Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna I 1.8 - Pomiar sondy lambda

05 Lis 2015 21:25 1473 9
  • Poziom 12  
    Mam taki problem. Instalacja gazowa BRC Just , silnik jednopunktowy.Po stwierdzeniu dużego zużycia gazu [ ok 16 litrów] podłączyłem komputer pod centralkę i okazało sie że napięcie z sondy prawie 0 V , na benzynie napięcie oscyluje w granicach 0.6V. Wymieniłem sondę i po odpaleniu samochodu pojawiło się napięcia na sondzie ok 0.2-0,3V i po ok 20 min sytuacja podobna napięcie praktycznie 0V, na benzynie ok 0,6V . Odłączyłem sondę od centralki i pomiar podobny 0V na gazie i 0.8 na benzynie.Oczywiście krokowiec na max otwarcie.Może ktoś z praktyków coś więcej podpowie .Ponieważ samochód dość leciwy to nie zamierzam w niego zbyt intensywnie inwestować - najprościej pojechać do gazownika
  • Specjalista grupy V.A.G.
    bubu1769 napisał:
    Przydało by się sprawdzić ciśnienie na parowniku

    Jak sprawdzisz to ciśnienie?
  • Poziom 12  
    Auto zachowuje się dobrze na gazie , nie ma z nim problemu, ale tak jak napisałem wcześniej wzrosło zużycie gazu.
    Jakie ciśnienie powinno być ?
  • Warunkowo odblokowany
    Ciśnienie powinno być około 1 - 1,5 bara

    Moderowany przez ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Nie masz pojęcia jak działa instalacja gazowa więc odpuść sobie doradzanie. Ostrzeżenie za pisanie bzdur.

  • Poziom 12  
    Czy ciśnienie powinno być możliwie stałe czy zależne od obrotów ? i jeszcze jedna sprawa : jeżeli ciśnienie będzie ok to winien jest parownik ?.
    Postaram się zmierzyć ciśnienie tylko muszę zrobić przejściówkę z manometrem.
    O wynikach podświadomie .
    Jeszcze jedna sprawa to znalazłem wpis w przegląd gwarancyjny instalacji [ a było to 9 lat temu] że uszkodzony sterownik ponieważ brak odczytu z sondy . Sytuacja powtórzyła sie ok 5 lat temu i gazownik stwierdził taki sam objaw , oczywiście wymiana sterownika . Podobno go wymienił [ niestety nie było mnie przy tym] , ale nie oddał starego a koszt był ok 500zł i to jest zastanawiające ponieważ ta usterka powtarza się . W tym przypadku sterownik jest w porządku ponieważ jak podam napiecie stałe z bateryjki na wejście sondy [ oczywiście po jej odłączeniu ] to na wykresie jest pokazany poziom napięcia.Dlatego pisałem o kosztach w związku z leciwym autem .
  • Poziom 29  
    BRC just to instalacja II generacji. Tam ciśnienia na parowniku się nie ustawia jak w instalacjach wtrysku LPG. Zwiększ wydatek gazu śrubą napięcia membrany lub obejściem na biegu jałowym jeśli posiada ale ja bym podniósł napięciem membrany, wkręcił na ok 3000 obrotów i tak długo regulował aż sonda zacznie oscylować. Masz interfejs i program do tego? Poczytaj na tym forum o regulacji parownika i później interfejsem ustawiaj. Filtr gazu wymieniany?
  • Poziom 12  
    Dziękuję sandamiano za dobrą podpowiedź . opiszę po kolei :
    po oddaniu butli do legalizacji wymieniłem filtr fazy ciekłej - nie był za ciekawy. Następnie po zainstalowaniu butli podpiąłem komputer i po ustawieniu wyższych obrotów silnika zacząłem regulować śrubą napięcia membrany i sonda ożyła!
    Jeszcze mam do regeneracji parownik ponieważ po walnięciu go ręką wolne obroty nie są stabilne , ale to jest osobna sprawa.
    Warto posłuchać mądrych ludzi.
    Temat zamykam