Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UPC Horizon i Pentagram 6361

Stratnos 09 Nov 2015 13:10 1590 10
Telkom Telmor
  • #1
    Stratnos
    Level 9  
    Witam

    Zwracam się z prośbą o pomoc z konfiguracją połączenia internetowego.

    Posiadam modem UPC horizon i router Pentagram Cerberus 6361 i nie mogę w żaden sposób połączyć się z internetem za pośrednictwem routera. Dodam iż wcześniej połączenie to działało do momentu kiedy brat "grzebał" w ustawieniach. Zatem przyszło mi do hard resetu routera i teraz nie mogę nic z tym zrobić.

    Po autodetekcji typu połączenia kiedy router jest podpięty przez wan, pokazuje mi Static IP. Co mam wpisać w rubryki :

    Ip address :
    subnet mask :
    gateway:
    primary DNS :
    Secondary DNS :

    za każda pomoc serdecznie dziękuję
  • Telkom Telmor
  • Telkom Telmor
  • #3
    Stratnos
    Level 9  
    po ustawieniu dynamic ip wygląda to tak

    https://obrazki.elektroda.pl/6913857800_1447072281.png
    https://obrazki.elektroda.pl/1601324900_1447072282.png
    https://obrazki.elektroda.pl/2601536800_1447072283.png
    https://obrazki.elektroda.pl/7999200400_1447072283.png

    4 to UPC

    Dodam że przez jakiś czas rj45 z upc byl wpięty pod jednego z hostow i wtedy z automatu ustawialo sie dynamic ip tyle ze net byl na 15 min i reset routera(brak odpowiedz z serwera DNS). teraz nawet tak nie dziala
  • #4
    przeqpiciel
    Network and Internet specialist
    bym sprobowal jeszcze spiac horizona z pentagramem. a nastepnie uruchomic oba urzadzenia ponownie. kiedys tak bylo, że przy nowym sprzecie trzeba bylo restartowac modem kablowy. bo to dziwne ze nie dostajesz jakiegokolwiek adresu.

    chyba ze masz w umowie adres staly, ale w to watpie.
  • #5
    Stratnos
    Level 9  
    horizon z pentagramem są spięte cały czas, i co operacje uruchamiam ponownie oba urządzenia, ale nadal nic. a jak sprawdzam na necie IP z horizona to zawsze jest 89.78.51.151
  • #6
    przeqpiciel
    Network and Internet specialist
    nigdy nie przepadalem za pentagramem. rozumiem, ze kabel od horizona pociagnales w wydzielony port WAN w pentagramie (glupie pytanie ale dla jasnosci).

    w tym przypadku klient DHCP z pentagrama powinien uzyskac adres IP. mozesz sprobowac nadusic przycisk Renew widoczny na screenshocie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    EDIT: INSTRUKCJA PENTAGRAMA strona 17
  • #7
    Stratnos
    Level 9  
    przycisk renew nie daje nic konkretnego. wszystko jak stało tak stoi ;/
  • #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Mając podłączony Pentagram przez port WAN odłącz na chwilę urządzenie UPC od zasilania. Sprawdź czy coś dostaniesz na WAN-a.

    Jaką adresację na komputer dostajesz będąc podłączony pod urządzenie UPC?
  • #9
    ozy2001
    Level 28  
    Nie mam dostępu do usług UPC w mojej lokalizacji. Czy oni pozwalają na podłączanie większej ilości urządzeń - nie trzeba wykupić dodatkowego abonamentu?
    Spróbuj na pentagramie ustawić inne adresy DNS, np ten od google - 8.8.8.8 a jako zapasowy 194.204.152.34 - rozwiązanie na około, ale skoro nie dostajesz odpowiedzi od DNS-a UPS - można spróbować.
  • #11
    ozy2001
    Level 28  
    Stratnos wrote:


    Dodam że przez jakiś czas rj45 z upc byl wpięty pod jednego z hostow i wtedy z automatu ustawialo sie dynamic ip tyle ze net byl na 15 min i reset routera(brak odpowiedz z serwera DNS). teraz nawet tak nie dziala

    Ustawić DNS aby poprawnie działał DHCP. You make my day :) DHCP lata na adresie rozgłoszeniowym i DNS (przynajmniej mi) nic nie ma do tego.

    Twój komputer dostaje IP od DHCP z routera - Adres bramy, DHCP i DNS to IP routera i to zwykle tak ma działać.
    Problem jest między modemem a routerem, więc - podłącz kablem kompa do modemu, zobacz jaki dostałeś adresy IP. Te adresy przepisz do routera po stronie WANu (ustawienia statyczne) i to ma działać.

    A z adresami DNS jest tak, że czasem pomaga wpisanie ich do karty sieciowej w kompie - kilkanaście razy w mojej karierze to pomogło. Ludzie dzwonili, internet nie działa, sieć miałem na pppoe - widzę, że podłączony klient jest - a działa Panu / Pani GG? tak, to proszę wpisać - http://173.194.112.55