Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 740 dużo pali LPG

10 Cze 2005 12:00 8793 22
  • Poziom 10  
    Mam samochód BMW 740 z 1996 roku założyłem instalację gazową sekwencyjną firm OMVL i po jej założeniu auto pali ok.w trasie 22 litry w mieście do 30 litrów gazu. Paliwa ok 12 -15 litrów. Byłem już kilkakrotnie do regolacji wymieniano dysze oraz cewki na szybsze ale nic to nie daje.
    Wcześniej miałem założoną instalację II generacji i auto paliło ok 13 litrów w trasie 17 litrów po mieście ale zmieniłem na skwencję bo lubiała sobie kichnąć i coś rozwalić. Miło palić mniej na sekwencji a pali jak czołg. Obecnie jeżdżę na bendzynie bo taniej. Proszę o jakieś porady.
  • Poziom 28  
    Mój kumpel jak wstawiał do swojej BMW 5 fachowcy powiedzieli mu że przez jakieś 300km bedzie palił dużo, bo komp musi się ustawić i tak faktycznie było. Przez ten odcinek paliło mu ponad 20l/100km po tym dystansie spalanie spadło do bodaj 13l i tak już zostało. Moze i to samo u ciebie. Na wszelki wypadek do regulacji podjedź na jakiś inny warsztat niz miałes zakładane.
  • Poziom 16  
    myslalem ze tylko mnie tak duzo pali mam 2500 v6 w miescie 20 trasa 15 i tez sekwencja .w zimie co ciekawe palila mi 13-14 trasa i ok 17 miasto. tez mi regolowali itd.i nic bez zmian.ale jest juz swiatelko wtunelu byc moze mam walnieta lambde. i to jest przyczyna.a najlepiej kup sobie kabelek za 50 zl program w necie za darmo .laptop i sam po ustawiaj bo z gazownikami z torbami pojdziesz a oni i tak zwala to na usterki samochodowe.mam kumpla z silnikiem 4.2 no i w miescie ma 26- do 30 trasa 17 -20 i instalke 2 generacji.zastanawiam sie czy aby cpn nas nie wali w d... sprzedajac nam kiepski gaz.na sekwencji nie oszukasz bo komp.benzynowy odbiera to jako benzyne o niskich oktanach.i wydluza czas otwarcia wtryskow a to sie przeklada na gaz.a w poprzednim gazie jechales non stop na ubogiej no i malo palil.a zciekawosci jak zdynamika.w porownaniu z gazem poprzednim a benzyna?
  • Poziom 30  
    Zmien stacje LPG i wtedy zobaczysz jak zly gaz moze wplynac na wielkosc spalania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    a jakie wtryskiwacze masz w tej intalacji gazowej Keinh ? sprawdz tez czy sonda lambda nie jest dziabnieta.
  • Poziom 29  
    Mi gdyby tak auto paliło na sekwencji kazałbym wyrzucic instalacje i zwrot kasy - miało być tak a nie jest... proste. A swoja drogą to dziwne - nie powinno tak być. Za dużo pali.
  • Poziom 13  
    Wiem ze to glupio zabrzmi ale mojemy koledze musieli kolektor 2 kupic bo zwalili zle zamontowali wtryskiwacze i palil jak szalony , wkrecili je gdzie latwiej . wiec nasuwa mi sie pytanie czy mozesz zrobic zdjecia pod macha instalacje gazowej ? a 2 to mowie sprawdzil bym sonde ?
  • Poziom 16  
    Nikos_Wariat
    a jak sie skonczyla sprawa tych wtryskiwaczy u kolegi .? moglbys napisac cos wiecej na ten temat.w sumie ciekawe spostrzerzenie .
  • Poziom 19  
    Powiem szczerze, że jeżeli kupuję samochód tych gabarytów i z takim silnikiem to godzę sie na koszty eksploatacji .... chyba, że chcemy "poszpanować" przed sąsiadem.

    Ja napewno nie kupiłbym w/w modelu z silnikiem benzynowym, a tylko turbo-diesla (o LPG mam swoje zdanie) i także wtedy koszty eksploatacji nie będą dużo niższe, ale nie trzeba będzie tankować 3 razy w tygodniu, a z w/w motorem zrobimy duuuużo wiekszy przebieg.

    Swoją drogą ciekawy jestem na ile km wystarczy Ci pełny zbiornik LPG.
  • Poziom 19  
    Takie spalanie jest absolutnie nie do zaakceptowania. Niech te buraki co zakladali Tobie ta instalke wyreguluja ja a jak nie umieja to niech oddaja kase...
    Na forum pewnie nikt ci nie pomoze, poniewaz to nie usterka tylko zla regulacja ( badz montaz)
  • Poziom 25  
    Witam,znajomy ma sekwencje w audi 100 2.6 V6 i przy jezdzie mieszanej pali mu jakies 13 litrow i to przy dosc ciezkiej nodze a na trasie ,tak do 120 km/h to nawet 10 nie przekroczy.Instalacje montowal we wroclawiu.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    tak to jest jak chce sie pochwalić mocą, poszpanowac ;) radziłbym zmiejszyć dawke gazu, bo pewnie za duzo dostaje i stąd takie spalanie
  • Poziom 16  
    Darczi1981 kolego jak sie ma taka moc to nic wiecej nie trzeba dodawac bo ma wystarczajaco to 1 drugie kolega prosi bo ma problem . trzecie twoje glupie i zlosliwe uwagi zachowaj dla siebie czwarte chyba ze masz kompleksy i chcesz je tutaj podleczyc to powiedz tak odrazu to ci jakos pomozemy.po piate to komputer gazowy naklada sie na benzynowy wiec jak sprzet stwierdzi ze jest za bogato to poprostu zmniejsz czas otwarcia wtryskiwaczy.byc moze jest walnieta lambda.albo gazownicy cos namieszali w elektryce i komp benzynowy nalapal bledow i pracuje wtrybie awaryjnym.
  • Poziom 22  
    a ja twierdze ze DREAM nie jest dobrym rozwiazaniem jezeli chodzi o sekwencje....
  • Poziom 13  
    piotriix napisał:
    Nikos_Wariat
    a jak się skonczyla sprawa tych wtryskiwaczy u kolegi .? moglbys napisac cos wiecej na ten temat.w sumie ciekawe spostrzerzenie .


    skonczyla sie awantura , kupili 2 kolektor (uzywany) na ich koszt i zamocowali poprawnie wtryskiwacze . bo powiedzial ze klejonego kolektra nie che (ma plasitkowy) , jak by mial metalowy chial by nowy.

    za 1 razem zalozyli wtryskiwacze gdzie im wygodniej i kazdy w innym miejscu.

    teraz ma wszystkie idelanie nad "benzynowymi"

    Pozdrawiam
    Nikos Wariat
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim którzy pisali swoje uwagi odnośnie tego tematu i próbowali mi jakoś pomóc.

    Sprawdzane było wszystko co podajecie sondy ok -pracują.
    Założone są szybsze cewki , dysze standard 2,5 mm na wiekszych pali więcej , błędów w kompie nie ma, wtryski zamontowane prawidłowo. Regulowano go już na wszystkie sposoby i nic.Wymieniono kompa gazowego.
    Zastanawia mnie fakt iż bedzyny pali stosunkowo niewiele jak na tą pojemność ok 11-13 w trasie w mieści 13-15 litrów ja mam lekką nogę.

    A nie poto kupowałem takie auto żeby szpanować jak napisał jakiś chory amator tylko ja robie ok 100 tyś km rocznie i chce mieć auto wygodne a jak wydałem kase na instalację dobrej jakości to podto aby mieć zniej kożyści w postaci oszczędności na paliwie.
  • Poziom 16  
    napisz jak to sie jakos wyklaruje o wynikach .pozdrowienia. a swoja droga wierzysz ze napewno masz wszystko ustawione ok.ze fachowcy znaja sie na rzeczy? ja po swoich doswiadczeniach juz w fachowosc majstrow nie wierze.moze napisz cos o parametrach / cisnienie na parowniku , czasy wtryskiwaczy na gazie itd no i jak z dynamika samochodu
  • Poziom 29  
    Kiedy podajesz dane ile spala twoje auto to z komputera średnia czy rzeczywiste wlewanie do baka? Bo to czasami jest zasadnicza różnica.

    ps. wydaje mi sie, że do nieodpowiednich ludzi (fachowców) jeździsz

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jeżeli chodzi o ciś. wtr. gazu to ok 1,5- 2,0 Bar, średnica dysz w magistrali 2,5 mm , czasy wtrysków na mapie to w przedziale którym się najczęściej jedzie tzn. średnie obciążenie 2000-3000 obr/min to wartości 105 do 125 , przy przyspieszaniu wartaści ok 140-150.
    Dynamika- samochód jest bardzo ospały do 3500 obrotów później ma kopa że "zwija asfalt" -regulacja w zakresie obrotów do 3500 czyli zwieksznie czaów nic nie daje sądy zaczynają stać na bogato a auto jak przyspieszało tak przyspiesza.Sądy pracują w pełnym zakresie. Rozmawiałem ze znajomymi co mają takie samochody i palą im na sekwencji ok 13 litrów w trasie do 17 w mieście ja w trasie schodzę do 18 a wmieście 23.
  • Poziom 16  
    jak mozesz to napisz na piotriix(malpa)wp.pl lub najlepiej zadzwon505783091 bo za duzo pisania a wyglada ze jednak mam racje ze skopali ci ustawienia i to sporo ,niestety instalacja znow na sztuke.
  • Poziom 29  
    Za duzo pali. Trasa 13 i 17 miasto to ok. Spytaj znajomych gdzie zakładali gaz. Jak nie tam gdzie ty, to pojedź ze znajomym jego autem do twoich gazowników - niech zobaczą - może czymś się różnią części, sposób założenia i ustawienia...
  • Poziom 19  
    Royals napisał:
    robie ok 100 tyś km rocznie i chce mieć auto wygodne a jak wydałem kase na instalację dobrej jakości to podto aby mieć zniej kożyści w postaci oszczędności na paliwie.


    Jak można mówić o wygodzie kiedy trzeba tankować przy w/w przebiegach 2 razy dziennie - - - tylko TURBO-DIESEL - - - LPG do takiego samochodu to profanacja :)

    Powiem szczerze, że rozumiem ludzi, którzy kupują starsze samochody o niewielkiej wartości, do których można zamontować instalację LPG za niecałe 1500zł, bo mają wtedy rzeczywiście szansę na oszczędną jazdę.
    Jeżeli kupuje ktoś samochód dosyć drogi to koszt założenia instalacji waha sie w granicach 5000zł, a otrzymuje w zamian - - - tańsze źródło napędu, ale tez słabsze osiągi samochodu, smród gazu, napewno lpg nie wpływa korzystnie na zywotność podzespołów silnika, małe przebiego pomiędzy tankowaniami, "odpada" połowa bagażnika lub miejsce na koło zapasowe, większa usterkowość, większa częstotliwość serwisowania (regulacje instalacji) . . .

    Moim zdaniem jeżeli chodzi o samochody stosunkowo nowe i drogie to lepiej od razu rozglądnąć się za turbo-dieslem, którego motor napewno zniesie kilkaset tys. km, tankowanie co ok. 1000 km nie jest niczym wyjątkowym, bardzo dobre osiągi i możliwość polepszenia osiągów poprzez chip tunning.

    Jeżeli eksploatacja samochodu jest za droga to lepiej kupić auto bardziej ekonomiczne niż 3 razy się zastanawiać czy włączyć klimatyzację.....
  • Poziom 13  
    Wtrące swoje trzy grosze mam OMVL w astrze 1,6 16v wersję prostszą oprogramowania zeczywiście potrafi duzo spalic ale tak bardzo to zalezy od jakości gazu ze tankuję tylko w tych co mam największy przebieg a zmoich obserwacji ta jak zatankuję kiepski gaz nie odczuwam na dynamice auta nic ale gazu to potrafi zechlać tyle ze odrazu liczę czy to ma sens i nie przełączyć się na benzynę .
    Czy to prawda ze aby dostać się do centralki trzeba mieć klucz sprzetowy?
    piotr32