazdku to ECU przechodzi w tryb awaryjny (stały kat wyprzedzenia, duża ilość paliwa na wszystkie wtryskiwacze naraz i jeszcze pare innych). Ponieważ to ECU steruje pracą wentylatorów (przy klimie sa dwa) i konstruktorzy tak sobie wymyślili że w trybie awaryjnym załączy siezeby nie przegrzać silnika.

    A swoja droga to współczuję. U mnie silnik tylko dostaje czkawki podczas
    jeżdzenia na niskich obrotach (tak około 1500-2000rpm) i jeżeli trzymam cały czas pedał gazu w tym samym położeniu.

    A może to jest wina immobilisera? Zwróć uwage czy po przekręceniu kluczyka gasnie dioda od immo?
  • Poziom 24  
    Czy silnik gaśnie tak jak byś wyłączył zapłon czy zaczyna się dusić jakby brakowało mu paliwa??
  • Poziom 20  
    Witam. No to moze jeszcze TPS i siniczek krokowy jak tu sprawa wyglada??
    Pozdrawiam Grzesiek
  • Poziom 11  
    długo nic nie dawałem znaku o postępach bo nic mi się narazie nie udało z nim zrobić . Silnik dławi się w taki sposób jakby dostawał za mało paliwa ( lub za dużo jakby go zalewało ). Raczej to nie wina zaplonu .Wymienone oprócz wcześniej podanych elementów także kable od świec . zero poprawy :( - iskra na oko prawidłowa.
    Mam pytanie: Czy to możliwe aby to była wina wtrysków ?? .Pragnę nadmienić iż autko nie zepsuło się od razu tylko stopniowo chodziło coraz gorzej i gorzej ( np w końcowej fazie na 4 biegu nie można było rozwinąc prędkości większej jak jakies 60-70 km /h)
    Po stronie kolektora ssącego wygląda wszystko Ok - nigdzi ednie widac i nie słychać zasysanego na lewo powietrza .
    Co do silniczka krokowoego to nie sprawdzałem bo nie zabardzo wiem jak sie do tego zabrać .
  • Poziom 11  
    Lanos działą już OK .Powodem było CAŁKOWITE zatkanie się katalizatora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Usterka naprawiona na razie w sposób dorażny czyli poprzez wybicie całego środka z katalizatora. Wszelkie dolegliwości ustąpiły jak ręką odjął . Temat uwazam za zamknięty aczkolwiek myślę że taka diagnoza może się komuś przydac !!!!! Pragnę nadmienić iż samochód ma przejechane TYLKO 45 tys !!!!!!!!! od nowości i zawsze był tankowany paliwem bez PB
  • Poziom 16  
    Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP