Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane II 2004 1.5 dci (K9K 722) - działa w trybie awaryjnym.

08 Lis 2015 21:52 5907 38
  • Poziom 11  
    Odczyt ECU pokazuje błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej. Temperatura jest pokazywana prawidłowo na zegarach.
    Zapala na zimno tylko po zdjęciu wtyczki z tego czujnika ale silnie dymi i szarpie aż do osiągnięcia temp. pełnego nagrzania. Ciepły działa prawidłowo (przyspieszanie, spalanie). Przy ściągniętej wtyczce załącza się wentylator chłodnicy.
    Wymiana czujnika nie spowodowała żadnej zmiany.
    Dodatkowo temp. paliwa jest odczytywana nieprawidłowo (-50st.C)
    Gdzie i jak lokalizować uszkodzenie?
  • AdexAdex
  • Poziom 8  
    Sprawdź przewody do ECU
  • Poziom 11  
    przewody i styki we wtyczkach wizualnie OK. Nie mam schematu okablowania.
    Poza tym ECU czyta informacje w czujnika temp. płynu- wskazówka temperatury na zegarach cały czas pokazuje prawidłowe wartości ( podczas nagrzewania i w stanie równowagi termicznej).
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Tam z czujnika idą dwa sygnały jeden na tablicę drugi do kompa i mogą się różnić.Trzeba popatrzyć w parametry co pokazuje jaką temperaturę.
  • Poziom 11  
    Czujnik ma dwa termistory ale wyprowadzone są tylko dwa przewody z jednego termistora. Drugi termistor nie jest wykorzystywany. Tylko dwa przewody "idą" do ECU.
  • Poziom 17  
    rosen2 napisał:
    -50st.C
    minus?

    Clipem robiłeś diagnostykę?
  • AdexAdex
  • Poziom 11  
    Diagnostyka w warsztacie - nie wiem jakim interfejsem.
    Temp. czujnika paliwa minus 50C.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Wymień czujnik i sprawdź clipem.
  • Poziom 11  
    Czujnik temp. paliwa jak mi powiedziano nie jest w tym przypadku problemem.
    Temp. minus 50 C odczytywana jako błąd jest wynikiem softu ECU, który tkwi w tym samochodzie od lat. Problemem jest albo samo ECU albo jego okablowanie.
    Błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej pojawił się na wyświetlaczu i na interfejsie diagnostycznym. Wymiana czujnika nic nie zmieniła. Temperatura jest prawidłowo pokazywana na zegarach - więc co najmniej część ECU ma i interpretuje sygnał z tego czujnika i wysterowuje wskazówkę temperatury silnika.
    Ciekawostką jest, że po diagnostyce i po jeździe próbnej przez 2 miesiące problem nie występował.

    Poszukuję schematu okablowania dla tego sterownika lub samego sterownika
    lub ew. jakichkolwiek innych informacji dot. (8200374152 8200334419).
  • Poziom 33  
    Nie rozumiem dlaczego temperatura paliwa nie ma tutaj znaczenia ??? Pracuje z tymi silnikami od lat i nie kojarzę by kiedykolwiek temperatura paliwa "-50stC" była temperaturą prawidłową . Komuś się chyba pomylało z drugą temperaturą powietrza .
  • Poziom 11  
    Czujnik temp. paliwa również zmienia swoją rezystancję podczas nagrzewania.
    Przy odczycie błędów został wyświetlony błąd czujnika temp. cieczy chłodzącej. Temp. paliwa -50C (ale nie jako błąd) pokazała się w parametrach.

    Czujnik temp. cieczy został podmieniony na nowy - nic się nie zmieniło.
    Odpinanie wtyczki z czujnika pozwala na odpalenie auta (świece grzeją bardzo długo i dawka startowa jest jak dla b. niskich temperatur - dymi). Na odpiętym czujniku podczas jazdy w początkowym etapie rozgrzewania silnik powoli schodzi z obrotów przy odpuszczaniu gazu przy zmianie biegów. Przy zapiętym czujniku na tym etapie szybko spadają obroty - trzeba szybko zmieniać bieg lub podgazowywać. Podmiana ciepłego czujnika na zimy podczas pracy zimnego silnika na wolnych obrotach skutkuje zmianą obrotów. Widać, że jakaś część ECU reaguje na czujnik i jego zmieniającą się rezystancję. Wskazówka również prawidłowo pokazuje wzratajacą temperaturę silnika. Po rozgrzaniu na trasie silnik pracuje jak najbardziej prawidłowo. Ponoć temp. tego trybu awaryjnego jest ustawiona na 80C czyli na taką jaką ma w rzeczywistości silnik (no może 83C czyli blisko). Czy ECU jest zasilany segmentami i jeden nich może nie pracować ze względu na np. brak zasilania? Ma ktoś może schemat okablowania do tego ECU?
  • Poziom 2  
    rosen2 napisał:
    Czujnik temp. cieczy został podmieniony na nowy - nic się nie zmieniło
    Pokazuje dobrą temperaturę?
  • Poziom 11  
    Nowy czujnik pokazuje temp. prawidłowo ( stary czujnik mimo zdiagnozowania przez interfejs jako uszkodzony również pokazywał temp. prawidłowo - diagnozy programów sczytujących zapisane w ECU kody błędów bywają nadmiernie ogólnikowe).
    Dzisiaj przepatrzyłem skrzynkę z bezpiecznikami pod maską w poszukiwaniu ew. uszkodzeń - po poskładaniu i próbie uruchomienia auto dalej nie chce zapalać na zimno. Dopiero po odpięciu wtyczki z czujnika temp. cieczy.

    Zamawiam używany ECU na podmianę i będę przelutowywał eeprom z mojego.
    Macie jakieś sugestie lub ostrzeżenia co do podmiany z fizycznym przeniesieniem eepromu?
  • Poziom 11  
    Nie mam jakiejkolwiek dokumentacji dot. płytki ECU.
    Czy cała informacja potrzebna do "przeszczepu" znajduje się w jednej tylko kości czy jest ich więcej do przelutowania? A drugie pytanie o sposób dostania się do wnętrza sterownika. Po "rozluzowaniu " nitów udaje się tylko nieznacznie rozchylić aluminio-podobny radiator stanowiący górną część obudowy od plastikowego dna (jak rozchylanie skorupy małży). W szczelinie widać elementy wlutowane do pcb (wysokie elektrolity) zalane masą silkonu sklejonego z plastikową częścią obudowy. Oderwanie płytki pewnikiem zakończy się wyrwaniem tych elektrolitów i ewentualnym uszkodzeniem płytki drukowanej czego chciałbym uniknąć. Jak przymocowana jest płytka pcb do stanowiącej radiator części obudowy?
  • Poziom 11  
    I jeszcze jedno pytanko:
    przy podmianie ECU (8200374 8200334419) o tych samych numerach identyfikujących co stary potrzeba przelutować tylko eeprom (95080 w moim przypadku ) czy również flash?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Tylko eeprom.
  • Poziom 11  
    Czy tylko w eepromie (95080) znajdują się wszystkie specyficzne dla mojego silnika dane związane ze stanem wyekspolatowania po moim przebiegu?
    A jakie informacje znajdują się we flash'u? -uniwersalne dla tego modelu?
  • Poziom 11  
    Podmiana ECU z przelutowanym ST 95080 ze starego pomogła.
    Silnik zapala na zimno i po wczytaniu kodów wtryskiwaczy pracuje równo. Aczkolwiek nadal w błędach znajduje się zapis o uszkodzeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego -'zwarcie do masy'. Żaden z przewodów nie ma nawet minimalnego upływu do masy a tym bardziej zwarcia. Temperatura płynu na zegarach jest wyświetlana prawidłowo. Również temperatura paliwa w podglądzie parametrów zdaje się być OK (na starym ECU nie była).
    Z jakim innym układem (poza ECU) ma ten czujnik podłączeniowo jeszcze coś wspólnego?
  • Poziom 33  
    A pytanie z innej beczki : czy samochód posiada klimatyzację ( podejżewam że tak) i czy jest ona sprawna - załącza się . :?:
  • Poziom 11  
    Klimatyzacja niesprawna. Brak czynnika chłodzącego.
  • Poziom 31  
    I to właśnie pokazuje.Brak czynnika chłodzącego.
  • Poziom 11  
    Niestety po dwu tygodniach dobrego sprawowania pojawił się pierwotny problem-
    na zimno nie odpala dopiero po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury cieczy.
    pokazuje błąd czujnika temp, który jest sprawny.
    Wydaje się, że nie ma jednej masy L2 zasilającej ECU w środkowej wtyczce.
    Nie mogę znaleźć schematu pinów dokładnie do mojego modelu (K9K 722).
    W podobnym sterowniku (w załączniku) jest podany pin L2 i właśnie mój ECU na tym pinie wisi w stanie nieokreślonym. Może ktoś ma schemat wyprowadzeń lub wie z jakiego układu idzie ta masa jeśli L2 jest prawidłowo oznakowane (pozostałe masy G4 i H4 oraz plus 12V na G2 i H2 wg tego schematu z załącznika są OK).
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Masa; 3G1,3H1, czujnik2H2,2H3
  • Poziom 11  
    A co z trzecią masą? można link ze schematem?
  • Poziom 11  
    W realu na G4 jest plus 14.4V po odpaleniu (przed startem brak napięcia).
    Masy na C-G1 i C-H1. Mam wyrwaną z obudowy płytkę z innego sterownika o tych samych numerach i mogę znaleźć masy i plusy również w przeciwległym złączu A.

    Masy i plusy sprawdzone żarówką 21W. Masa ma potencjał ok. 11mV w stosunku do klemy ujemnej.
    Auto w temp. ok. 8-10 st.C z dużym trudem zapala po paru kręceniach. Ale początkowo nie mogło wejść na wolne obroty dławiąc się przy ok. 500 przez chwilę. Po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. cieczy chłodzącej zapala pewnie ale póki się nie rozgrzeje szarpie i nie ma 100% mocy. Jeśli po odpaleniu założę wtyczkę z powrotem to jest nieco lepiej i szybciej ( w funkcji wzrastającej temp. ) zaczyna równo pracować.
    Reaguje na podmianę innego , zimnego czujnika w trakcie zapalania przy lekko rozgrzanym silniku. Z zimnym czujnikiem wolne obroty podwyższone do ok. 950 w porównaniu z lekko rozgrzanym czujnikiem w bloku (wtedy ok. 800). Odczyt temp.na zegarach prawidłowy. Za każdym razem po odpaleniu na wyświetlaczu pojawia się błąd kontrolera wtrysku.
    Wcześniej przez dwa tygodnie, po podmianie ECU jeździł jak nowy ( przebieg 195k).
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Podejrzyj temp.powietrza.Miałem przypadek kiedy zgłaszał błąd jak u Ciebie natomiast kłamał czujnik temp zasysanego powietrza.Sterownik porównywał obydwie temp.widział ,że jest coś nie halo i walił błędem czujnika temp. wody.Tym bardziej ,że jak piszesz reaguje na zmianę temp. czujnika wody, jego bym się nie czepiał.