Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fabia 1.4 MPI 68KM 2000r - przepalanie świec, słaba moc

08 Lis 2015 14:14 2319 16
  • Poziom 7  
    Witam,

    dwa tygodnie temu samochód zrobił się bardzo słaby, po podłączeniu do komputera okazało się, że:
    16685 Brak zapłonu cylinder 1
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16684 Losowe wypadanie zapłonu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16687 Brak zapłonu cylinder 3
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    18058 Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17978 Moduł sterujący zablokowany
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Wymieniłem komplet świec i problem się rozwiązał. Ale po tygodniu samochód po raz kolejny stracił moc i ponownie mam te same błędy.
    Dodatkowo zawsze przy porannym odpalaniu samochodu (jeśli nie stoi w garażu) samochód przez pierwsze 2km ma efekt tzw. kangurka. Jest to bardzo uciążliwe, bo samochód po odpaleniu ledwo jedzie, czasami na dodanie gazu prawie w ogóle nie reaguje.

    Co może być przyczyną ?

    Pozdrawiam
    Łukasz
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 7  
    zgadza się samochód z LPG. Nie ma przewodów WN tylko cewka, mooduł zapłonowy
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zmień cewki ze sobą na cylindrach 1-2 oraz 3-4.
    Zobacz czy błędy braku zapłonu przejdą na cylindry 2 i 4.
    Ostanie dwa błędy masz ze sobą powiązane - brak komunikacji licznika z ECU przez co zablokowane jest ECU.
    Reszta błędów może mieć przyczynę w instalacji LPG ale pamiętaj że brak zapłonu nie oznacza braku iskry - może nie być podawanego paliwa a tu po błedach widać że jest problem z obwodem wtryskiwaczy.

    Jaki masz sterownik LPG?
    Czy błędy wróciły po wykasowaniu?
  • Poziom 7  
    myślałem właśnie o zamianie cewek, ale one są na module i nie wiem czy można to jakoś pozamieniać. Wygląda to tak jak w załączniku. Błędy zwarcia do masy mam od zawsze (wynikają z instalacji LPG). Po wykasowaniu i ponownym odpaleniu samochodu odrazu powrócił błąd braku zapłonu na cylindrze 1. Instalacja gazowa to holenderski koltec. Obecnie problem słabej mocy wynikający z braku zapłonu na cylindrach występuje i na benzynie i na gazie.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Myślałem o 4 osobnych cewkach. Tutaj nic z tym nie zrobisz.
    Czy gdy wykasujesz błędy i używasz tylko PB to one wracają?
  • Poziom 7  
    po wykasowaniu błędów na PB wracają jedynie błędy braku zapłonu na cylindrach 1 i 3
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Powodów może być kilka.
    Zamień ze sobą świece tak jak napisałem wyżej, jak błędy nie przeją na pozostałe cylindry
    to podmień cewkę.
  • Poziom 7  
    wymieniłem świece, wymieniłem cewkę, wszystko posprawdzane, samochód dalej nie pali na 1 cylinder. Czy teraz juz jedyną możliwością jest zdjęcie głowicy i szukanie przyczyn w silniku ?
  • Poziom 31  
    Witam
    Przed zrzuceniem głowicy zmierz kompresję.
    Jeśli kompresja wyjdzie w porządku do przedzwonienia przewody sygnałowe z ecu do listwy zapłonowej. Wspomniałeś, że auto ma LPG więc zapewne na jednym z przewodów sygnałowych jest wcięcie z którego sterownik gazu pobiera info o obrotach, na to miejsce zwróć szczególną uwagę.
    Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 7  
    komprersja w porządku, każdy wtryskiwacz podaje paliwo
  • Poziom 31  
    A czy sprawdziłeś przewody od cewki zapłonowej?
    fabia 1.4 MPI 68KM 2000r - przepalanie świec, słaba moc
    Sprawdź sygnały napięciowe na przewodach zielono-brązowym oraz zielono-żółtym chociażby diodą LED z rezystorem, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie przewodów od ecu do cewki oraz samego ecu. Jakie błędy obecnie zgłasza ecu?
  • Poziom 13  
    Albo wysusz sterownik :) Moim zdaniem wilgoc dużo problemu robi
  • Poziom 31  
    Hubert997 napisał:
    Albo wysusz sterownik :) Moim zdaniem wilgoc dużo problemu robi

    Owszem, jednak nie w tym aucie :D Ecu tutaj wisi sobie na ścianie grodziowej gdzie ma dość ciepło i sucho, są auta typu ibiza 2 fl gdzie sterownik umiejscowiony jest na podszybiu, często zdarza się, że kanały odprowadzające wodę z podszybia zapchane są przez liście i inny syf co skutkuje regularnymi kąpielami ecu przy każdym większym deszczu. Tak czy inaczej w tym konkretnym aucie nie spotkałem się z przypadkiem zawilgocenia ecu (co innego wiązka na podłużnicy czy pompa wspomagania) jeśli się mylę niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi :D .Pzdr
  • Poziom 7  
    aktualne błędy:
    16685 Brak zapłonu cylinder 1
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16684 Losowe wypadanie zapłonu
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16687 Brak zapłonu cylinder 3
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


    błędy zwarcia do masy wynikają z instalacji LPG.
  • Poziom 31  
    Czyli zostały sporadyczne błędy braku zapłonu na 2 cylindrach co pokrywa się z liczbą cylindrów obsługiwanych przez jedną cewkę i jej kluczowanie.
    Cudów nie ma, jeśli jest kompresja i paliwo to do zapłonu brakuje jedynie iskry.
    sk700 napisał:

    Sprawdź sygnały napięciowe na przewodach zielono-brązowym oraz zielono-żółtym chociażby diodą LED z rezystorem,

    Sprawdziłeś?