Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 1,9tdi 1Z 66kW. Zimny źle odpala!!

pawcio82 04 Lis 2015 21:51 1332 3
  • #1 04 Lis 2015 21:51
    pawcio82
    Poziom 2  

    Witam !
    Jestem posiadaczem vw passat b4 1,9tdi 1Z od 9lat , myślałem że znam to auto od podszewki i umiem usunąć wszystkie usterki. Niestety. Problem jest następujący: zimne auto po całej nocy musi długo kręcić gdy nie grzeją świece aby odpalić. Z rury biało niebieski dym- nie wielka chmurka. Gdy komputer załączy świece (tj. przy temp. około 4-5 na plusie) , muszę go dwa razy podgrzać aby dobrze odpalił "od strzała". Jak jest ciepły pali "od strzała" za każdym razem. Problem z odpaleniem auta pojawia się przy temp. około 10 na plusie (jesień). Auto bardzo dobrze przyśpiesza nie kopci mimo że ma chipa nie bierze oleju(na 15tyś. max 300gram).Auto nie posiada immobilizera. Alarm zakładałem sam jest ok. Jestem mechanikiem z 10 letnim doświadczeniem ale ten problem mnie przerósł. Napisze co zrobiłem aby usunąć usterkę:
    1. Sprawdziłem świece żarowe (są ok), prąd na każdą świece dochodzi.
    2. Sprawdziłem wtryskiwacze (są ok) 175-180 bar każdy jeden. Oporowość na wtrysku sterującym 0,95.
    3. Ciśnienie sprężania 31-32 na każdym cylindrze- mierzone przy temp. 80 stopni.
    4. Oddałem pompę wtryskową do uszczelnienia była ok ale fachowiec wymienił wszystkie uszczelniacze (dla pewności)
    5. Ustawiłem Kąt wtrysku 45-51% na polskim vagu (5 blok)
    6. Ustawiłem dawkę paliwa 4,0
    7. Koło rozrządu przy wale korbowym ok (to małe), ustawienie rozrządu idealne znak na wieńcu zgrywa się idealnie z pompą wtryskową i wałkiem rozrządu.
    8. Wymieniłem filtry paliwa i powietrza w wężykach zasilających pompę wtryskową nie ma pęcherzy powietrza.
    9. Przepływomierz powietrza ok podaje dwa razy więcej powietrza niż powinien (zaślepiony EGR).
    10. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniałem kilka lat temu (może 4lata) oryginalny kupiony w serwisie. Wskazania są zgodne z wskazaniami po podłączeniu kompa.
    11. Czujnik temperatury paliwa zmieniony oryginał bosch.
    Moje pytanie: czy przyczyną może być sterownik silnika/komputer ? Nie mogę go nigdzie dostać końcówka numeru B. Jeśli nie on to co?
    POMOCY!!

  • #2 04 Lis 2015 21:59
    T5
    Moderator Samochody

    pawcio82 napisał:
    5. Ustawiłem Kąt wtrysku 45-51% na polskim vagu (5 blok)

    I tu jest błąd, kąt wtrysku ustawia się w nastawach podstawowych.

  • #3 04 Lis 2015 22:03
    pawcio82
    Poziom 2  

    Wow !!!
    Nie rozumiem. O co konkretnie chodzi kolego? Czy kąt wtrysku może być przyczyną?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME