Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/Passat/3B5 - Wysokie ładowanie alt. czy to przez zuzyty aku?

08 Lis 2015 18:56 1617 21
  • Poziom 14  
    Od dłuższego czasu borykam się z upływem prądu w moim Passacie.
    Akumulator właśnie zakończa swój żywot, bo pod prostownikiem ładuje się 10-15 minut, po czym prostownik pokazuje, że akumulator już jest w pełni naładowany (na dwóch prostownikach sprawdzałem). Obecnie auto pobiera 0.05A, wiec jest to dobry wynik. I akumulator służy mi na jakieś 3-5 dni. Ale do rzecz, dzisiaj podpiąłem miernik i napięcia jakie zaobserwowałem to:
    13.35V - napięcie na akumulatorze przed odpaleniem auta,
    15.85V - auto odpalone ale nic nie włączone,
    15.55V - auto odpalone, włączone - klimatyzacja, światła mijania, radio.

    Napięcia podane wyżej nie są podane, gdy auto było całkowicie zimne, jakieś 30-50 minut wcześniej jeździłem autem.

    I teraz co? Sprawdzić ponownie na nowym akumulatorze i jeśli dalej będzie ładowanie rzędu 15-16V, to na czas gdy nie naprawie alternatora to jeździć na starym akumulatorze? Jest w ogóle możliwe, że ładowanie będzie niższe jeśli podepnę nowy akumulator, czy nic to nie zmieni?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Prawdopodobnie Twój miernik zawyża pomiar o 1V (słaba bateria w mierniku).
  • Poziom 14  
    No jest slaba bateria w mierniku.

    Wiec bateria w mierniku do wymiany i po podlaczeniu nowej baterii w aucie bede mierzyl :)

    Dzieki za informacje :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Chyba że on mierzy napięcie zaraz po odpięciu prostownika i bez włączenia zapłonu.
    Póki nie będzie napięcie mniejszego niż 15V to nawet nie wkładaj nowego akumulatora.
    0,05A to 50mA - to duży pobór który będzie widać po kilkudniowym postoju.
  • Poziom 14  
    Bateria w moim mierniku wyswietla sie od jakiegos czasu, wiec do wymiany jest. Zobacze jakie beda napiecia na nowym aku, i nowej baterii w mierniku.

    0.05A to najmniejszy pobor jaki udalo mi sie uzyskac. Problem jest przez modul komfortu, juz zszedlem z 0.48A do 0.05A, ale bede szukal dalej.
  • Poziom 15  
    W większości przypadków w Passacie w tylnych drzwiach pękały przewód can do sterowników drzwi i szyb i były takie pobory
  • Poziom 14  
    @ALLSTART - No to pewnie i u mnie tak jest. Bo te 0.05A mam po odlaczeniu obu tylnych drzwi. Poki co zamowilem nowe moduly do silniczkow szyb, ale i przewody od komunikacji rowniez wymienie :)


    @grala1 - tak, czekam, az sie uspi. Jak odpinam tylne drzwi to usypia sie jakos po 1-3 minutach, a jak sa podpiete tylne to zostawiam na 30 minut i nic sie nie dzieje :|

    Dodam, ze komfort suchy, ale polaczenia pod dywanem byly w tragicznym stanie i wszystkie polaczenia jakie byly pod fotelem kierowcy ponaprawialem. Teraz luzno puszcze oba przewody od komunikacja od kazdych tylnych drzwi i zobacze co bedzie :)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Nie zamawiaj modułów , oglądnij kable na harmonijce na pewno załamane
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Na pewno -sterownik w jednoprzewodowym trybie pracy-
  • Poziom 14  
    blad komunikacji jest, ale jak odlaczam prawe przednie drzwi to blad po usunieciu sie nie pojawia.
    Zamowilem prawy przedni modul, a ze sprzedawca mial tylne i za 10zl sprzedawal to wzialem :)

    Mam wiazki z passata po lifcie wiec powymieniam kabelki i zobacze co wyjdzie z tego.
  • Poziom 34  
    Koledzy, przecież pobór 50mA to prawie norma, to podany wynik z miernika ze słabą baterią (nawet nie wiemy co to za miernik). Nawet nie wiemy czy owy pojazd posiada fabryczne radio. Aku jest do wymiany, to swoją drogą, jak już stwierdził autor. Chodź można go sprawdzić w punktach gdzie sprzedawają akumulatory odpowiednim urządzeniem by sprawdzić jego sprawność. U mnie w mieście w sznajderze za free.
  • Poziom 14  
    aku sprawdzalem 2-3 miesiace temu w punkcie gdzie sprzedaja i sprawdzaja akumulatory. Serwisant powiedzial, ze do zimy spokojnie przejezdzi ;) Mimo, ze elektrolit na dnie byl ciemnego koloru o.O

    Miernik mam jeden z tanszych - Miernik DT-830B Multimeter
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 14  
    ALLSTART napisał:
    Na pewno -sterownik w jednoprzewodowym trybie pracy-

    Wczesniej tego posta nie widzialem bo w tej samej minucie poslalismy wtedy posty.
    Jest tak jak pieszesz, modul lapal ten blad. Gdy odlaczalem modul drzwi pasazera blad nie wracal. Wiec domniemałem, że to wina modułu, ale jednak po wymianie dalej ten sam błąd 001329. Wiec, wymienilem kabelki CAN od slupka B do modulu, ale to tez nic nie pomoglo, i dopiero wymiana kabelkow od wtyczki do modulu pod tapicerka do slupka B pomogla i w koncu 0 bledow w module :)
  • Poziom 38  
    McBoss napisał:
    15.85V - auto odpalone, ale nic nie wlaczone,

    Ja coś takiego miałem jak padnięta była dioda wzbudzenia w alternatorze.
    McBoss napisał:
    13.35V - napiecie na akumulatorze przed odpaleniem auta,

    Wg mnie przy takim napięciu ładowania (15.85V) stosunkowo niedługo po zgaszeniu auta to normalna rzecz, szczególnie jak
    McBoss napisał:
    I akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni.

    a jego eksploatacja w takich warunkach, to krótka droga do jego zajechania, szczególnie wtedy jak nie ma możliwości uzupełnienia wody w celach (aku bezobsługowy).
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 38  
    grala1 napisał:
    On mierzy miernikiem z rozładowaną baterią.
    Zobacz jakie ma napięcie przed odpaleniem auta.

    Brałem pod uwagę miernik z rozładowaną baterią i napięcie przed odpaleniem auta jak i informację: "akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni" oraz tą: "Napiecia podane wyzej nie sa podane, gdy auto bylo calkowicie zimne, jakies 30-50 minut wczesniej jezdzilem autem"
    Na podstawie w/w cytatów, zakładam, że aku jest nowy, a więc napięcie napięcie na jego zaciskach, po wyłączeniu silnika czy odłączeniu od prostownika nie spada w takim tempie jak przy starym akumulatorze. Więc wydaje mi się, że w tej sytuacji po upływie 30-50 min od wyłączenia silnika, spadek napięcia z 15.8V do 13.3V jest w miarę realny.
    Zakładając, że miernik pokazuje złą wartość (zawyżoną o 1V) z powodu rozładowanej baterii, to z autopsji wiem, że akumulator z napięciem 12.3V podłączony do prostownika to po 10-15 min ładowania prostownik nie będzie wykazywał, że akumulator jest w pełni naładowany, tylko potrwa to trochę dłużej. Idąc dalej i zakładając, że miernik zawyża o ten 1V, to po uwzględnieniu tego wartość utrzymywanego przez alternator napięcia 14.8V też jest wg mnie za wysoka i niezdrowa dla akumulatora.
    Szkoda, że autor tematu nie podał (mierząc tym samym miernikiem) przy jakim napięciu na zaciskach akumulatora prostownik sygnalizuje pełne naładowanie, bo to dawałoby jakiś obraz sytuacji, nie wykluczone, że prawda leży po środku.
    Napisałem jakie przesłanki przemawiały za tym co napisałem w poprzednim poście.
  • Poziom 14  
    baterie w mierniku kupilem, ale miernik jej nie akceptuje. Na wyswietlaczu wlaczaja sie tylko znaki i opisy, a wartosci mierzone juz nie o.O Bateria za 80 centow, moze dlatego... Mniejsza z tym.


    Nowego akumulatora dalej nie mam, poniewaz zamawialem go w niemczech, sprzedawca wyslal to firma kurierska DPD, a na ebayu mam adres awizacji na poczte. DPD nie znalazlo adresata :/ a jak dzwonilem do nich to powiedzieli ze nie zostawiaja na poczcie :/ No ale rowniez mniejsza z tym :)

    @gimak - napisalem "akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni", wiec stary (obecny) aku sluzy mi od 3 do 5 dni, pozniej musze naladowac go, aby znowu tyle sluzyl.

    Cytat:
    Szkoda, że autor tematu nie podał (mierząc tym samym miernikiem) przy jakim napięciu na zaciskach akumulatora prostownik sygnalizuje pełne naładowanie, bo to dawałoby jakiś obraz sytuacji, nie wykluczone, że prawda leży po środku.

    Zmierze i podam.



    Co do reszty to obecnie modul komfortu nie wykazuje, zadnych bledow, ale dzisiaj z rana akumulator calkowicie padl. A na odlaczonych tylnych drzwiach miernik wskazuje w stanie spoczynku auta 0.12A :( Kupilem wiazki tylnych drzwi, wiec wymienie, moze pomoze...
  • Poziom 38  
    McBoss napisał:
    @gimak - napisalem "akumulator sluzy mi na jakies 3-5 dni", wiec stary (obecny) aku sluzy mi od 3 do 5 dni, pozniej musze naladowac go, aby znowu tyle sluzyl.

    No, ta informacja dużo wnosi i w takiej sytuacji, akumulator może kwalifikować do wymiany, ale to nie zmienia faktu, że trzeba jednak sprawdzić, jakie faktycznie napięcie daje akumulator, bo nie zweryfikowanie tego, może doprowadzić do zarżnięcia nowego akumulatora.