Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera Tino 2.2 Di - nie odpala po naprawie sterownika

El_Kamillo_ 07 Nov 2015 11:55 3408 22
  • #1
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Pacjent jak w temacie 2.2 Di na kultowej pompie VP44 Kupiłem go z usterką sterownika.. mianowicie odpalał i jeździł normalnie ale po przejechaniu ok 30 km jak się zagrzał to zaczynał szarpać i gasł a po ostygnięciu normalnie odpalał i normalnie jeździł. Wyciągnąłem sterownik... wysłałem do naprawy ( wymiana słynnego tranzystora ) założyłem go z powrotem, poskładałem wszystko ale niestety autko nie chce współpracować. Pompa podaje paliwo na wtryski ale nie wiem czy pod odpowiednim ciśnieniem. Obstawiam że gdzieś jest zapowietrzony układ albo że sterownik nadal jest zepsuty. Trochę boję się długo nim kręcić i odpalać na plaka żeby nie wykończyć pompy. Nie mam doświadczenia w naprawie diesli bo do tej pory działałem tylko z benzyniakami ale kiedyś trzeba się nauczyć ;) Podpowiecie coś koledzy co mu może dolegać albo jak go konkretnie odpowietrzyć by zagadał?
  • #2
    daras41
    Level 25  
    Ta pompa jest trudna do odpowietrzenia. Ja na powrót podłączam odsysarkę do oleju i wtedy kręce i daje plaka. Łapie momentalnie. Jest też opcja,że sterownik źle naprawiony.
  • #3
    El_Kamillo_
    Level 11  
    daras41 wrote:
    Ta pompa jest trudna do odpowietrzenia. Ja na powrót podłączam odsysarkę do oleju i wtedy kręce i daje plaka. Łapie momentalnie. Jest też opcja,że sterownik źle naprawiony.
    Też próbowałem wyciągnąć odsysarką tylko nie wiem czy podpiąłem się nią w dobrym miejscu.. mianowicie przy filrze paliwa zdjąłem wąż powrotu do baku i na ten metalowy króciec założyłem wężyk od odsysarki. A może powinienem się podłączyć zaraz przy pompie?? I kręciłem dopiero po odessaniu gdy bąbelki jako tako przestały lecieć.. na Plaka póki co nie próbowałem odpalać. A co do sterownika to da się jakoś sprawdzić czy został dobrze naprawiony?
  • #4
    ALLSTART
    Level 15  
    Ja tylko plakiem 1 min i jest ok, szkoda czasu na odpowietrzanie .Trzeba zrobić ciśnienie ,wszystko zalane ,Ty śmierdzisz paliwem , kto robił ten wie !
  • #5
    El_Kamillo_
    Level 11  
    ALLSTART wrote:
    Ja tylko plakiem 1 min i jest ok, szkoda czasu na odpowietrzanie .Trzeba zrobić ciśnienie ,wszystko zalane ,Ty śmierdzisz paliwem , kto robił ten wie !
    Ok czyli plak w dolot i kręcić do skutku? Poluzowywać przy tym nakrętki od wtrysków czy mają być zakręcone? I czy takie odpalanie nie wykończy mi pompy?
  • #7
    El_Kamillo_
    Level 11  
    szymitsu21 wrote:
    Plak jest najlepszy, zwłaszcza jak ktoś z was zatrze pompę.
    No więc właśnie jak najlepiej zrobić aby odpalił i jednocześnie nie zatrzeć pompy? Bo regeneracja trochę jednak kosztuje ; )
  • #9
    El_Kamillo_
    Level 11  
    szymitsu21 wrote:
    Sposób z odsysarką jest dobry, ale nawet po takim zabiegu czasami trzeba chwilę pokręcić. do tego dobrze popuścić rurki od wtryskiwaczy i zaraz po pojawieniu się paliwa zakręcić.
    Tak własnie robiłem i nic.. Zauważyłem jeszcze że wężyk od powrotu paliwa z wtrysków nie jest do końca szczelny.. Czy może się tą drogą zapowietrzać cały układ?
  • #11
    El_Kamillo_
    Level 11  
    szymitsu21 wrote:
    Oczywiście, każdą nieszczelność musisz wykluczyć.
    Ok kumam. Czyli Plaka mówisz nie używać?? I powiedz mi jeszcze jak długo mogę kręcić rozrusznikiem by nie zepsuć pompy?? Niby paliwo podaje więc nie powinna się zatrzeć ale kto wie...
  • #13
    El_Kamillo_
    Level 11  
    szymitsu21 wrote:
    Plaka można dawać, ale jest to pół środek.
    Jeżeli paliwo podaje to powinien odpalić, chyba że jak kolega wyżej napisał źle naprawiony sterownik.
    Sprawdziłem dziś.. Na plaku pali i chodzi dopóki podaję plaka a potem gaśnie.. Sterownik też sprawdziłem w taki sposob że wziąłem multimetr.. jednym kablem wpiąłem się w plus na aku a masę podłączyłem do cienszego kabla idącego od sterownika do pompy.. i przy wyłączonym zapłonie pokazuje 12v a podczas kręcenia waha się miedzy 8-11v.. tak ma być? czy coś ze sterownikiem nie tak?
  • #14
    El_Kamillo_
    Level 11  
    No i jak koledzy?? Podpowie ktoś coś?? Bo już sam nie wiem czy to pompa czy sterownik.. tyle jest w necie opinii na ten temat że głowa mała.. ale większość z nich wyklucza się nawzajem..
  • #15
    andrend
    Level 26  
    Kolego odepnij przewody przy filtrze paliwa, załóż wężyk na przewód idący do pompy, lejek na przewód, jedna osoba kręci druga dolewa paliwo do lejka jak zaskoczy to masz odpowiedź czy sterownik jest dobry, odpowietrz filtr i gotowe.
  • #16
    carrot
    Moderator of Cars
    Sterownik tej pompy jest diagnozowalny, trzeba się wpiąć w k-line
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz źle naprawiony sterownik. Skoro pompa podaje paliwo na wtryski, mała możliwość zatarcia. Z Twojego opisu wcześniejszej usterki wnioskuję, że przyczyną awarii wcale nie była standardowa usterka sterownika. Sterownik jeszcze raz do fachowca, z dokładnym opisem wcześniejszej usterki i marką auta. Uwierz, że to istotne. Póki co, jeśli wyeliminowałeś nieszczelności w układzie (wężyki powrotne), które też mogą być przyczyną nieodpalania, odsyłaj do naprawy sterownik.
    Warto też wcześniej posłuchać rady Kolegi
    carrot wrote:
    Sterownik tej pompy jest diagnozowalny, trzeba się wpiąć w k-line
    i jeśli masz czym, zerknąć na błędy samego sterownika.
  • #18
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Pawel wawa wrote:
    Masz źle naprawiony sterownik. Skoro pompa podaje paliwo na wtryski, mała możliwość zatarcia. Z Twojego opisu wcześniejszej usterki wnioskuję, że przyczyną awarii wcale nie była standardowa usterka sterownika. Sterownik jeszcze raz do fachowca, z dokładnym opisem wcześniejszej usterki i marką auta.


    Gość który naprawiał mi sterownik powiedział to samo że jeszcze nie spotkał się z takiego rodzaju uszkodzeniem ale że zrobił sprawdził i powinno być okej no ale najwyraźniej nie jest. A czy jest możliwość by ta pierwsza usterka ( gaśnięcie po nagrzaniu ) była spowodowana awarią pompy a nie sterownika? Bo jeśli to jednak wina pompy to nie ma sensu robić ponownie sterownika.. ale jeśli to sterownik to wysyłam jeszcze raz tylko teraz do trochę lepszych fachowców ;)
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przypuszczam, że jednak sterownik. Ale nie uszkodzenie tranzystorka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie... Sprawdziłeś czy wiązka jest ok? Sprawdziłeś przejścia i na przywarcia? Zasilanie sprawdzone żarówką np H4?
    Jak połączyłeś ponownie przewody?
  • #20
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Pawel wawa wrote:
    Przypuszczam, że jednak sterownik. Ale nie uszkodzenie tranzystorka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie... Sprawdziłeś czy wiązka jest ok? Sprawdziłeś przejścia i na przywarcia? Zasilanie sprawdzone żarówką np H4?
    Jak połączyłeś ponownie przewody?


    Nie wiązki nie sprawdzałem gdyż nie za bardzo wiem jak. Co do sprawdzania żarówką to nie wiedziałem jak to w końcu sprawdzić gdyż na YT jest sposób z żarówką i z probówką, oba się wykluczają i już głupi jestem. A przewody polutowałem. Przeciąłem je niesymetrycznie więc na pewno nic nie pomyliłem ;) Jakbyś podpowiedział jak to wszystko posprawdzać to byłbym wdzięczny.
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Schemat i sprawdzasz, czy odpowiednie przewody we wtyczce pompy, przewodzą do samego sterownika silnika. Dodatkowo sprawdzasz na przywarcie do masy i plusa. To już miernikiem. Do tego zasilanie we wtyczce, pod obciążeniem, żarówką.
  • #22
    niuniu36

    Level 27  
    Wymień czujnik położenia wałka w pompie jak sterownik nie zgrzebany to podepnij żarówkę H4 do grubszych przewodow od sterownika zamiast zaworu dawki i zobacz czy mruga przy kreceniu rozrusznikiem.
  • #23
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Pawel wawa wrote:
    Schemat i sprawdzasz, czy odpowiednie przewody we wtyczce pompy, przewodzą do samego sterownika silnika. Dodatkowo sprawdzasz na przywarcie do masy i plusa. To już miernikiem. Do tego zasilanie we wtyczce, pod obciążeniem, żarówką.
    Przeszukałem cały internet i nigdzie nie mogę znaleźć schematu do Tino 2.2 Di. Nie jesteś czasem w posiadaniu takowego?