Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lenovo Y50-70 - Laptop zawiesza się po włączeniu gier i nie tylko

paw9810 08 Nov 2015 17:44 1944 16
  • #1
    paw9810
    Level 8  
    Witam. Od prawie roku posiadam laptop Lenovo y50-70 z procesorem Intel Core i5-4200H, grafiką Nvidia GTX 860M i 8 GB pamięci RAM. Wszystko działało dobrze dopóki niespodziewanie po włączeniu bodajże gry wyskoczył blue screen (niestety nie pamiętam o jakiej treści), po ponownym uruchomieniu okazało się, że laptop wykonuje normalnie wszystkie czynności ale po włączeniu obojętnie jakiej gry zawiesza się i jedynym rozwiązaniem jest restart laptopa. Myślałem, że to wina Windowsa 10 ponieważ już kilka razy miewałem na nim blue screeny podczas gdy na 7 nie miałem ani razu. Zainstalowałem więc Windows 7, wszystkie sterowniki ale problem się nie rozwiązał. Nadal to samo, dodatkowo zauważyłem że laptop działa momentami wolniej oraz owe zawieszenia zdarzają się nie tylko przy grach. Przy wyłączaniu laptopa na ekranie zamykania również się zawiesił, raz też prawie zaraz po starcie na pulpicie doszło do zawieszenia. Nie mam pojęcia o co może chodzić. Gwarancja laptopa kończy się 16 listopada i nie wiem czy mogę oddać go na gwarancję. Proszę o pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    martiv

    Level 18  
    Czym prędzej oddaj laptopa na gwarancję 16 listopada to prawie 8 dni jeszcze gwarancji, korzystaj z niej puki nie jest za późno...
  • Helpful post
    #3
    miecho18
    IT specialist
    Skorzystaj z gwarancji. Jest to problem sprzętowy.
  • #4
    paw9810
    Level 8  
    Mam jeszcze głupie pytanie, w sprawie gwarancji powinienem się udać do sprzedawcy, nie do serwisu Lenovo prawda?
  • #5
    martiv

    Level 18  
    Gdzie kupowałeś sprzęt?
  • #6
    paw9810
    Level 8  
    Przez Allegro od sklepu MalibuPC
  • Helpful post
    #7
    martiv

    Level 18  
    Lenovo udziela gwarancji Door to Door, wejdź na stronę producenta i zgłoś reklamację bezpośrednio, spakuj sprzęt podeślą ci kuriera po odbiór.

    Oddając do sprzedawcy stracisz czas, nie ma pewności kiedy sprzedawca prześle sprzęt dalej a ty nie masz na to czasu...
    Oczywiście, jeśli sprzęt kupowałeś faktycznie jako NOWY, bo jeśli to jest gwarancja sprzedawcy, to musisz jemu sprzęt oddać, zobacz jak masz w karcie gwarancyjnej.

    Na tej stronie sprawdzisz sobie status gwarancji klik

    Patrząc na aukcje sprzedawcy i opisy, masz w 99% gwarancje producenta...
  • #8
    paw9810
    Level 8  
    Po wpisaniu numeru seryjnego pokazuje mi się " Znaleziono wiele urządzeń - Wprowadz typ maszyny" Typ maszyny na karcie gwarancyjnej to Y50-70, niestety kiedy wpisuję go tam jest niepoprawny

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gwarancja jest na 12 miesięcy, na taką długość gwarancje daje MalibuPC, wydaje mi się że Lenovo na 24 miesiące
  • Helpful post
    #9
    martiv

    Level 18  
    Skontaktuj się ze sprzedawcą i i przedstaw problem... Lenovo również udziela 12 miesięcznej gwarancji nie koniecznie 24 miesięcznej i jest to uzależnione od konfiguracji sprzętu. Link

    Najlepiej zadzwoń i się dopytaj.
  • #10
    paw9810
    Level 8  
    Zadzwonię jutro i postaram się napisać tutaj ciąg dalszy.

    Dodano po 2 [godziny] 19 [minuty]:

    Przyszła mi jeszcze do głowy jedna myśl. Co jeśli sprzedawca będzie próbował wszystko opóźniać tak aż gwarancja minie?
  • #11
    paw9810
    Level 8  
    Zadzwoniłem do sprzedawcy, powiedział żeby przysłać laptopa i sprawdzi co da się zrobić. Nie kazał też dołączać karty gwarancyjnej, czy to normalne?
  • #12
    martiv

    Level 18  
    Dołącz kartę gwarancyjną tak czy inaczej i najlepiej ksero dowodu zakupu. Co do czasu, w tym przypadku liczy się czas dostarczenia laptopa do sprzedawcy co on zrobi to już jego sprawa, ty masz mieć naprawiony sprzęt.
  • #13
    paw9810
    Level 8  
    Jutro wysyłam laptopa. Mam jeszcze pytanie, czy jest pewne, że sprzedawca zobaczy problem? W końcu w sumie laptop działa a zawieszenia zdarzają się różnie, przed chwilą udało się włączyć grę i działała bezproblemowo.
  • #14
    martiv

    Level 18  
    Opisz problem na kartce i dołącz do przesyłki. Opisz od A - Z
  • #15
    paw9810
    Level 8  
    No więc tak. Dzisiaj otrzymałem laptopa, na protokole naprawy jest napisane coś takiego:
    "Diagnoza: Wystąpił ogólny błąd działania. (Stale)
    Wykryte wady: Sprzęt i/albo oprogramowanie działają zgodnie ze specyfikacjami producenta (Mainboard)
    Diałania: Sprawdzenie funkcjonalne (Mainboard) Przeprowadzono aktualizacje Biosu"

    Wszystko fajnie, problem w tym, że nic się nie zmieniło. Problem występuje nadal tak samo jak wcześniej :/ Czy Lenovo po prostu poleciało w kulki? Gwarancja minęła, teraz już sam nie wiem co mam robić :/ Można prosić o jakieś rady?
  • #16
    usmiesek
    Level 1  
    Kolego rozwiązałeś ten problem mam to samo tylko ja mam procesor i7 i tak samo mi wysłali wymiana płyty głównej i wszystko ok
  • #17
    paw9810
    Level 8  
    Tak, sprawa rozwiązania. Okazało się, że chodzi o sterowniki do karty graficznej :D. Nvidia skopała sterowniki do naszych kart. Na szczęście dopiero kilka dni temu wyszła łatka. Tutaj załączam link dla Ciebie i innych z tym samym problemem :) Pozdrawiam. Link