Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Sigma v6 3l - brak zapłonu potrzebne na wczoraj

Adimarta 04 Nov 2015 13:09 1623 21
  • #1
    Adimarta
    Level 8  
    Witam mam problem z Sigmą brak zapłonu jechałem w pewnym momencie silnik zgasł i juz nie pali. Rozrusznik Kreci i tylko tyle Proszę o ewentualne podpwiedzi jak naprawić usterke pilne!!! Z góry dzięki
  • #2
    marseluss_2009
    Level 24  
    Kondensatory w ecu
  • #3
    Adimarta
    Level 8  
    mógłbyś sprecyzować gdzie on się znajduje ? i cos więcej na ten temat ? z góry dzięki


    ps. sprawdzałem dzisiaj bezpieczniki i pali cały czas bezpiecznik opisany jako ECI MOTEUR czy to oznacza właśnie kondensator ?
  • #4
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Pierdoły ci opowiada o tych kondensatorach. Na 100% uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym.
    Standardowa usterka w Sigma/Galant V6
  • #5
    Adimarta
    Level 8  
    co oznacza bezpiecznik ECI MOTEUR ?
  • #6
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Sterownik elektroniki silnika.
  • #7
    Adimarta
    Level 8  
    a jaki jest powód jego ciągłego przepalania się ?
    zmieniałem je cały czas się przepalają i nadal brak zapłonu
  • #8
    marseluss_2009
    Level 24  
    nawracająca zgaga wrote:
    Pierdoły ci opowiada o tych kondensatorach. Na 100% uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym.
    Standardowa usterka w Sigma/Galant V6
    Kolego miałeś sigme czy tylko się o czytałeś?
    forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92334&highlight=kondensatory+ecu
    forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86707&postdays=0&postorder=asc&highlight=kondensatory+ecu&start=0

    I kolejny
    forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85499&highlight=kondensatory+ecu

    Sam to przerabiałem, moduł z reguły pada bo ecu siedzi. Jak co mam i do 12 i do 24 v, nie mniej można go naprawić.

    Piękne auto ale sporo zachodu z nim, polecam w/w lekturę jak i wiele innych wątków znajdujących się na tamtym forum, pomoże zadbać o to wspaniałe auto.

    Pozdrawiam
  • #9
    Adimarta
    Level 8  
    Co tam w tym Ecu siedzi? Jak można naprawić ten moduł zapłonowy? Można podpowiedzieć. ? Z góry dzięki ;)
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    ściągnij wtyczkę z aparatu zapłonowego i wymień wtedy bezpiecznik, jak po włączeniu zapłonu go nie przepali to masz winowajcę
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdecydowanie, jeśli uszkodzony będzie moduł zapłonowy, należy zająć się ECU i wymianą kondensatorów. Zdarzają się takie sterowniki, w których naprawa jest już niemożliwa, choćby z ekonomicznego punktu widzenia. Za dużo do odtworzenia.
  • #12
    Adimarta
    Level 8  
    W jakiej kolejności jest to wszystko skonstruowane np komputer kontroli silnika - bezpiecznik-komputer zapłonu - aparat zapłonowy? Tak czy inaczej? I gdzie oba komputery się znajduja?

    Ps. Czytałem również o kontrolce cheek na desce która powinna się zapalac i gasnac a teraz wogle się nie zapala
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Zazwyczaj na prawym słupku, za schowkiem
    Mitsubishi Sigma v6 3l - brak zapłonu potrzebne na wczoraj
  • #14
    Adimarta
    Level 8  
    Serdecznie dzięki :) jeżeli ktoś by mi mógł powiedzieć kolejności tych życzy w układzie?

    I jak każdą z nich mogę sprawdzić i ewentualnie naprawić?
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie obraź się, ale pojęcia nie masz, więc jak chcesz naprawiać moduły? Moim zdaniem bezpieczniej będzie jak ich nawet nie znajdziesz. Oddaj auto do fachowca.
  • #16
    Adimarta
    Level 8  
    Spoko ja tego nie będę robić spokojnie tylko znajomy mechanik i zbieram dla niego informacje, gdyż u najlepszego elektryka w moim mieście naprawa pomogła na dwa dni
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tobie jest potrzebny elektronik samochodowy, nie "najlepszy elektryk w mieście". A już na 100% mechanik nie ogarnie tego sterownika, jeśli będzie w znacznym stopniu uszkodzony.
  • #18
    marseluss_2009
    Level 24  
    Adimarta wrote:
    Serdecznie dzięki :) jeżeli ktoś by mi mógł powiedzieć kolejności tych życzy w układzie?

    I jak każdą z nich mogę sprawdzić i ewentualnie naprawić?


    Na kierowałem Cię, nie będę pisał wszystkiego jak podałem linki w których to jest zawarte.
    Paweł wawa akurat w tym konkretnym przypadku kondensatory po prostu pęcznieją/strzelają, ścieżki grube i ogólnie prosta sprawa.

    Pozdrawiam
  • #19
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    marseluss_2009 wrote:
    , nie mniej można go naprawić.

    A jak? :lol:
  • #20
    marseluss_2009
    Level 24  
    marseluss_2009 wrote:

    Paweł wawa akurat w tym konkretnym przypadku kondensatory po prostu pęcznieją/strzelają, ścieżki grube i ogólnie prosta sprawa.

    Pozdrawiam


    No raczej wymienia :D
  • #21
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Panowie, z kondensatorami był problem, owszem, ale w sterownikach Colt/Lancer jak i ....Suzuki Vitara . Żadne pęcznienie, strzelanie, wybuchy a prozaiczna sprawa- wylewały się dołem.
    Owe sterowniki były zrobione w pewien sposób- ściezka masy ( górna powierzchnia PCB) była połączona przez nogę konsensatora z dolną ściezką, elektrolit przeżerał to połączenie wokół nożki. Niestety, ta awaria przeważnie kończyła się zgonem procesora (MH6111).

    Nie było problemów z kondensatorami w Sigma/Galat, a nawet jak by któryś wyciekł to nic tam. Cała nagonka na kondensatory we wszystkich Mitsubishi wzięła się właśnie z tych modeli o których piszę wcześniej.
    Dwa- uwalony sterownik nie ubije aparatu zpłonowego, ten sie uszkadza ze względu na awarię cewki. No chyba, że uszkodzą się dwa czujniki halla jakie tam są, ale to ze względu na zmęczenie termiczne.
    Jeżeli wywala bezpiecznik 20A to łaskawie proponuję zwrócić uwagę jeszcze, że problem może robić pompa paliwa (zaciera się) jak i grzałka sondy.
  • #22
    KrzyzakMitsu
    Level 12  
    Temat powraca w innym aucie. Mam takiego pacjenta, Sigma 1994 r, 3.0V6 24v.
    Kondensatory zmienione, auto czasem odpala, czasem nie.
    Kolejną przypadłością, z którą spotkałem się tylko w Sigmie jest... stacyjka - ale ta najczęściej nie pozwala odpalić wcale i robi to w miarę wyraźnie.
    Stacyjkę naprawiłem, dodatkowo próbowałem z innym, sprawnym bębęnkiem tylnym (nie tym od kluczyka, ale tym łączącym przewody).
    Wciąż to samo.
    Pikanterii dodaje tu fakt, że auto jest po jakimś prezesie i ma mnóstwo dodatkowych gadżetów.
    Co udało mi się ustalić to jest tam alarm UNGO MC2000 - bardzo ciężko z dokumentacją, ale coś na 12volt.com znalazłem. Człowiek od alarmów wymontował właścicielce odcięcie zapłonu (podobno) i po tym przestała działać również instalacja LPG (założona w lutym 2016, dobry sprzęt - Tech326).
    Jest tam takie coś - logic sensor... jak to ugryźć? - jak odłączę, to problem dalej występuje. Co to w ogóle jest i jak działa?
    Alarm rozmontowałem - przypalony był tranzystor E3005T (dziś wymienię) wraz z wszystkimi elektrolitami na płytce.
    W aucie dodatkowo jest zamontowany telefon Nokia, zdalne odpalanie, automat do świateł, domykanie szyb... Instalacja jest przez to mocno skomplikowana (dodając fakt, że Sigma w owym czasie była wyposażana we wszystko co tylko można było mieć w aucie, to ogólnie nie jest to prosty samochód w naprawie).

    Zauważyłem, że coś pstryka z dużą częstotliwością (jak silnik krokowy) gdzieś w okolicach lewej strony liczników. Dioda połączona do złącza diagnostycznego mruga w takim samym tempie jak to coś. A jak już załapie to bez pstrykania to odpala i działa przez jakiś czas...

    Szukam więc ECU 24v sprawnego by podmienić. Oraz wszystkich informacji o tym alarmie. Clarion prawie nic już nie udostępnia...

    PS. Aparatu zapłonowego nie ma. Nie ma też czujników Halla - jest optoelektronika. Zamiast aparatu jest zapłon elektroniczny z ogromną cewką (w środku albo 6 albo (prędzej) 3 cewki wyzwalane na zasadzie waste spark).