Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt 1.2 kW na bazie UPS i 2 inwerterów.

10 Lis 2015 22:53 2037 21
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jakiś czas temu kupiłem 24 panele Gs 50 o mocy całkowitej 1.2 kW.
    Do tego zakupiłem UPS CES 5000VA.
    Do kompletu mam 10 akumulatorów 12V 40Ah.
    Tutaj mam pytanie czy lepiej między UPSa dać 2 inwerter o specyfikacji

    Moc całkowita 1000 W
    Moc znamionowa 500 W
    Napięcie akumulatora 24 V
    Napięcie wejściowe 21 V - 31 V
    Napięcie wyjściowe 225 V - 235 V
    Częstotliwość napięcia wyjściowego 50 Hz (+- 2 Hz)
    Sprawność przy pełnym obciążeniu > 92 %
    Próg zadziałania zabezpieczenia podnapięciowego 21.4 V (+- 0.6 V)
    Dopuszczalna temperatura pracy -10 ⁰C - 40 ⁰C

    Panele pracują w granicach 43V-62 V (najczęściej w granicach 50-55V) wiec 2 takie inwertery dałoby radę.
    Problem byłby z ładowanie bo UPS ładuje prądem 120V 1A więc ładowanie trwało by wieki. Czy jest możliwość podwyższyć w takim UPSie prąd ładowania do 4A?

    Druga opcja to podłączenie tych inwerterow do ładowarki a następnie do UPSa.

    Jeśli macie inne pomysły to chętnie się czegoś nauczę.
  • Zasilacze UPS
  • Specjalista - odnawialne źródła energii
    Pamiętaj, że każda przetwornica między panelami a odbiornikiem końcowym to kilka, kilkanaście % straty.
    Tak samo akumulatory to poważna strata na sprawności.
    Pytanie na wstępie, po co w ogóle robisz układ off-grid?
    1,2kWp to dość mało, a jak jeszcze policzyć straty na kolejnych przetwornicach to realnie zostanie pewnie z połowa tego.
  • Poziom 9  
    Docelowo ma być 3 kWp. Prąd głównie do grzania wody w bojlerze 50 l o mocy 1600W. Do ogrzania wody wystarczy 1h15m więc jakieś 2 kWh. Resztę chciałbym wykorzystać do zasilenia lodówki i innych sprzętów domowych.
    Przy okazji znalazłem ładowarkę która ma prąd wejściowy 160-300v i prąd ładowania 120v 10a z zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Mógłbym wiec łącząc 4 w szereg bezpośrednio ladowac te akumulatory.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 24  
    Ja bym dał grzałkę 800W(albo 1000W) i spiął panele na 230V. Koszt prawie zerowy a wodę zagrzejesz(w sezonie).

    W przyszłości nie ulepszał bym tego, tylko od razu przeszedł na on-grid, tak jak napisał Putas.
  • Poziom 9  
    Szczerze mówiąc zależy mi na tym by osiągnąć cel jakim jest pełne pokrycie mego zapotrzebowania na energię elektryczną. W praktyce moje średnie dzienne zużycie to niecałe 4 kWh (115 kWh miesiecznie) wiec przy 3 kWp instalacji jest to możliwe w moim pojmowania tego tematu. Dzięki dużemu magazynowi 10x40ah będę miał bufor w razie bardzo zachmurzenie dni.
  • Poziom 24  
    W styczniu zajedziesz akumulatory. Po prostu przez kilka zimowych miesięcy prawie nie ma słońca.


    365*4= 1,46MWh na rok.
    Z tego co wiem roczną produkcję można szacować jako moc paneli razy 1000.
    Czyli około 1,5kWp powinno wystarczyć.


    Mówisz dużemu magazynowi 400*12=4800W, rozładujesz akumulatory w nieco ponad jeden dzień.
  • Poziom 23  
    Ja tu nie wiedzę w opisie regulatora, bez tego zapomnij o ładowaniu baterii. Musisz mieć stabilne ładowanie baterii z paneli i w razie przeładowania odłączy ładowanie, bo latem baterie się ugotują. Wiem bo mam i jakby nie było dobrego regulatora baterie wiosną/latem przekroczyły by wszystkie normy i pa pa, a raczej bombki w domu nie chcesz mieć.Zrób tak jak piszą chłopaki panele do grzałki lub on-grid od stycznia. No chyba że masz ciągłe wyłączenia sieci, to wtedy można kombinować.Off-grid jest dobry na lato, bo możesz prąd z sieci sobie darować, ale przy takiej pogodzie on-grid jest lepszy bo idzie 200-300W i wszystko zjadasz na bieżąco a tak to baterie zjedzą i nic z tego nie masz. Od stycznia będzie bilansowanie więc off-gridy idą na złom (chyba że działka letnia). Ja też przechodzą na on
  • Poziom 13  
    mikerbest napisał:

    ...
    Do kompletu mam 10 akumulatorów 12V 40Ah.
    ...


    Twoja decyzja, ale nie jest to dobry pomysł. :crazyeyes:

    Po pierwsze sprawność całego układu drastycznie spada.

    Po drugie policz koszt tych akumulatorów, które do 2-3 lat pochodzą przy takiej intensywnej eksploatacji. :idea:
  • Poziom 9  
    Dziekuje za wszystkie wpisy. To co napisaliście rzeczywiście ma sens. Widać, moja wiedza i przewidywania trochę się mijały z rzeczywistością. W takim razie zabiorę się do instalacji on-grid. Pozbędę się tego UPSa i akumulatorów a zakupię inwerter i poczekam na podłączenie do stycznia. Z tego co widać to przez ten czas to i tak uzyskiwania prądu będą znikome.Czy coś oprócz inwertera jest potrzebne do podłączenia do dwukierunkowego licznika?
  • Poziom 33  
    Zabezpieczenie za inwerterem C 20 i zależy jaki będziesz miał inwerter.
  • Poziom 20  
    Nie pozbywaj się tego UPS-a Możesz go używać jak ci prąd wyłączą lub w nocy przełączać się na pracę z UPS-a. Inwerter on-grid kup i w dzień będziesz miał energię z paneli (jak zaświeci słonko) , A zasilanie awaryjne będziesz miał z UPS-a. Tylko do tych paneli najlepiej kup inwerter transformatorowy.
  • Poziom 9  
    Czy inwerter Kaco BLUE PLANET 2500i nada się do tej instalacji na panelach gs 50?
    Z tym UPS chyba i tak będę darował bo jest on zasilany 120V.
  • Poziom 33  
    Nie kupuj tego inwertera za stary z tanich to PHOTOWAT,DANFOS ulx ,ale pamiętaj że inwerter to serce całego systemu i lepiej mieć porządny i patrz na certyfikaty i czy ma odpowiednie normy.Tylko tak jak kolega pisał musi być transformatorowy.Dobry też jest Froniys górna półka.

    Dodano po 15 [minuty]:

    mikerbest napisał:
    BLUE PLANET 2500i
    Kontroluje 3 fazy.
    http://www.riocreativo.pl/uploads/ckeditor/attachments/185/Seria_ULX_Inwerter.pdf
  • Poziom 33  
    mikerbest napisał:
    Właśnie o nim myślałem. Tylko źe będę mógł podpiąć pod niego max 2 kWp instalację.
    Lepiej dobrać inwerter z zapasem mocy żeby w przyszłości rozbudować.Albo póżniej dokupić drugi na drugą fazę.Ja mam na każdej fazie inwerter i co jakiś czas dokładam panele jak wpadnie jakaś kasa.
  • Poziom 16  
    Polecam rozwiązanie do grzania - inwerter off-grid sterujący grzałką standardową7 na 230V 2KW. Zrobiłem instalacje na inwerterze Elektronix do 4KW (więc zapas jest) a moja instalacja wykonana na okablowaniu SIMECH wygląda jak poniżej. Zastosowałem dwa odgromniki bo okablowanie od paneli do inwertera jest długie wiec jeden odgromnik przy panelach a drugi 3m od inwertera w pobliżu bojlera.

    Nie podłącza się bezpośrednio PV do grzałki bo spalisz termostat i nie uzyskasz gwarancji od producentów bojlerów. W instrukcji jest wyraźnie napisane, że zasilanie grzałki tylko AC a DC jest niedozwolone, grozi pożarem i trwałym uszkodzeniem bojlera.
  • Poziom 20  
    witekem napisał:
    Polecam rozwiązanie do grzania - inwerter off-grid sterujący grzałką standardową7 na 230V 2KW. Zrobiłem instalacje na inwerterze Elektronix do 4KW (więc zapas jest) a moja instalacja wykonana na okablowaniu SIMECH wygląda jak poniżej. Zastosowałem dwa odgromniki bo okablowanie od paneli do inwertera jest długie wiec jeden odgromnik przy panelach a drugi 3m od inwertera w pobliżu bojlera.

    Nie podłącza się bezpośrednio PV do grzałki bo spalisz termostat i nie uzyskasz gwarancji od producentów bojlerów. W instrukcji jest wyraźnie napisane, że zasilanie grzałki tylko AC a DC jest niedozwolone, grozi pożarem i trwałym uszkodzeniem bojlera.

    Termostat wspomagasz stycznikiem lub rozłącznikiem elektronicznym. i nic się nie stanie. Po wymianie grzałki też stracisz gwarancję. A czym się rożni grzałka AC od DC ? Ceną?.
  • Poziom 16  
    Grzegorz pisze. Termostat wspomagasz stycznikiem lub rozłącznikiem elektronicznym. i nic się nie stanie. Po wymianie grzałki też stracisz gwarancję.

    Zaciekawiło mnie to.

    W jaki sposób stycznik ma wspomagać termostat?
    W jaki sposób stycznik będzie wiedział, że jest już odpowiednia temperatura i ma wspomóc termostat? Proszę o schematy i szczegóły . Po co wymieniać grzałkę jak ona jest już zamocowana standardowo w bojlerach / wymiennikach ciepła na 230V 2KW (można zamówić na większa moc 3KW jako opcja) z odpowiednim dla grzałki i danego bojlera termostatem.
    Tak mam proste rozwiązanie - inwerter ma zabezpieczenia w tym również grzałki i termostatu to po co jeszcze stycznik.
    Dzięki za wyjaśnienie
  • Poziom 33  
    witekem napisał:
    Grzegorz pisze. Termostat wspomagasz stycznikiem lub rozłącznikiem elektronicznym. i nic się nie stanie. Po wymianie grzałki też stracisz gwarancję.

    Zaciekawiło mnie to.

    W jaki sposób stycznik ma wspomagać termostat?
    W jaki sposób stycznik będzie wiedział, że jest już odpowiednia temperatura i ma wspomóc termostat? Proszę o schematy i szczegóły . Po co wymieniać grzałkę jak ona jest już zamocowana standardowo w bojlerach / wymiennikach ciepła na 230V 2KW (można zamówić na większa moc 3KW jako opcja) z odpowiednim dla grzałki i danego bojlera termostatem.
    Tak mam proste rozwiązanie - inwerter ma zabezpieczenia w tym również grzałki i termostatu to po co jeszcze stycznik.
    Dzięki za wyjaśnienie
    Pod termostat podpinasz stycznik który go uruchamia a stycznik pod grzałki.Można też zrobić na mosfecie.
  • Poziom 20  
    Nie możesz bez pośrednio podłączyć bojlera bo uszkodzisz termostat ( nie jest przygotowany do pracy z prądem stałym, wypalisz styk) ale jeżeli wykorzystasz termostat do zasilania cewki Przekaźnika to mu się nic nie stanie. Prąd grzałki popłynie przez przekaźnik a nie przez termostat.
  • Poziom 16  
    Grzegorz jak i prose piszą Przekaźnika to mu się nic nie stanie. Prąd grzałki popłynie przez przekaźnik a nie przez termostat ... i zrobić na Mosfecie.[/quote]

    Jeżeli w bojlerach, wymiennikach ciepła itp. sa już zainstalowane zintegrowane grzałki z termostatem i wyprowadzeniem na sieć 230V (kabel) to jak przełączać termostat i grzałki i dodawać jakiś Mosfet?
    Wydaje mi się, ze jak się coś pisze, to wpierw trzeba poznać 99,9% procent konstrukcji bojlerów a w nich termostat jak i grzałka są zintegrowanego i nie ma możliwości ingerencji.
    Przypominam, że ingerencja w fabryczny wyrób grozi utratą gwarancji i nie niebezpiecznie.
    Podłączam kartę katalogową grzałek z termostatem stosowane w bojlerach, wymiennikach czy zasobnikach ciepła.