Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Nubira 2.0 - Nie pracuje na benzynie na LPG pracuje

05 Lis 2015 20:21 2184 24
  • Poziom 14  
    Nubira 2 litry benzyna + LPG 2000rok.
    Na benzynie odpala bezproblemowo czy ciepła czy zimna, ale przy próbie dodania gazu dusi się, kaszle i prycha oraz nie wchodzi na obroty. Po nagrzaniu objaw ten sam. Po przełączeniu na LPG idzie idealnie. Świeci się pomarańczowa kontrolka CHECK.
    Wyczyściłem przepływomierz, sprawdziłem ciśnienie paliwa, wymieniłem przepustnicę wraz z potencjometrem przepustnicy oraz silnik krokowy.
    Co jeszcze mogę zrobić aby zdiagnozować uszkodzenie (oprócz odprowadzenia auta do mechanika)?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    Wymień pompę


    Moderowany przez T5:

    Klonowi dziękujemy.
    3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk. .

  • Poziom 14  
    Sprawdziłem ciśnienie na pompie jest prawie 3 bar-y.
  • Poziom 35  
    adam.lysy napisał:
    Wyczyściłem przepływomierz


    Pokaż jak wygląda , nie widziałem ani w Nubirze I , ani w Nubirze II. Może mało spostrzegawczy jestem.

    adam.lysy napisał:
    Świeci się pomarańczowa kontrolka CHECK.


    Czas odczytać błędy.

    adam.lysy napisał:
    wymieniłem przepustnicę wraz z potencjometrem przepustnicy oraz silnik krokowy.


    Nowa ? Używka?

    Masz zasilanie na wtryskach ? Jest kluczowanie wtrysków ? Mowa o wtryskach benzynowych.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Po wymianie przepustnicy robiłeś adaptację biegu jałowego? Podejrzewam walnięty TPS. Nowe nie zawsze znaczy sprawne. Zwłaszcza jeśli chodzi o tanie TPSy dla "Dajewo". :)
    Odczyt błędów kodem błyskowym prosty jak drut którego musisz do tego użyć :) Było wielokrotnie na forum o tym.
  • Poziom 14  
    Przepływomierz - czujnik przepływu powietrza umieszczony na rurze pomiędzy filtrem powietrza a dolotem do przepustnicy. Przepustnica używana ale jak zapewnia sprzedający na tej przepustnicy auto pracowało. Jeśli coś by nie tak było z zasilaniem wtrysków to na wolnych też by nie pracowały, a poza tym zdarza się że wejdzie na obroty na paliwie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czujnik TPS? czyli położenia przepustnicy? jeśli o to chodzi to były podstawiane 3 sztuki - 2 używki i 1 nowy. Adaptacja biegu jałowego? nie wiem co to jest - ale doczytam, o kodzie błyskowym tez nie słyszałem też doczytam. A komputer znajomego nie ma w opcji nubiry z 2000r. Próbowaliśmy jako Opel jako Chevrolet i nic.
  • Poziom 26  
    Jaki typ instalacji LPG? Sekwencja czy coś starszego?
    Zacząłbym jednak od "wybłyskania" błędów...
  • Poziom 14  
    LPG bardzo stare 14 Lat(palnik), jak bym mógł odczytać błędy to problem byłby rozwiązany, niestety oprogramowanie znajomego nie obsługuje takich zabytków. Mogę prosić coś więcej na temat tego"wybłyskania błędów"
  • Poziom 35  
    adam.lysy napisał:
    Przepływomierz - czujnik przepływu powietrza umieszczony na rurze pomiędzy filtrem powietrza a dolotem do przepustnicy.


    Żadna Nubira nie była wyposażona w przepływomierz, to "coś" o czym piszesz to czujnik temperatury powietrza dolotowego.
  • Poziom 14  
    O.K. Niech będzie czujnik temperatury powietrza zasysanego.
  • Poziom 35  
    To jedno ustaliliśmy.
    Ściągnij klemę na kilka minut (zimny silnik) i bez dodawania gazu daj mu się zagrzać . Manewr na benzynie. Gaz -butla zakręcona. Sprawdź jaki to przyniesie efekt.
    Kiedy tankowałeś świeże paliwo?
  • Poziom 14  
    A to o to chodzi z tą adaptacją, powiem szczerze że nie wiedziałem że się to tak nazywa, ale zrobiłem to. Ściągnięta klema - na około 30 min, odpalenie bez gazu i zagrzanie auta aż się wentylator nie załączy. Po zagrzaniu auto zgaszone i ponowny start i dalej to samo.
  • Poziom 14  
    Uruchomienie auta oczywiście z wyłączoną instalacją LPG, butli nie zakręcałem ale wydaje mi się to bez znaczenia (przy wyłączonej instalacji LPG minimum 2 elektrozawory "pilnują" żeby gaz nie dostał się do "palnika"). Odłączyłem klemę minusową.

    Dodano po 14 [minuty]:

    No a z paliwem też o tym myślałem, miałem zakamuflowane 20L benzynki do kosiareczki (mieszanka 1:50), no to wlałem bo sezon na koszenie trawy minął a szkoda wylać, ale to było 2-3 tygodnie temu, jeśli to od paliwa to czemu nie wyskoczył ten problem od razu lub za 2-5 dni? tylko po 2 tygodniach prawie. A mieszanka powinna pozytywnie wpłynąć na wtryski (zwłaszcza że katuję auto non stop na gazie), a poza tym to zdarzało mi się wlewać taką mieszankę do innego auta (golf 5) i nic się dziwnego z Golfikiem nie działo, auto jeździ normalnie. O co chodzi z tym "błyskaniem błędów"? Mogę prosić jakiegoś linka gdzie mogę o tym poczytać.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A jeszcze tak myślę - świece -. Ale jeśli na gazie chodzi to czy mogą być uszkodzone? Ja ich nigdy nie wymieniałem (4 lata mam to auto). Jutro po pracy popatrzę na świece i kable.
  • Poziom 26  
    Kody błędów odczytasz przy pomocy spinacza biurowego. Komputer nie potrzebny.
    Jeśli masz złącze obd mostkujesz 5 i 6 jeśli 12-to pinowe to A i B. Włączasz zapłon i liczysz błyski lampki "check" Błąd 12 możesz pominąć. Jest standardowy. ;)


    "...Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2,
    ilość dlaszych mignięć druga cyfra.
    Kod się powtórzy
    Uwaga - przy zwartych pinach włącza się wentylator chłodnicy - tak ma być


    KOD Miejsce usterki Rodzaj usterki
    3 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do masy (-) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
    4 Obwód małej prędkości wentylatora pomocniczego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
    5 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do masy (—) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
    6 Obwód dużej prędkości wentylatora głównego Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) między modułem ECM a przekaźnikiem wentylatora
    7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
    8 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do zasilania (+) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
    12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje)
    13 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Sygnał z czujnika w granicach 340-540 mV
    14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy wyższą niż 146°C
    15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej CTS Sygnał z czujnika CTS wskazuje temperaturę cieczy niższą niż -35°C
    16 Czujnik spalania stukowego Moduł ECM określa nadmierną wartość sygnału czujnika
    17 Wtryskiwacz paliwa Zwarcie do masy (-) lub przerwa w uzwojeniu cewki wtryskiwacza
    18 Czujnik spalania stukowego Niewłaściwy sygnał z czujnika
    19 Czujnik położenia wału korbowego CPS Niewłaściwy sygnał lub brak sygnału z czujnika
    21 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za wysokie napięcie
    22 Czujnik położenia przepustnicy TPS Za niskie napięcie
    23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę wyższą niż 140°C
    24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa
    25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT Czujnik wskazuje temperaturę niższą niż 38,5°C
    27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ACP Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - powyżej 3115 kPa
    29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy (-)
    32 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do zasilania (+)
    33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - powyżej 95kPa
    34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP Sygnalizacja zbyt niskiego ciśnienia - poniżej 14 kPa
    35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
    41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
    42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
    44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy
    45 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt bogata mieszanka, uszkodzony moduł ECM
    49 Akumulator Zbyt wysokie napięcie akumulatora
    51 Elektroniczny moduł sterujący ECM Niewłaściwie zainstalowana lub niesprawna pamięć EPROM
    53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
    55 Elektroniczny moduł sterujący ECM Zawartość EPROM zmieniła się po zaprogramowaniu ECM
    61 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do masy (-)
    62 Zawór pochłaniacza par paliwa CCP Zwarcie do zasilania (+)
    63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy (-)
    64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy (-)
    87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy (-)
    87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do zasilania (+)
    93 Elektroniczny moduł sterujący ECM Uszkodzony moduł przekazujący ODM..."

    Cytat z http://daewooforum.pl/3496.html
  • Poziom 14  
    Dzięki za te kody i metodę, powiem że szukałem tego właśnie na forum Daewoo ale nie widziałem tego - wnioski: źle szukałem.
    Podstawiłem dzisiaj przewody WN i świece - bez rezultatu.
    Jednak kombinując przy przewodach i cewce zapłonowej zauważyłem ciekawą rzecz:
    na wewnętrznych wyjściach iskra jest jakby słabsza, a na zewnętrznym lewym "bije" że odnoszę wrażenie że aż za mocno, zewnętrzy prawy wydaje się że jest w normie.
    No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?
    Przecież powinno być odwrotnie, najpierw powinno głupieć na gazie.
    Dziś znowu całe popołudnie i wieczór spędziłem w garażu, ale za to jutro od rana spróbuję tego błyskania.
  • Moderator Samochody
    Zaprowadź ten samochód do jakiegoś majstra, zanim wydasz jego równowartość na zbędne podzespoły. Cały czas grzebiesz nie tam, gdzie powinieneś. Po pierwsze - ustalić od czego zapala się check - tzn. sygnaturę błędu który go wywołuje. Dalej - cały czas obstawiam wydajność pompy paliwa, czyli albo ona sama, albo zafajdany filtr. Prosze podać wartość ciśnienia paliwa, przy pracującym silniku na biegu jałowym na benzynie.
  • Poziom 14  
    Faktycznie opis sposobu "błyskania" jest na str. 66 i 67 w książce. A co do majstra, to jest tu u mnie dwóch takich co wiedzą wszystko i zazwyczaj kończy się na tym że po kolei wymieniają wszystkie podzespoły aż wreszcie uda im się trafić. Z rana "pobłyskam" sobie i zmierzę ciśnienie tym razem na pracującym silniku.
  • Poziom 14  
    No coś jest nie tak z tym "błyskaniem", nic mi nie komunikuje. Próbowałem też podpiąć auto u znajomego do dobrego VAG-a ale też nie potrafi go znaleźć. Do starej nubiry jest jakiś inny komputer diagnostyczny?
  • Poziom 35  
    adam.lysy napisał:
    Do starej nubiry jest jakiś inny komputer diagnostyczny?


    Jest inny protokół komunikacji.
    Zacznij rzetelnie informować z czym mamy do czynienia i jakie są wyniki pomiarów? Co uzyskałeś z wymuszenia kodów błędów?
    Wlej czyste paliwo , a nie tworzysz coś w śmietniku.

    adam.lysy napisał:
    Dziś znowu całe popołudnie i wieczór spędziłem w garażu,


    I posiedzisz tam jeszcze długo jak nie zaczniesz odpowiadać konkretnie na konkretne i precyzyjne pytania

    adam.lysy napisał:
    No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?

    Nikła szansa że energia iskry uszkodzonej cewki jest w stanie zapalić mieszankę gazową , a nie zapala prawidłowo mieszanki benzynowej, paniał?

    adam.lysy napisał:
    No i teraz jeśli rozlatuje się cewka to dlaczego na gazie idzie normalnie?

    Wiesz co to sterowanie sekwencyjne , wiesz jak działa sterownik w przypadku zakłóceń? Raczej nie sądzę wiec nie baw się tylko poszukaj usterki według podpowiedzi.
    Odłączyłeś instalację gazową od instalacji auta? Zalałeś świeże paliwo bez domieszek?

    adam.lysy napisał:
    A jeszcze tak myślę


    Bez urazy zostaw to innym, zaangażowałeś nawet robokopa do myślenia, zrób to o co jesteś proszony
  • Poziom 14  
    Stare paliwo spuszczone do zera, zalałem 20l nowego, żadnej zmiany. Ciśnienie paliwa na pracującym silniku będę mógł zmierzyć dopiero w poniedziałek (nie mam w weekendy dostępu do zegara). Po zwarciu na kostce zgodnie z Twoją instrukcją i książką nic się nie dzieje żadnych "błysków". Odłączenie LPG zrobione (zakręcona butla i wyjęte bezpieczniki zasilające instalację) też bez zmian. Dziś zauważyłem że kontrolka CHECK nie świeci ciągle, pojawia się i znika w różnych odstępach czasu bez względu na to czy jadę na gazie czy próbuję jechać na benzynie. Przepraszam za błędy które popełniam, nie jestem mechanikiem jednak staram się zrozumieć moje auto.

    Dodano po 13 [minuty]:

    A co do protokołu komunikacyjnego - czy mogę prosić o wskazanie jakiegoś prostego testera (Allegro, Olx), interfejsu diagnostycznego, który będzie rozmawiał z moim autem. Chętnie kupię takie urządzenie które pomoże mi porozmawiać z moim autem.
  • Poziom 35  
    adam.lysy napisał:
    Chętnie kupię takie urządzenie które pomoże mi porozmawiać z moim autem.


    Launch + adapter? Scaner 11? Scan100 + adapter?
  • Moderator Samochody
    adam. napisał:


    A co do protokołu komunikacyjnego - czy mogę prosić o wskazan prostego testera (Allegro, Olx), interfejsu diagnostycznego, który będzie rozmawiał z moim autem. Chętnie kupię takie urządzenie które pomoże mi porozmawiać z moim autem.
    A o czym chcesz rozmawiać z tym zmodyfikowanym Multecem?
  • Poziom 14  
    robokop napisał:
    A o czym chcesz rozmawiać z tym zmodyfikowanym Multecem?

    A jeśli mogę trochę prościej co to jest "multecem"?
    jurekk55 napisał:

    Launch + adapter? Scaner 11? Scan100 + adapter?

    Mam rozumieć że są to jakieś nazwy urządzeń diagnostycznych i oprogramowania do tego? Jeśli tak to ani Allegro ani Olx nic na ten temat nie wie. W googlach coś jest na Amazon.com no ale zanim mi to z Chin przyjdzie to ze 2 tygodnie upłyną.
  • Poziom 14  
    Auto trafiło do serwisu - po tygodniu diagnoza - uszkodzenie komputera. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
    Z tego co stwierdził serwis komputer mógł ulec uszkodzeniu w czasie spawania układu wydechowego, tylko dlaczego uszkodzenie nie wyskoczyło od razu tylko po prawie 3 tygodniach od naprawy wydechu. To już nie istotne, ważne że jeździ.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, zaangażowanie i pomoc.