Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda 1,2 - Silnik pracuje na wolnych obrotach mimo odłączonych wtrysków.

10 Lis 2015 20:27 1479 4
  • Poziom 16  
    Witam, czy to typowa usterka tych wtryskiwaczy? może coś innego? Samochód bez inst. gazowej.
  • Poziom 20  
    co silnikowi trzeba do tego, aby pracował?
  • Moderator Samochody
    Jedyna alternatywna możliwość względem usterki wtryskiwaczy (nie koniecznie wszystkich) to zablokowany regulator ciśnienia paliwa. Regulator jest tu przy pompie, a układ paliwowy w konfiguracji "bez powrotu". Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, ciśnienie w układzie może nadmiernie wzrosnąć i wtryskiwacze zaczną "popuszczać" paliwo do kolektora. Niemniej to mało prawdopodobny scenariusz.

    W starszych konstrukcjach (np. Punto 75) była opcja, że regulator ciśnienia był przy listwie wtryskowej i był połączony wężykiem z kolektorem dolotowym, jak pękła membrana w regulatorze to paliwo dostawało się tym wężykiem do kolektora. Tutaj jedna to nie możliwe.
  • Poziom 16  
    Dziękuję za podpowiedzi. Temat rozwiązany. W przepustnice jest wkomponowany zawór oparów paliwa. Był zablokowany w pozycji otwartej. Wymiana pomogła.
    Mam jeszcze problem z instalacją. Na uruchomionym silniku bardzo szybko (nieregularnie) mrugają światła pozycyjne, mijania, kierunkowskazy- oczywiście o ile są włączone. Opada wskaźnik paliwa.
    Słychać wtedy cykanie jakiegoś przekaźnika w body ecu.
    Jeżeli samochód ma wyłączony silnik wszystko działa prawidłowo. Odpiąłem alternator, uruchomiłem silnik i niby wszystko OK. Oddałem alternator do regeneracji, wymienili stojan, ale to nie pomogło. Zauważyłem że na odłączonym alternatorze objaw się pojawia dopiero przy dodawaniu gazu. Masy sprawdzone. Czyżby body ecu?