Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei B315 - Konfiguracja Voip HappyCall na routerze

Bosak 10 Lis 2015 22:22 8109 38
  • #1 10 Lis 2015 22:22
    Bosak
    Poziom 17  

    Witam.
    Posiadam router Huawei B315s-22 z dystrybucji Plus/Cyfrowy Polsat. Chciałbym uruchomić na nim usługę voip od HappyCall. Cały czas pisze "trwa rejestracja". Czy ktoś ktoś ma ten router i próbował używać tej usługi?

    0 29
  • #2 11 Lis 2015 07:15
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Bosak napisał:
    Chciałbym uruchomić na nim usługę voip od HappyCall. Cały czas pisze "trwa rejestracja".

    A gdzie wpisujesz dane rejestracyjne - jakieś foto daj?.

    0
  • #3 11 Lis 2015 10:59
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    No i jaki operator internetu mobilnego? Router z Plusa/CP ale może korzystać z innej karty. Połączenie z internetem jest?

    0
  • #4 11 Lis 2015 12:09
    Bosak
    Poziom 17  

    Dane rejestracyjne wpisuje w zakładce Voip. Operator internetu Play, Internet działa.
    Roie tak jak jest podane tutaj https://www.happycall.pl/pomoc/Huawei chociaż w moim routerze nie ma zaawansowanych ustawień, nie wiem czemu w sumie.
    Dodam że Konto SIP i nazwa użytkownika zakryłem ale wpisuje poprawne.
    Dodam że Voip od Halonet działał.
    W telefonie Voip od happycall działa przez internet z tego właśnie routera (internet PLAY). Jak włącze internet przez dane komórkowe to aplikacja CSipSimple nie działa a aplikacja Zoiper działa.

    0
  • #5 11 Lis 2015 17:35
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Spróbuj zresetować router i wpisać to ponownie.

    U mnie kiedyś na bramce voip Cisco/Linksys PAP2T - też jeden z dwóch operatorów nie chciał działać, pomimo, że dane prawidłowe - nic nie grzebałem, nic nie przestawiałem - po zresetowaniu bramki i wpisaniu danych zaczęło działać "od strzała" - co powodowało, że działać nie chciało, nie mam pojęcia.

    0
  • #6 12 Lis 2015 14:40
    Bosak
    Poziom 17  

    KOCUREK1970 napisał:
    Spróbuj zresetować router i wpisać to ponownie.


    Nic to nie dało. Ciągle pisze Trwa rejestracja. Ręce rozkładam..
    Dodam że logując się do konta na happycall.pl pokazuje że jestem zalogowany na urządzeniu. Ale oczywiście nie da się dzwonić ani odbierać.

    0
  • #7 12 Lis 2015 15:44
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Nie znam zasad tego akurat operatora - ale może najpierw musisz zarejestrować swój router na stronie tego operatora tel. (tak jest np. u Freeconet - musiałem tam podać MAC bramki i nr. seryjny tej bramki).

    0
  • #8 12 Lis 2015 16:31
    Bosak
    Poziom 17  

    Nie ma nic na ten temat na stronie happycal, również jak pisałem do pomocy happycall nic nie pisali na ten temat.

    0
  • #9 12 Lis 2015 23:09
    Bosak
    Poziom 17  

    Dzwoniłem do Plusa, powiedziano mi że może być problem z IP gdyż mogę mieć IP publiczne, zmienne, że należało by może uzyskać stałe IP, coś w takiego, ale to trzeba do dostawcy internetu czyli PLAY. Ciągle czekam na jakąś pomoc.

    0
  • #10 12 Lis 2015 23:46
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Bosak napisał:
    Ciągle czekam na jakąś pomoc

    IP publiczne, nie zablokowane porty, no i aktywne połączenia przychodzące... - umknęło mi, ze już wspominałeś o PLAY - być może u nich na ich necie połączenia głosowe są zablokowane.

    1
  • #11 13 Lis 2015 11:07
    Bosak
    Poziom 17  

    KOCUREK1970 napisał:
    Bosak napisał:
    Ciągle czekam na jakąś pomoc

    IP publiczne, nie zablokowane porty, no i aktywne połączenia przychodzące... - umknęło mi, ze już wspominałeś o PLAY - być może u nich na ich necie połączenia głosowe są zablokowane.

    Raczej nie są blokowane bo działa mi na telefonie w aplikacji Zoiper a w CSipSimple już nie.
    http://forumplay.pl/showthread.php/31983-Voip...-dzia%C5%82a%C4%87-na-nadajnikach-play/page14
    http://forumplay.pl/showthread.php/32291-Internet-Play-voip

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    A wogóle to jak udostępniam internet przez ten router (Sieć PLAY) i odbieram przez wifi w telefonie to też działają uslugi Voip, Zoiper, CSipSimple.

    0
  • #12 15 Lis 2015 22:00
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Witam!

    Może troszkę nie na temat. Jak udało Ci się skonfigurować Halonet na tym routerze? Morduję się już cały dzień i nic nie idzie... Mógłbyś pomóc?

    0
  • #13 15 Lis 2015 22:02
    Bosak
    Poziom 17  

    Halonet udało sie bez problemu, wszystko tak jak opisane na stronie Halonet robiłem.
    Spróbuj czy zadziała u Ciebie HappyCall.
    Jaki dostawca internetu ?

    0
  • #14 15 Lis 2015 22:12
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Nie wiem dlaczego, ale nie działa u mnie ani Halonet ani Happycall

    0
  • #15 15 Lis 2015 22:13
    Bosak
    Poziom 17  

    W sumie To halonet sprawdzałem jakiś czas temu, Hapyycall do dzisiaj nie mogę uruchomić na tym routerze.

    0
  • #16 15 Lis 2015 22:16
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Ja mam internet radiowy do którego dostawcą jest Vectra. Gdy jestem podłączony do Wi-Fi przez telefon (Xperia Z2) do routera, gdy dodaję SIP w ustawieniach telefonu, wszystko działa prawidłowo tj. Halonet jak i Happycall

    0
  • #18 15 Lis 2015 22:18
    wiesniak12
    Poziom 7  

    A mógłbyś przesłać mi konfigurację do Halonet?

    0
  • #20 15 Lis 2015 22:25
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Robię wszystko według poradnika i nic. Mógłbyś zrzuty?

    Jaką masz wersję oprogramowania routera?

    Edit: Udało mi się połączyć. Działa Halonet jak i Happycall.

    0
  • #22 18 Lis 2015 19:42
    Bosak
    Poziom 17  

    wiesniak12 napisał:

    Edit: Udało mi się połączyć. Działa Halonet jak i Happycall

    Jak tego dokonałeś ?

    0
  • #23 18 Lis 2015 19:52
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Jakie masz połączenie z internetem? Przez sieć komórkową czy przez WAN?

    0
  • #24 18 Lis 2015 19:53
    Bosak
    Poziom 17  

    Sieć komórkowa PLAY

    0
  • #25 18 Lis 2015 19:58
    wiesniak12
    Poziom 7  

    Ja połączyłem się przez sieć Plusa i weszlo. I halo i happy. Ale u mnie gdy podłącze się przez WAN automatycznie wyrzuca z VoIP. To jest widoczny błąd w firmware routera. Nie mamy zaawansowanych ustawień VoIP. Ten soft jest po prostu okrojony względem tego co maja teraz w PLAY.

    0
  • #26 04 Lut 2016 21:46
    hawk2731
    Poziom 9  

    Czy udało się komuś uruchomić B315 na happycall? Posiadam ruter z Plusa, gdzie nie ma zakładki zaawansowane. Wgrałem najnowszy soft ze strony huawei i tam totalna lipa. Nie ma nawet zakładki VOIP. Postanowiłam wgrać soft z PLAY, , który posiada opcję zaawansowane, lecz jak u kolegi cały czas pokazuje mi że trwa rejestracja. Łączyłem się przez ten sam ruter aplikacją CSip z komórki i działa,ale sam ruter nie startuje. Kiedy podłączyłem telefon do R11 w b315 dzwoni mi numer komórkowy jaki mam włożony do rutera. W żadnym z softów nie było zakładki głos, gdzie podobno można zmienić co ma dzwonić, czy nr VOIP, czy też komórkowy. Dodaję, ze na stronie happycall uter jest widoczny jako zalogowany.

    0
  • #27 05 Lut 2016 09:07
    Bosak
    Poziom 17  

    Ją dałem sobie spokój z tym i sprzedałem router. Kupiłem b593 ale i tak był problem z rejestracją. Narazie podlaczyłem oddzielną bramkę do routera Linksys Pap2 i działa Happycall. Jak będzie chwila to poprubuje jeszcze raz połączyć przez router

    0
  • #28 15 Sty 2017 07:59
    Jericho24
    Poziom 19  

    Witam!.
    Czy komuś udało się rozwiązać problem z tematu?

    0
  • #29 05 Lut 2017 22:19
    cynamonik
    Poziom 9  

    i ja ponawiam zapytanie.

    swoją sytuacje opisałem w poście:
    http://forum.jdtech.pl/Watek-huawei-b593s-22-funkcja-telefonu?pid=39233#pid39233
    połączenia przychodzące działają dla tel voip i gsm. wychodzące tylko dla gsm.

    zależy mi, żeby uruchomić również połączenia wychodzące z voip HappyCall, może być kosztem każdorazowego przełączania "głównej ścieżki wychodzącej" w menu routera z SIP na CS zakładka na załączonym zdjęciu:
    Huawei B315 - Konfiguracja Voip HappyCall na routerze

    chyba, że ktoś zna prefix typu "wyjście na miasto" który trasuje takie połączenie.

    ewnt może jakieś inne menu ? oznaczenie swoje podałem w poście na forum jdtech.

    0
  • #30 05 Lut 2017 23:36
    sebol2934
    Poziom 11  

    cynamonik napisał:
    i ja ponawiam zapytanie.

    swoją sytuacje opisałem w poście:
    http://forum.jdtech.pl/Watek-huawei-b593s-22-funkcja-telefonu?pid=39233#pid39233
    połączenia przychodzące działają dla tel voip i gsm. wychodzące tylko dla gsm.

    zależy mi, żeby uruchomić również połączenia wychodzące z voip HappyCall, może być kosztem każdorazowego przełączania "głównej ścieżki wychodzącej" w menu routera z SIP na CS zakładka na załączonym zdjęciu:
    Huawei B315 - Konfiguracja Voip HappyCall na routerze

    chyba, że ktoś zna prefix typu "wyjście na miasto" który trasuje takie połączenie.

    ewnt może jakieś inne menu ? oznaczenie swoje podałem w poście na forum jdtech.


    niestety Ci się nie uda, przynajmniej na B593s-22 nie zadziałało. Jedyne rozwiązanie to zmienić operatora i będzie ok.

    1