Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dacia Logan 1.4 MPI - Brak światła wstecznego żarówka, bezpiecznik, masa -ok.

Adammmm111 10 Nov 2015 19:14 3093 7
  • #1
    Adammmm111
    Level 7  
    Witam.



    Dziś zauważyłem, że nie działa mi światło wsteczne.
    Pomyślałem, że to żarówka się przepaliła. Rozebrałem, wkręciłem nową i niestety światło nie świeci się.
    Z tego co udało mi się sprawdzić to
    bezpiecznik odpowiedzialny za światło cofania to bezpiecznik o oznaczeniu STOP czyli odpowiedzialny za światło stopu oraz wsteczny. Bezpiecznik jest cały. Inne światła w aucie działają dobrze, poza jednym pozycyjnym lewy przednim ale to raczej spalona żarówka.
    Sprawdziłem połączenie masy i masa jest. Sprawdziłem też na wciśniętym wstecznym napięcie na syku do żarówki i jest brak napięcia, odpowiada za to według mnie jasno różowy przewód.
    Biorę pod uwagę przerwany przewód lub uszkodzony czujnik biegu wstecznego.
    Nie wiem tylko jak to sprawdzić żeby potwierdzić którąś wersję i znaleźć usterkę.
    Jak to zrobić?
    Gdzie jest dokładnie ten czujnik?

    Moje dane autka to:
    Dacia SD Logan, benzyna + LPG
    Pojemność: 1390cm3
    Rok prod. 2005
    Moc silnika: 55KW/74KM
    Nr silnika: K7JA710 [...]

    Pozdrawiam
  • #3
    Adammmm111
    Level 7  
    Ok, jak go znajdę to rozumiem, że sprawdzić napięcie będzie trzeba? Tam będą chyba 3 piny, to jak się podłączyć miernikiem i na jakim ustawieniu miernika?
  • Helpful post
    #4
    MARKSON43
    Level 18  
    1.Wtyka dwupinowa.
    2.Zrób mostek w tej wyciągniętej wtyce i wsteczny ma zagadać.
    3.Nie odpowiadam za twoje błędy.
  • #5
    Adammmm111
    Level 7  
    Ok, jutro będę działać, dam znać co wyszło.
    Dziękuje i pozdrawiam
  • #6
    Adammmm111
    Level 7  
    Witam.

    Zdjąłem wtyczkę z czujnika, sprawdziłem i w wtyczce są dwa piny i sprawdzając woltomierzem jest tam 12V, postanowiłem sprawdzić jeszcze tą rezystancję oraz czy czujniczek gładko zejdzie i niestety nie ogarnąłem tego, że tam pocieknie olej. Wylało mi się z 0,5 L oleju za nim zakręciłem z powrotem. Nie byłem gotów na taką sytuację :D o utracie oleju napisze zaraz w nowym temacie aby tego nie zaśmiecać...
    Co do samego czujnika to jest na dwa piny i wygląda, że jest on przyczyną usterki, ponieważ po z mostkowaniu wtyczki światło cofania się świeci.
    Z tego co znalazłem to odpowiednim czujnikiem będzie czujnik o oznaczeniu OE: 8200209496, 8200771472
  • Helpful post
    #7
    MARKSON43
    Level 18  
    Czyli wszystko z elektryką oprócz czujnika w porządku.
    A co do zalania oczów olejem to czysta logiga że w skrzyni biegów jest olej.
    Ale w 95procentach,czujnik jest u góry.
    Czyli usterka zlokalizowana a użytkownik nie zadowolony???
  • #8
    Adammmm111
    Level 7  
    Quote:
    Czyli wszystko z elektryką oprócz czujnika w porządku.

    Tak.

    Quote:
    A co do zalania oczów olejem to czysta logiga że w skrzyni biegów jest olej.

    Nie zalałem oczu olejem, bo miałem samochód podniesiony na lewarku, w sumie logiczne ale wyszło jak wyszło :D

    Quote:
    Czyli usterka zlokalizowana a użytkownik nie zadowolony???


    Nie zadowolony? Czemu? Bardzo zadowolony jestem, usterka jak kolega napisał wykryta, nawet już naprawiona i bez wizyty w warsztacie. Jestem bardzo zadowolony i bardzo dziękuję za porady i pomoc. Zawsze tez się czegoś nowego nauczyłem no i pozostaje satysfakcja z wykonanej naprawy.
    Pozdrawiam