Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delphi&Arduino - Prosta komunikacja USB/RS-232

CrisELDi 04 Lis 2015 22:36 966 24
  • #1 04 Lis 2015 22:36
    CrisELDi
    Poziom 14  

Witam.

Szukam prostego rozwiązania na komunikację Delphi Arduino, szukają po necie sprawa nie jest tak prosta tym bardziej iż nie jestem programistą. Ale znalazłem rozwiązanie tak przynajmniej myślę :)

Może na początek Arduino -> USB ->Delphi 7(ComPort)

Kod: vbnet
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Arduino wysyła bardzo proste komunikaty np: P100 w tym przypadku kod (paczka) "P" oznacza przeznaczenie czyli wskaźnik/ProgressBar "100" wartość jaką ma wskazywać ten wskaźnik zaś S1 - "S" oznaczenie dla włącznika oraz pozycja "1" ON lub "0" OFF... Proste ...

Kod: delphi

W Delphi dane są odfiltrowane czyli początek i wartość według zapotrzebowania...
    np:P100 zostaje rozpoznane jako Date1= "P"(przeznaczenie) Date2="100"(wartości) I wszystko ładnie działa i jest wyświetlone w Label1 or Label2
    Nie jestem jeszcze pewny ale występuje delikatne opóźnienie otrzymaniem paczki Memo a wyświetleniem jej w Label. Nie wiem z czego wynika?

I tu jest mój problem aby użyć odfiltrowane dane dla wybranych obiektów. :|

Można prosić o pomoc?

0 24
  • #2 04 Lis 2015 22:41
    -psiak-
    Poziom 32  

Wywal te wiersze:

wraz z odpowiednim end'em i powiedz czy nadal są opóźnienia.

0
  • Pomocny post
    #4 04 Lis 2015 23:54
    -psiak-
    Poziom 32  

Więc przerób na przyszłość na:

Gdzie, bardzo przydatna funkcja prawie w każdym projekcie:

0
  • Pomocny post
    #5 05 Lis 2015 06:37
    oloam
    Poziom 20  

Po pierwsze :

CrisELDi napisał:
    Str:=Memo.Lines[Memo.Lines.Count-2+Ord(P=Length(str))];

po co to skoro w Str masz juz to co potrzebujesz ?
    Po drugie: