Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W140 3.2 92r - Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

06 Nov 2015 20:30 2379 3
  • Level 12  
    Witam, mam Mercedesa W140 S320 92 r.
    Samochód miał wymieniany silnik, przed wymianą wszystko grało i huczało, silnik został wymieniony na nowszy model (po lifcie od 94r). Silnik golas a więc cały osprzęt został stary, kolektory, czujniki itp. Przełożone były również wałki rozrządu bo w nowym silniku nie było wypustu na aparat zapłonowy, a na kole zmiennych faz rozrządu była jedna blaszka zamiast dwóch do czujnika. Reszta pasowała, silnik M104. Rozrząd ustawiony wg.instrukcji. Po złożeniu silnik odpalił odrazu jednak zaczął falować na obrotach. Teraz obroty są w miare jednostajne jednak silnik na biegu jałowym pracuje nierówno, nie przepala, słychać jak przerywa, jak się stoi z tyłu auta to słychać jak popierduje w wydech. Samochód ma dużą moc, po dodaniu gazu idzie jak strzała, z niskich i wysokich obrotów, reaguje błyskawicznie na dodanie gazu, tylko ma problem z niskimi obrotami, chodzi jakby na 3 gary. Czy mechanik mógł coś sknocić przy aparacie zapłonowym? Albo przy rozrządzie? Ale wtedy auto by nie miało chyba takiej mocy? Ratujcie ludziska bo nie wiem gdzie już mam szukać przyczyny...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłącz pod HHT lub starke. Inaczej to sobie gdybamy.
  • Level 12  
    Zagłębiłem się w temat troszeczkę.
    www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=508059

    Obadałem błędy diodą. Co prawda nie ma tu mojego modelu bo jest ten po lifcie ale złącze 38-pinowe jest i w moim.

    Wyszło mi:
    Nie jestem pewien czy mam HFM czy LH4.1 Jetronic ale:

    PIN4
    błąd 22 nie wiem na którą rozpiskę patrzeć

    PIN 17 - układ zapłonu
    błąd 6 - czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód

    I co o tym myśleć?
  • Level 12  
    Dzisiaj kolejny dzień walki, pokasowałem wszystkie błędy, i na każdym pinie jest 1 błyśnięcie = 0 błędów, po odpaleniu i przejechaniu się też. Auto niesamowicie przerywa dalej na wolnych obrotach. Odczytałem również procentowy współczynnik wypełnienia impulsu i wyszło mi 8.11V co daje 66.6 % nie wiem jak to zakwalifikować - 60% to czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód, a 70% sygnał prędkości silnika. Czy czujniki spalania stukowego mają istotny wpływ na regulację opóźniania zapłonów? Jak je sprawdzić (mam 2)