Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 - Modulator 3ciej osi

dondahaka 04 Lis 2015 19:16 738 2
  • #1 04 Lis 2015 19:16
    dondahaka
    Poziom 15  

    Witam,

    Mam dość ciekawy problem z modulatorem 3-ciej osi pędnej w Volvie Fh13.

    Sterownik EBS generuje takie błędy:

    MID136-SID12 FMI7 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS prawa, błąd mechaniczny
    MID136-SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła, oś 2 ABS prawa, nadmiernie wysoka wartość zmiany

    MID136-SID12 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS prawa, Instrukcje specjalne

    MID136-SID11 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS lewa, Instrukcje specjalne


    Największy mam problem z modulatorem 3ciej osi.
    Gdy wcisnę pedał hamulca, pojawiają się ciśnienia na dane koło. 1 i 2 oś ok,
    lecz 3cia jedna strona narastała podobnie jak w innych, a prawa permamentnie wartość 1250kpa

    Wymieniłem więc modulator na używany. Zniknął błąd MID136-SID12 FMI7, lecz reszta została, nie wiem co oznaczają te dwa ostatnie. Czy ktoś spotkał się już z takim kodem?[/code]

    0 2
  • #2 04 Lis 2015 19:57
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    dondahaka napisał:
    MID136-SID4 FMI10 - czujnik prędkości koła, oś 2 ABS prawa, nadmiernie wysoka wartość zmiany

    Tu do sprawdzenia szczelina czujnika,luzy na łożyskach, pierścień impulsowy (korozja, krzywizny itp.).
    dondahaka napisał:
    MID136-SID12 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS prawa, Instrukcje specjalne

    MID136-SID11 FMI14 - zawór regulacji ciśnienia oś 3 ABS lewa, Instrukcje specjalne

    Instrukcje specjalne mówią by przeprowadzić "test ciśnieniowy tego modulatora",jeżeli test wypadnie poprawnie błędy staną się nieaktywne i można będzie je skasować lub same się skasują.
    Przeprowadź taki test:
    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.
    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.
    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100% jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund
    (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty na 100% przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu
    około 7 sekund.
    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.
    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje
    skasowana.
    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać
    nieograniczoną liczbę razy).
    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.
    Kontrola po naprawie :
    Wykonać jazdę próbną długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.

    0
  • #3 04 Lis 2015 20:04
    dondahaka
    Poziom 15  

    ah faktycznie nie wpadłem na to, a już kiedyś to robiłem :) za rzadko się volva robi. Zapewne to będzie to, ale jutro potwierdzę, dzięki!

    0