Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f Bj 1.6 16V 98 km - Nagły wzrost spalania i problem z komputerem

dropsik86 05 Lis 2015 17:45 867 2
  • #1 05 Lis 2015 17:45
    dropsik86
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam taki problem, iż z dnia na dzień moja mazda zaczęła dużo palić. Od ponad 3 lat robię te same trasy głownie dojazd do pracy czyli w moim przypadku około 80% trasa 20% miasto 15 km w jedną stronę. Realne średnie spalanie wyliczane na podstawie ilości zatankowanej beny i przejechanych kilometrów wynosiło zawsze w granicach 7.3l PB nagle z dnia na dzień zrobiło się prawie 8.5l PB. Jeżdżę cały czas tak samo nigdy nie butowałem i teraz też nie butuję. Spalanie na poziomie powyżej 8 litrów uzyskiwałem kilka razy jak zapiekały się cylinderki

    Silnik chodzi równo. Chociaż ostatnio czasami był problem z odpalaniem tzn. obroty przefalowały i zaczynał się dusić i albo zgasł albo trzeba było przy-gazować, żeby nie zdechł. Stało się tak kilka razy. Nie wiem teraz co jest powodem takiego nagłego wzrostu spalania i od czego zacząć aby nie moczyć pieniędzy na daremno.

    Postanowiłem najpierw podjechać na komputer i tu zonk – kilka interfejsów próbowali i nie da się połączyć. Jakieś wskazówki? Filtr paliwa od 4 lat nie był wymieniany bo mechanicy twierdzili, że w tym modelu się nie wymienia. Dziś dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że filtr paliwa dożywotni?? Szczerze to pierwszy raz się z takim czymś spotykam.

    Jakieś pomysły? Wymiana świec + WN na dobry początek? Co z tym filtrem tak naprawdę. I ostatnia sprawa dlaczego nie można się połączyć z komputerem (ostatnio ponad 3 lata temu nie było problemu)

    Poza tym wszystko chodzi jak w zegarku mocy nie odczuwam aby ubyło silnik pracuje równo, jedynie rdza rozsmakowała się trochę na tylnych nadkolach :) Niepokoi mnie ten wzrost spalanie bo nie chodzi tutaj o powiedzmy poł litra ale wzrost z dnia na dzień o prawie 1,5l. Paliwo słabe wykluczam bo sprawdzałem z kilku stacji i jest tak samo.

    Z góry dziękuję za pomoc

    0 2
  • #2 05 Lis 2015 18:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    To auto robi się na piechote. Tzn musisz miec multimetr i najlepiej analizator spalin.

    Ksiązke do mazdy i jedziesz.

    Na poczatek blink codes lub podłaczyc sie do gniazda. Wiem ze nie OBD, ale idzie to zrobic. A nastepnie sprawdzasz ustawienie przepustnicy, prace sondy lambda, czujnik temp.

    0
  • #3 06 Lis 2015 14:47
    dropsik86
    Poziom 9  

    Udało się zaczytać innym komputerem. Błędów brak natomiast na ciepłym silniku obroty falują +/- 10% na biegu jałowym i to tyle co udało się ustalić po podłączeniu do komputera.

    0
  Szukaj w 5mln produktów