Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo TDDI 2.0 - Błędy dostawy paliwa i dziwne wskazania na Forscanie

Nix 08 Lis 2015 12:30 2058 4
  • #1 08 Lis 2015 12:30
    Nix
    Poziom 21  

    Witam
    Mam w Mondeo 2.0 TDDI /115KM silnik typ D6BA objawy są takie, że auto po przejechaniu krótkiego odcinka ( ok. 200-300m) "łapie" 2 błędy:
    P 0149 Elektryczna pompa paliwa --- czas kontroli
    P 1564 Pompa wtryskowa --- błąd.

    Od tego momentu od razu wyczuwalnie zmniejsza moc, przyśpiesza bardzo słabo, w ogóle nie daje się wkręcić na obroty powyżej ok. 3200rpm, da się w tym stanie jechać od wielkiej biedy, ale kiepska to jazda, na trasie byle górka i nieobciążone Mondeo nie może pod nią podjechać...

    Po połączeniu ze sterownikiem silnika, Forscan podaje b. wysokie napięcie na sterowniku pompy wtryskowej - to napięcie waha się nieregularnie w zakresie ok. 0V-1100V
    Mondeo TDDI 2.0 - Błędy dostawy paliwa i dziwne wskazania na Forscanie

    Silnik jest mechanicznie w pełni sprawny, sprężanie sprawdzone i jest ok, ustawienie rozrządu ok, pompa wtryskowa ustawiona poprawnie i mechanicznie sprawna, tłoczek przestawiacza kąta wtrysku pompy wtryskowej sprawny, pompa paliwa elektryczna sprawna, turbina sprawna, wtryskiwacze sprawne.

    Czy może to być sprawa uszkodzonego sterownika pompy wtryskowej, nieprawidłowych, uszkodzonych połączeń między ECU a sterownikiem pompy, czy może czegoś innego ?

    pzdr Nix

    0 4
  • #2 08 Lis 2015 19:58
    spoon19
    Poziom 11  

    Witam, byłem świadkiem podobnej sytuacji w tym samochodzie, tyle że po przekroczeniu 3tyś. obrotów silnik gasł. Przyczyną były wtryskiwacze.

    0
  • #3 08 Lis 2015 20:10
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Tam siedzi vp44 i najprawdopodobniej sterownik do naprawy, miałem to samo w swoim aż pewnego dnia dokładnie w wigilię padł do końca. Ja kupiłem używkę pompę z gwarancją za 700 i do tej pory hula.

    0
  • #4 08 Lis 2015 21:53
    Dombek12
    Poziom 1  

    spoon19 napisał:
    Witam, byłem świadkiem podobnej sytuacji w tym samochodzie, tyle że po przekroczeniu 3tyś. obrotów silnik gasł. Przyczyną były wtryskiwacze.

    Ale kolega napisał że wtryski dobre. Ktoś coś jeszcze wniesie do tematu?

    0
  • #5 09 Lis 2015 11:32
    Nix
    Poziom 21  

    piotrekwoj1 napisał:
    Tam siedzi vp44 i najprawdopodobniej sterownik do naprawy, miałem to samo w swoim aż pewnego dnia dokładnie w wigilię padł do końca. Ja kupiłem używkę pompę z gwarancją za 700 i do tej pory hula.


    To napisz czy przekładałeś sterownik ze swojej pompy, czy też został ten z nowej pompy? Jeśli masz "nowy" sterownik to jak wygląda sprawa "parowania" nowego sterownika z ECU auta, czy też "resetu" immobilisera ?

    Auto nie łapie błędów, kiedy chodzi ( nawet długo ) na biegu jałowym, natomiast po przejechaniu ok. 200-300m już są te 2 w/w błędy.

    pzdr! Nix

    0