Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chiński no name - Brak ładowania akumulatora(?)

Grzechuso 08 Lis 2015 18:55 3522 14
  • #1 08 Lis 2015 18:55
    Grzechuso
    Poziom 7  

    Witam, mam jakiś chiński skuterek, dokładnej marki nie ma napisane. Chodzi o to, że zakupiłem go niedawno, za groszowe sprawy, więc liczyłem się z tym, że nie będzie wszystko okej i zapewne trochę pracy będzie trzeba włożyć. Problem jest taki, że jak naładuje akumulator z prostownika, to na zapłonie normalnie działają światła, starter, klakson. Lecz jak naładowałem słabiutko, rozrusznik nawet się nie kręcił tylko trzeszczenie było słychac i cisza (akumulator rozładowany), odpaliłem z kopki, pojeździłem z 30 minut, ani grama się nie naładowało. Pierwszy mój skuter, więc nie wiem jak to w skuterach wygląda, czy alternator(?), czy akumulator.
    Akumulator v12 4ah

    0 14
  • #2 08 Lis 2015 19:07
    nece616
    Poziom 26  

    Należałoby miernikiem sprawdzić napięcie akumulatora w spoczynku jak i podczas pracy silnika. To, że akumulator w skuterze się znajduje nie świadczy o jego zdolności do użytku. Być może akumulator nie ma już takiej pojemności jak dawniej?

    0
  • #3 08 Lis 2015 19:25
    Grzechuso
    Poziom 7  

    nece616 napisał:
    Należałoby miernikiem sprawdzić napięcie akumulatora w spoczynku jak i podczas pracy silnika. To, że akumulator w skuterze się znajduje nie świadczy o jego zdolności do użytku. Być może akumulator nie ma już takiej pojemności jak dawniej?

    Nie mam dostępu do miernika, jest jakiś może inny sposób na takie sprawdzenie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak odpalę z kopki to normalnie mam wszystkie światła, klakson itp.

    0
  • #4 08 Lis 2015 19:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Grzechuso napisał:
    Nie mam dostępu do miernika, jest jakiś może inny sposób na takie sprawdzenie?

    Językiem. Jak ci wywinie trzy razy, to jest 11V, jak dwa, to tak z 8, a jak tylko zesztywnieje, to poniżej 6... Jak ty się chcesz zabierać za lokalizowanie usterki elektrycznej nie mając PODSTAWOWEGO w tym przypadku urządzenia diagnostycznego???

    2
  • #5 08 Lis 2015 19:27
    Grzechuso
    Poziom 7  

    A czy jakby nie miał takiej pojemności to czy ładowanie prostownikiem by nic nie dawało? Nie znam się, na tym dlateog pytam. Bo jak naładuje prostownikiem to jest okej.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Błażej napisał:
    Grzechuso napisał:
    Nie mam dostępu do miernika, jest jakiś może inny sposób na takie sprawdzenie?

    Językiem. Jak ci wywinie trzy razy, to jest 11V, jak dwa, to tak z 8, a jak tylko zesztywnieje, to poniżej 6... Jak ty się chcesz zabierać za lokalizowanie usterki elektrycznej nie mając PODSTAWOWEGO w tym przypadku urządzenia diagnostycznego???


    Jak napisałem jestem nowy... Zapytałem czy jest inna możliwość, jeśli nie to zakupie owe urządzenie.

    1
  • #6 08 Lis 2015 19:32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kup miernik. To raptem naście złotych. Choć jeśli ma posłużyć, to aż z 40 - 50 trzeba zapłacić. Jak już będziesz miał w ręku, to pisz, napiszę, co i jak zmierzyć. Jak silnik odpali, to światła będą działać. Klakson, kierunkowskazy też. Jednak ładowanie może być mikre. Choć równie dobrze może to być padnięty akumulator. Masz prostownik?

    0
  • #7 08 Lis 2015 19:40
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane bezpośrednio z cewek ,,magneta" i poprzez diode to ładuje akumulator. Są i takie też, gdzie światła główne sa zasilane z akumulatora, a jest on ladowany poprzez prostownik pelnookresowy (dwie cewki + dwie diody) Regulator napięcia, w/g Chińskiej Myśli Technicznej to zbędny wydatek.

    0
  • #8 08 Lis 2015 20:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.

    1
  • #9 08 Lis 2015 20:13
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Błażej napisał:
    W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta
    Więc miałem pecha 5%, a właściwie dzieciak znajomego, bo w jakims Chińczyku zastosowano układ, jak z drugiej części mego poprzedniego postu. W dzień wszystko OK, w nocy na światłach po 5 kilometrach wszystko zdychało.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Błażej napisał:
    zapłon,
    CDI dziala zawsze bez zasilania z zewnatrz. Wlasna cewka w magneto

    0
  • #10 08 Lis 2015 20:21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Krzysztof Kamienski napisał:
    gdzie światła główne sa zasilane bezpośrednio z cewek ,,magneta" i poprzez diode to ładuje akumulator

    Powiem Ci, że aż takiego prostactwa nie widziałem. Jeśli światła zasilane są prądem przemiennym, to jest tam jakaś namiastka regulatora, która obcina "górkę", by nie popalić żarówek. Chyba, że w jakimś simsonie, gdzie bywała dioda i dławik.
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Są i takie też, gdzie światła główne sa zasilane z akumulatora, a jest on ladowany poprzez prostownik pelnookresowy

    To rozwiązanie charakterystyczne dla większych pojemności. Z reguły 125 ccm ma już pełnookresowe prostowanie i zasilanie świateł prądem stałym.
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Regulator napięcia, w/g Chińskiej Myśli Technicznej to zbędny wydatek.

    Nie... Są normalnie montowane. Mała kostka na cztery piny. Popatrz sobie na schematy. Bardzo rzadko nie ma.

    0
  • #11 08 Lis 2015 20:28
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Zgoda, Błażeju, tylko mała uwaga. Tu, gdzie mieszkam, dociera najgorszy chinski chłam, który nie mial by racji wstępu do UE czy USA. ..Wszystko kupią, aby tanie było. Królują wszelkiej maści klony Yamaha Mate 50, skądinąd doskonały motorower znany od 40 lat i omal nie produkowany w Polsce, przekształcony przez Chinoli w najgorszy syf o nazwie np. Yamamoto :D

    0
  • #12 08 Lis 2015 21:11
    Grzechuso
    Poziom 7  

    Błażej napisał:
    Kup miernik. To raptem naście złotych. Choć jeśli ma posłużyć, to aż z 40 - 50 trzeba zapłacić. Jak już będziesz miał w ręku, to pisz, napiszę, co i jak zmierzyć. Jak silnik odpali, to światła będą działać. Klakson, kierunkowskazy też. Jednak ładowanie może być mikre. Choć równie dobrze może to być padnięty akumulator. Masz prostownik?

    Tak mam prostownik. Problem z kupieniem, bo mieszkam w Holandii na wiosce i nie wiem czy znajdę tutaj blisko sklep z takim sprzętem, ale jutro poszukam. Mam prostownik, dziś ładowałem akumulator i odpalał normalnie ze startera skuter, aż nie padł aku (ładowałem go około 20 minut, więc na jedno odpalenie i podejście do drugiego mi starczyło).

    @Edit
    Jutro postaram się może sprawdzić po plastikach jaka to marka skutera, jeśli coś będę to zamieszcze. Dam też zdjęcia co i jak i nazwę aku.

    0
  • #13 08 Lis 2015 22:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W Gamie nie będą mieć? Albo w dowolnym markecie technicznym. W Utrechcie niedaleko poczty głównej był sklep z elektroniką (jak masz blisko do Utrechtu). 20 minut, to jest nic. Jednak, jak nie masz ładowania, to będzie ci ten akumulator opróżniało z prądu. Bez miernika nie zadziałasz.

    0
  • #15 09 Lis 2015 20:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Spokojnie wystarczy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów