Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt audio do domu w budżecie do 4000 zł

Sekwens 04 Lis 2015 15:22 2205 27
  • #1 04 Lis 2015 15:22
    Sekwens
    Poziom 8  

    Witam!

    Tak jak w temacie. Szukam pełnego zestawu audio dla domu. Czyli amplituner + głośniki + dobra karta dźwiękowa (często słucham muzyki za pośrednictwem komputera) + może coś jeszcze?

    Jestem wielkim fanem muzyki ,ale przyznam się że na dobrym sprzęcie się nie znam.
    Sprzęt będzie wykorzystywany głownie do słuchania muzyki (przekrój bardzo szeroki od muzyki metalowej, poprzez jazz, blues do elektroniki)
    Filmy tez zdarza mi się oglądać wiec nie wiem czy zestaw 5.1 nie byłby wskazany.
    Pomieszczenie ma około 25m2 i raczej nie powinno być problemu z nakładaniem się dźwięku lub tez montażem zestawu.
    Milo by było gdyby była opcja bluetooth ,lecz jeśli miałby to podnieść cenę to nie jest to konieczne.
    Jestem w stanie delikatnie przekroczyć budżet w razie widocznej potrzeby.
    Sprzęt również nie musi być nowy, chociaż nie chętnie ryzykowałbym z zakupem czegoś całkowicie w ciemno za tyle pieniędzy(może znajdzie się coś w okolicach trójmiasta?)

    Z góry dziękuje za pomoc!:)

    0 27
  • #2 04 Lis 2015 15:36
    alojzy7719
    Poziom 35  

    Sekwens napisał:
    czesto slucham muzyki za posrednictwem komputera


    W jakim formacie?

    0
  • #3 04 Lis 2015 16:21
    Sekwens
    Poziom 8  

    Głównie flac.

    0
  • Pomocny post
    #4 04 Lis 2015 16:51
    alojzy7719
    Poziom 35  

    Dobrze by było określić czy ma to być zestaw stereo czy 5.1.

    0
  • #5 04 Lis 2015 17:11
    Sekwens
    Poziom 8  

    Niewiem czy w tej cenie dostane dobry zestaw 5.1 który udźwignąć głośne słuchanie muzyki...?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Niewiem czy w tej cenie dostane dobry zestaw 5.1 który udźwignąć głośne słuchanie muzyki...?ψ

    0
  • #6 04 Lis 2015 17:20
    alojzy7719
    Poziom 35  

    Do tego dojdzie zewnętrzna karta dźwiękowa.

    -1
  • #7 04 Lis 2015 18:36
    Sekwens
    Poziom 8  

    Ok. Rozumiem.

    0
  • #8 05 Lis 2015 10:04
    s4home
    Poziom 20  

    Jeśli w głównej mierze zależy Ci na muzyce lepszym rozwiązaniem będzie wzmacniacz/amplituner stereo niż kino domowe.

    0
  • #9 05 Lis 2015 15:22
    alojzy7719
    Poziom 35  

    Amplituner niekoniecznie, radia można słuchać z komputera.

    0
  • #10 05 Lis 2015 17:24
    Sekwens
    Poziom 8  

    Ok, to moze faktycznie zestaw stereo czyli 2 glosniki, wzmacniacz i zewnetrzna karta dzwiekowa ? Jestem w stanie podniesc budzet do 5tys zl. Czego sie nie robi dla muzyki?:) Prosilbym o jakies nazwy/oferty jesli widzicie cos ciekawego. Pozdrawiam.

    0
  • #11 05 Lis 2015 17:45
    Rafal_JSN
    Poziom 21  

    Jaki rodzaj brzmienia preferujesz?
    Określ może typ słuchanej muzyki, to będzie łatwiej coś zaproponować.

    1
  • #12 05 Lis 2015 18:59
    Sekwens
    Poziom 8  

    Tak jak napisalem, slucham bardzo roznej muzyki. Od muzyki symfonicznej poprzez rock do np drum'nbassu... Fajnie jakby bylby to zestaw w miare uniwersalny, zalezalby mi na czystosci dzwieku(glownie talerzy) i efektownym basie. To chyba niestety sie troche wyklucza... wiec wazniejsza jest dla mnie czystosc dzwieku niz potezy bass.

    0
  • #13 05 Lis 2015 20:13
    s4home
    Poziom 20  

    Yamaha AS501+ Dali Zensor 7 + Audinst HUD-mx1 USB DAC. Może to delikatnie przekroczyć Twój budżet ale powinno spełnić założenia. Głośniki z dobrym basem i góra to klipsch R-26f, zagra czysto, jednak możesz zauważyć niedosyt środka. DAC wg mnie najlepszy z którym cenowo zmieścisz się w komplecie który proponuję

    -1
  • Pomocny post
    #14 05 Lis 2015 22:37
    Rafal_JSN
    Poziom 21  

    Ja proponuję HK980 + Klipsch F20. Budżet wystarczy, zostanie nawet na DACa i okablowanie. HK ma bardzo dużą kontrolę nad basem, środek jak na 2dr wg mnie jest dość wystarczający a z racji że góra w Klipsch-ach jest ostra i efektywna to HK980 swoją charakterystyką lekko je załagodzi.

    0
  • #15 06 Lis 2015 09:42
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprzęt musi być nowy? W której części kraju mieszkasz?

    0
  • #16 06 Lis 2015 14:04
    Sekwens
    Poziom 8  

    Dziekuje za propozycje!
    Absolutnie nowy byc nie musi... Mieszkam na terenie Trojmiasta.
    Moze jeszcze jakies sugestie?:)
    Bo w weekend zamierzam zamowic sprzecik...

    0
  • #17 08 Lis 2015 13:25
    Sekwens
    Poziom 8  

    HK 980 jest niedostepny praktycznie nigdzie z tego co szukalem;/. Z tego wzgledu, zatanawiam sie nad tym zestawem Yamaha AS501+ Dali Zensor 7 + Audinst HUD-mx1 USB DAC ... DAC'a juz zakupilem poniewaz wydaje sie naprawde dobry i uniwersalny. Glosniki tez wydaja sie pierwszorzedne pod wzgledem jakosci do ceny i wygladu. Zastanawia mnie tylko ten amplituner poniewaz niektorzy zwracaja uwage na delikatny brak dynamiki a wyglad tez nie przypadl mi do gustu. Moze jest cos podobnego w tej cenie ?

    Moze jakis amplituner pozwalajacy w przeszlosci podloczyc satelitki? Na dobry amplituer+glosniki moglbym wydac te 5 tys...;)

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #18 08 Lis 2015 14:55
    s4home
    Poziom 20  

    Jeśli zależy Ci na dobrej jakości dźwięku to pozostań przy opcji stereo. Wydanie 2kzł na amplituner kina domowego, i taka sama kwota na wzmacniacz stereo to przepaść w jakości dźwięku. Ta Yamaha nie jest zła, warto ja odsłuchać.
    Jednak w 5kzł zmieścisz się z Marantzem PM6005. Jeśli nie chcesz puszczać radia internetowego z laptopa to dobry amplituner stereo: Onkyo TX-8150.
    Co do kina domowego, w Twoim budżecie sprawdzi się najlepiej Onkyo TX-NR646

    0
  • #19 08 Lis 2015 16:26
    Sekwens
    Poziom 8  

    Onkyo TX-8150 wydają sie bardzo ciekawą opcją. Mowi sie jednak ,ze Onkyo gra cieplej ,ale zarazem mniej dynamicznie od Yamhay(A czest slucham dosyc ostrej muzyki) i zastanawiam sie czy jest jakies porownywalny model Yamahy w tej cenie? Z wiekszymi mozliwosciami niz Yamaha AS501 ? Czy jednak Onkyo wygrywa w tym przedziale cenowym zdecydowanie?

    0
  • Pomocny post
    #20 08 Lis 2015 17:15
    s4home
    Poziom 20  

    Yamaha RN500 lub 602 to amplitunery tak jak Onkyo 8150. Jeśli nie zależy Ci na radiu internetowym i innych funkcjach sieciowych możesz wziąć w tej cenie wyższy model Yamahy AS701. Powinna brzmieć lepiej niż to Onkyo. Melodyjniejszym od Yamahy wzmacniaczem jest marantz

    0
  • #21 08 Lis 2015 20:01
    Sekwens
    Poziom 8  

    Te Yamahy r-n 500/602 ladnie beda wspopracowaly z Dali Zensor 7 ?

    0
  • Pomocny post
    #22 08 Lis 2015 21:34
    s4home
    Poziom 20  

    Lepiej zagra czysty wzmacniacz niż amplituner stereo. A w cenie 602 dostaniesz AS701. Więc jak dla mnie albo tańszy RN500 albo 701

    0
  • Pomocny post
    #23 08 Lis 2015 21:52
    buczo11
    Poziom 27  

    Witam!
    Myślę, że przy kwocie którą chcesz wydać, dobrze byłoby jednak wybrać się na odsłuch kilku zestawień sprzętowych. Ze swojej strony proponuję również posłuchać HK 3770 i Tannoy Mercury V4i, ewentualnie tych samych kolumn z Yamahą R-N500 i Onkyo TX8050. Zewnętrzna karta Audinst HUD mx1 jest według mnie dobrym wyborem.

    0
  • #24 09 Lis 2015 19:08
    Sekwens
    Poziom 8  

    Mieszkam w Gdynii. Jednak faktycznie postawie na jakosc wiec skupie sie na wzmacniaczu. Jutro pojde odsluchac ta Yamahe 701 i Marantz PM6005. Moze jakis porownywalny wzmacniacz Onkyo albo HK mi polecisz to jutro postram sie dokonac ostatecznego wyboru.

    0
  • #25 11 Lis 2015 03:57
    Sekwens
    Poziom 8  

    A wiec jestem po odsluchach Marantza PM6005 i Yamahy AS701. Oba wzmacnicze podpiete pod Dali Zensor 7. Przede wszystkiem jestem w szoku jaka dzieli je roznica dzwieku. Yamaha jest bardzo ostra, metaliczna, szeleszczaąca. Maratz skoleji jest duzo cieplejszy, melodyczniejszy i ma bardziej wyeksponowany srodek co bardziej mi odpowiada. Szczerze mowiac mialem wrazenia jakby te 2 wzmacnicze dzielila przepasc pod wzgledem jakosci. Jedyne do czego moglbym sie przyczepic w Maratzu to delikatnie za malo głebi w basie i moze ciut za malo dynamiki. Zastanawiam sie czy jakis inny wzmacnicz np.Harman/Kardon moglby cos wiecej zaoferowac w tym temacie od Marantza nie tracac jego walorow? Moze cos ciut drozszego?

    Dodano po 46 [minuty]:

    Moze sub do Marantza zalatwiilby sprawe ?

    Tak rozsmakowalem sie w brzmieniu dobrago sprzetu.... : ) ,ze zastanawiiam sie czy nie przeznaczyc jednak do 7tys na zestaw o podbnym zabawrwieniu do Martaza + Zensor 7 lecz o odrobinie wiekszym basie i dynamice i moze delikatnie wiekszej szczegolowosci. Przeczytalem ,ze Klipsch maja lepszy bas i dynamike wzgledem Dali. Co myslicie?

    0
  • #26 12 Lis 2015 10:07
    s4home
    Poziom 20  

    Z Klipschem basu Ci nie braknie, a połączenie z Marantzem zagra bardzo dobrze. Jeśli podniesiesz budżet możesz pomyśleć o głośnikach R28 a do tego wyższy model Marantza. Jeśli podoba Ci się brzmienie Dali możesz odsłuchać wyższą serię -głośnik Lektor 8. Tu basu jest zdecydowanie więcej niż w przypadku Zensorów

    0
  • #27 12 Lis 2015 17:54
    Rafal_JSN
    Poziom 21  

    Spróbuj posłuchać wyżej proponowany HK3770 z Zensor 7, Klipsch F20/30, wyżej wymienione R28, Monitor Audio BR6. Możliwe że któreś z tych połączeń Ci się spodoba. Ja bym obstawiał ten amplituner wraz z Klipsch F20/30. Do dynamicznej i ostrzejszej muzyki powinno być idealnie.

    0
  • #28 12 Lis 2015 18:42
    Sekwens
    Poziom 8  

    A wiec chyba przesiade sie na wzmacniacz Martanz 8005(wieksza moc, lepsza jakos niz 6005). Skoleji glosniki najprawdopodobniej kupie Dali Icon 6 lub ewentualnie 7 bo maja zdecydowanie wiecej basu. Napewno Maranz+Dali graja bardzo melodczynie i slodko, jedyne co to w 6 kuleje bas a w 7 tez nie wgniata w fotel, ale jest troche lepiej, poza tym jest naprawde satysfakcjonujaco. Reszta glosnikow(polk i Klipsch) blado wypadła pod wzgledem jakosci dzwieku(glownie srodek, jakosc talerzy). Sadzicie ,ze zestaw Marantz + Icony sa optymalnym wyborem za te 10-12tys zl? Wiem ,ze kwota u mnie rosnie i rosnie ,ale wole zacisnac pasa i kupic raz a porzadnie niż czuć niedosyt. Co myslicie o moim wyborze? Czy jednak cos jeszcze byscie przesluchali majac te 12tys do wydania?

    Najlepiej cos z delikatnie wiekszym naciskiem na bas niz te siódemki...

    0