Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Canter '07 - spadek mocy, tryb awaryjny, kontrolka silnika żółta

09 Lis 2015 17:03 3051 8
  • Poziom 6  
    Witam. Koledzy problem z Miskiem 3C13 2007 r 302 tys zaczelo cos stukac jakby wtrysk, zapalil sie check engine pomaranczowy, wlaczyl tryb awaryjny. Bylem w Bosch Wachowiak i po diagnozie wyszlo ze przeplywka uszkodzona. Podobno w nich jest tak ze komp pokazuje ze przeplywka uszkodzona a w zasadzie cos innego. Pomozcie co sprawdzic zanim kupie przeplywke, dodam ze instalacje do przeplywki sprawdzili i jest ok.
  • Moderator Samochody
    Przepływomierz łatwo sprawdzić choćby w parametrach rzeczywistych.

    Odnośnie CANTERA miałem niemałe przejścia i niezły doktorat, efektem końcowym trybów awaryjnych, prób i błędów była wymiana sterownika która zażegnała wszystkie problemy.

    Oczywiście nie twierdzę, że u Ciebie też jest taki problem.
  • Poziom 6  
    Ale o sterowniku od czego mowisz? Od pompy wtryskowej?
  • Moderator Samochody
    Sterownik silnika, ale tak jak mówię to był mój pamiętny CANTER i bardzo możliwe, że niema żadnego związku z Twoim przypadkiem.
  • Poziom 6  
    Przy moim najpierw wyczyscili EGR i pozniej wyrzucal tylko blad od przeplywki.
  • Spec od Mercedesów
    simi2009 napisał:
    zaczelo cos stukac jakby wtrysk, zapalil sie check engine pomaranczowy, wlaczyl tryb awaryjny. Bylem w Bosch Wachowiak i po diagnozie wyszlo ze przeplywka uszkodzona.

    szymitsu21 napisał:
    Przepływomierz łatwo sprawdzić choćby w parametrach rzeczywistych.

    Już kiedyś o tym na forum pisałem. W czasie odczytu wartości aktualnych zatrzymanego silnika mamy na przepływce odczyt świadczący o przepływie powietrza. Wymiana przepływomierza nie pomaga. Pomaga wymiana sterownika. Nie ma to jednak żadnego związku ze stukami dochodzącymi z silnika. Podejrzewam lejący do cylindra wtrysk który jest powodem spalania detonacyjnego. To taka moja niesprawdzona uwaga na odległość - bo o takich rzeczach to chyba w serwisie Boscha wiedzą?
  • Poziom 6  
    Wydaje m sie ze gdyby cos sie dzialo z wtryskami to bylyby problemy z odpalaniem a nie ma takich objawow czy zimny czy cieply.
  • Spec od Mercedesów
    Niekoniecznie. Miałem przypadek, że wtrysk przepuszczał niewielkie ilości paliwa do cylindra dopiero przy wyższych obrotach i wyższym ciśnieniu - paliwo wtryskiwane przed momentem zapłonu powodowało właśnie wspomniane stukanie.
  • Poziom 6  
    Okazalo sie ze pompa i wtryski juz sie skonczyly i na dodatek zawor EGR tez juz mial dosc.