Nubira 2 litry benzyna + LPG 2000rok.
Na benzynie odpala bezproblemowo czy ciepła czy zimna, ale przy próbie dodania gazu dusi się, kaszle i prycha oraz nie wchodzi na obroty. Po nagrzaniu objaw ten sam. Po przełączeniu na LPG idzie idealnie. Świeci się pomarańczowa kontrolka CHECK.
Wyczyściłem przepływomierz, sprawdziłem ciśnienie paliwa, wymieniłem przepustnicę wraz z potencjometrem przepustnicy oraz silnik krokowy.
Co jeszcze mogę zrobić aby zdiagnozować uszkodzenie (oprócz odprowadzenia auta do mechanika)?
Klonowi dziękujemy.
3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk. .
Po wymianie przepustnicy robiłeś adaptację biegu jałowego? Podejrzewam walnięty TPS. Nowe nie zawsze znaczy sprawne. Zwłaszcza jeśli chodzi o tanie TPSy dla "Dajewo". Odczyt błędów kodem błyskowym prosty jak drut którego musisz do tego użyć Było wielokrotnie na forum o tym.
Przepływomierz - czujnik przepływu powietrza umieszczony na rurze pomiędzy filtrem powietrza a dolotem do przepustnicy. Przepustnica używana ale jak zapewnia sprzedający na tej przepustnicy auto pracowało. Jeśli coś by nie tak było z zasilaniem wtrysków to na wolnych też by nie pracowały, a poza tym zdarza się że wejdzie na obroty na paliwie.
Dodano po 6 [minuty]:
Czujnik TPS? czyli położenia przepustnicy? jeśli o to chodzi to były podstawiane 3 sztuki - 2 używki i 1 nowy. Adaptacja biegu jałowego? nie wiem co to jest - ale doczytam, o kodzie błyskowym tez nie słyszałem też doczytam. A komputer znajomego nie ma w opcji nubiry z 2000r. Próbowaliśmy jako Opel jako Chevrolet i nic.
LPG bardzo stare 14 Lat(palnik), jak bym mógł odczytać błędy to problem byłby rozwiązany, niestety oprogramowanie znajomego nie obsługuje takich zabytków. Mogę prosić coś więcej na temat tego"wybłyskania błędów"
To jedno ustaliliśmy.
Ściągnij klemę na kilka minut (zimny silnik) i bez dodawania gazu daj mu się zagrzać . Manewr na benzynie. Gaz -butla zakręcona. Sprawdź jaki to przyniesie efekt.
Kiedy tankowałeś świeże paliwo?
A to o to chodzi z tą adaptacją, powiem szczerze że nie wiedziałem że się to tak nazywa, ale zrobiłem to. Ściągnięta klema - na około 30 min, odpalenie bez gazu i zagrzanie auta aż się wentylator nie załączy. Po zagrzaniu auto zgaszone i ponowny start i dalej to samo.
Uruchomienie auta oczywiście z wyłączoną instalacją LPG, butli nie zakręcałem ale wydaje mi się to bez znaczenia (przy wyłączonej instalacji LPG minimum 2 elektrozawory "pilnują" żeby gaz nie dostał się do "palnika"). Odłączyłem klemę minusową.
Dodano po 14 [minuty]:
No a z paliwem też o tym myślałem, miałem zakamuflowane 20L benzynki do kosiareczki (mieszanka 1:50), no to wlałem bo sezon na koszenie trawy minął a szkoda wylać, ale to było 2-3 tygodnie temu, jeśli to od paliwa to czemu nie wyskoczył ten problem od razu lub za 2-5 dni? tylko po 2 tygodniach prawie. A mieszanka powinna pozytywnie wpłynąć na wtryski (zwłaszcza że katuję auto non stop na gazie), a poza tym to zdarzało mi się wlewać taką mieszankę do innego auta (golf 5) i nic się dziwnego z Golfikiem nie działo, auto jeździ normalnie. O co chodzi z tym "błyskaniem błędów"? Mogę prosić jakiegoś linka gdzie mogę o tym poczytać.
Dodano po 11 [minuty]:
A jeszcze tak myślę - świece -. Ale jeśli na gazie chodzi to czy mogą być uszkodzone? Ja ich nigdy nie wymieniałem (4 lata mam to auto). Jutro po pracy popatrzę na świece i kable.
Kody błędów odczytasz przy pomocy spinacza biurowego. Komputer nie potrzebny.
Jeśli masz złącze obd mostkujesz 5 i 6 jeśli 12-to pinowe to A i B. Włączasz zapłon i liczysz błyski lampki "check" Błąd 12 możesz pominąć. Jest standardowy.
"...Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2,
ilość dlaszych mignięć druga cyfra.
Kod się powtórzy
Uwaga - przy zwartych pinach włącza się wentylator chłodnicy - tak ma być
KOD Miejsce usterki Rodzaj usterki
3 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do masy (-) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
4 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
5 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do masy (—) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
6 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do zasilania (+) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)
13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy wyższą niż 146°C
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C
16 Czujnik spalania stukowego Moduł ECM określa nadmierną wartość sygnału czujnika
17 Wtryskiwacz paliwa Zwarcie do masy (-) lub przerwa w uzwojeniu cewki wtryskiwacza
18 Czujnik spalania stukowego Niewłaściwy sygnał z czujnika
19 Czujnik położenia wału korbowego CPS Niewłaściwy sygnał lub brak sygnału z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C
24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę niższą niż 38,5°C
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ACP Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - powyżej 3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)
32 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do zasilania (+)
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia - poniżej 14 kPa
35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy
45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM
49 Akumulator Zbyt wysokie napięcie akumulatora
51 Elektroniczny moduł sterujący ECM Niewłaściwie zainstalowana lub niesprawna pamięć EPROM
53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
55 Elektroniczny moduł sterujący ECM Zawartość EPROM zmieniła się po zaprogramowaniu ECM
61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)
62 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do zasilania (+)
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy (-)
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do zasilania (+)
93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM..."
Dzięki za te kody i metodę, powiem że szukałem tego właśnie na forum Daewoo ale nie widziałem tego - wnioski: źle szukałem.
Podstawiłem dzisiaj przewody WN i świece - bez rezultatu.
Jednak kombinując przy przewodach i cewce zapłonowej zauważyłem ciekawą rzecz:
na wewnętrznych wyjściach iskra jest jakby słabsza, a na zewnętrznym lewym "bije" że odnoszę wrażenie że aż za mocno, zewnętrzy prawy wydaje się że jest w normie.
No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?
Przecież powinno być odwrotnie, najpierw powinno głupieć na gazie.
Dziś znowu całe popołudnie i wieczór spędziłem w garażu, ale za to jutro od rana spróbuję tego błyskania.
Zaprowadź ten samochód do jakiegoś majstra, zanim wydasz jego równowartość na zbędne podzespoły. Cały czas grzebiesz nie tam, gdzie powinieneś. Po pierwsze - ustalić od czego zapala się check - tzn. sygnaturę błędu który go wywołuje. Dalej - cały czas obstawiam wydajność pompy paliwa, czyli albo ona sama, albo zafajdany filtr. Prosze podać wartość ciśnienia paliwa, przy pracującym silniku na biegu jałowym na benzynie.
Faktycznie opis sposobu "błyskania" jest na str. 66 i 67 w książce. A co do majstra, to jest tu u mnie dwóch takich co wiedzą wszystko i zazwyczaj kończy się na tym że po kolei wymieniają wszystkie podzespoły aż wreszcie uda im się trafić. Z rana "pobłyskam" sobie i zmierzę ciśnienie tym razem na pracującym silniku.
No coś jest nie tak z tym "błyskaniem", nic mi nie komunikuje. Próbowałem też podpiąć auto u znajomego do dobrego VAG-a ale też nie potrafi go znaleźć. Do starej nubiry jest jakiś inny komputer diagnostyczny?
Do starej nubiry jest jakiś inny komputer diagnostyczny?
Jest inny protokół komunikacji.
Zacznij rzetelnie informować z czym mamy do czynienia i jakie są wyniki pomiarów? Co uzyskałeś z wymuszenia kodów błędów?
Wlej czyste paliwo , a nie tworzysz coś w śmietniku.
adam.lysy wrote:
Dziś znowu całe popołudnie i wieczór spędziłem w garażu,
I posiedzisz tam jeszcze długo jak nie zaczniesz odpowiadać konkretnie na konkretne i precyzyjne pytania
adam.lysy wrote:
No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?
Nikła szansa że energia iskry uszkodzonej cewki jest w stanie zapalić mieszankę gazową , a nie zapala prawidłowo mieszanki benzynowej, paniał?
adam.lysy wrote:
No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?
Wiesz co to sterowanie sekwencyjne , wiesz jak działa sterownik w przypadku zakłóceń? Raczej nie sądzę wiec nie baw się tylko poszukaj usterki według podpowiedzi.
Odłączyłeś instalację gazową od instalacji auta? Zalałeś świeże paliwo bez domieszek?
adam.lysy wrote:
A jeszcze tak myślę
Bez urazy zostaw to innym, zaangażowałeś nawet robokopa do myślenia, zrób to o co jesteś proszony
Stare paliwo spuszczone do zera, zalałem 20l nowego, żadnej zmiany. Ciśnienie paliwa na pracującym silniku będę mógł zmierzyć dopiero w poniedziałek (nie mam w weekendy dostępu do zegara). Po zwarciu na kostce zgodnie z Twoją instrukcją i książką nic się nie dzieje żadnych "błysków". Odłączenie LPG zrobione (zakręcona butla i wyjęte bezpieczniki zasilające instalację) też bez zmian. Dziś zauważyłem że kontrolka CHECK nie świeci ciągle, pojawia się i znika w różnych odstępach czasu bez względu na to czy jadę na gazie czy próbuję jechać na benzynie. Przepraszam za błędy które popełniam, nie jestem mechanikiem jednak staram się zrozumieć moje auto.
Dodano po 13 [minuty]:
A co do protokołu komunikacyjnego - czy mogę prosić o wskazanie jakiegoś prostego testera (Allegro, Olx), interfejsu diagnostycznego, który będzie rozmawiał z moim autem. Chętnie kupię takie urządzenie które pomoże mi porozmawiać z moim autem.
A co do protokołu komunikacyjnego - czy mogę prosić o wskazan prostego testera (Allegro, Olx), interfejsu diagnostycznego, który będzie rozmawiał z moim autem. Chętnie kupię takie urządzenie które pomoże mi porozmawiać z moim autem.
A o czym chcesz rozmawiać z tym zmodyfikowanym Multecem?
A o czym chcesz rozmawiać z tym zmodyfikowanym Multecem?
A jeśli mogę trochę prościej co to jest "multecem"?
jurekk55 wrote:
Launch + adapter? Scaner 11? Scan100 + adapter?
Mam rozumieć że są to jakieś nazwy urządzeń diagnostycznych i oprogramowania do tego? Jeśli tak to ani Allegro ani Olx nic na ten temat nie wie. W googlach coś jest na Amazon.com no ale zanim mi to z Chin przyjdzie to ze 2 tygodnie upłyną.
Auto trafiło do serwisu - po tygodniu diagnoza - uszkodzenie komputera. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Z tego co stwierdził serwis komputer mógł ulec uszkodzeniu w czasie spawania układu wydechowego, tylko dlaczego uszkodzenie nie wyskoczyło od razu tylko po prawie 3 tygodniach od naprawy wydechu. To już nie istotne, ważne że jeździ.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, zaangażowanie i pomoc.