Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 - Jak na stałe mierzyć pobór prądu samochodu.

radassz 12 Lis 2015 09:43 1581 17
  • #1 12 Lis 2015 09:43
    radassz
    Poziom 9  

    Mam pewien problem ze zbyt dużym poborem prądu na postoju samochodu (0,9 A)
    Ciężko określić przez co -
    - metoda z wyjmowaniem bezpieczników typuje na bezpiecznik:
    przekaźnik zasilania napięciowego układu Motronic --J271--
    przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 30 --J317--
    Sterownik silnika --J623--.
    - czyli komputer silnika.

    Ale ja tu w innej sprawie.

    Do pomiaru poboru prądu wykorzystuję multimetr. Ustawiam na ampery, wpinam między klemę a trzpień akumulatora i mierzę. Dokładniej mierzymy - bo potrzeba dwóch : jeden trzyma pierwszy przewód miernika na środku trzpienia aku, drugi przykłada drugi przewód do klemy a drugą ręką powoli zdejmuje (podnosi ponad trzpień) tą klemę aby nie zewrzeć z przewodem przewodu trzymanego przez pierwszą osobę. A wszystko to po to aby nie resetować komputera, radia.. przy metodzie "klasycznej" i aby można było robić to przy zamkniętym i "wyciszonym" samochodzie. Gdybym wpiął normalnie przewody miernika między klemę i trzpień i zamknął samochód centralnym, pewnie spalił by się miernik. Przecież jakiś prąd przeszedł by przez niego. Oczywiście przy otwartej masce zamykam mechanicznie jej zamek aby czujnik nie wykazywał otwarcia i nie było dodatkowego poboru.

    Dobra. Do rzeczy...

    Szukam jakiegoś rozwiązania do stacjonarnego (stałego) monitorowania poboru prądu przy zamkniętym samochodzie. Oczywiście dopuszczam metody z otwartą maską.
    Myślałem, aby wsadzić w obudowę akumulatora np. taki miernik Link
    Oczywiście trzeba by zrobić jakiś jego fizyczny wyłącznik aby niepotrzebnie sam z siebie nie pobierał prądu gdy nie chcę sprawdzać poboru.
    A najlepiej abym mógł stan poboru prądu przy zamkniętym i "odstanym" samochodem mógł widzieć przez szybę z "jakiegoś" miernika, diód, wyświetlacza itp.

    A może jakieś inne pomysły ?

  • #3 12 Lis 2015 10:12
    ciuqu
    Poziom 33  

    Najprostszym sposobem były by cęgi do pomiaru prądu stałego, tylko wskazanie będziesz miał pod maską chyba że jakoś zasymulujesz jej zamknięcie. Lub miernik Fluke z odpinanymi kleszczami za 1300pln :)

    Niestety miernik z Twojego linka nie mierzy prądu stałego.

  • #4 12 Lis 2015 10:26
    radassz
    Poziom 9  

    ciuqu napisał:
    Najprostszym sposobem były by cęgi do pomiaru prądu stałego, tylko wskazanie będziesz miał pod maską chyba że jakoś zasymulujesz jej zamknięcie.


    Myślałem o takim mierniku. Ale te tańsze np. Link chyba niestety nie mają opcji interesujących mnie pomiarów. Droższe odpadają.

    Gdy zainteresowałem się tematem, myślałem, że zaraz znajdę jakieś oczywiste, popularne rozwiązanie. Teraz widzę, że to nie takie proste.

  • #5 12 Lis 2015 10:38
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Gdyby nawet mierzył a chcesz go tam zostawi na stałe to spalił by się po rozruchu silnika.
    Do czego Ci to jest potrzebne?
    Cęgi to nie jest też najlepszy pomysł. Np cęgi nie będą Ci dokładnie mierzyły prądów z zakresu kilkudziesięciu mA.
    Jeżeli uważasz że to sterownik silnika to wypnij go i zobacz czy pobór prądu spadł.

  • #6 12 Lis 2015 11:16
    radassz
    Poziom 9  

    grala1 napisał:

    Jeżeli uważasz że to sterownik silnika to wypnij go i zobacz czy pobór prądu spadł.


    Samego sterownika silnika nie odpinam. Nawet nie wiem gdzie go szukać.
    Wypinam bezpiecznik (jako człowiek od VAG powiem Ci, że to ten ze skrzynki w komorze silnika (skrzynka typu trzeciego) - bezpiecznik 13 w uchwycie bezpieczników -B- -SB13-.
    Wówczas pobór spada do 0.04A.
    Ale najlepsze jest to, że nie zawsze prąd "ucieka", co dodatkowo utrudnia rozwiązanie problemu. Już chyba mam obsesję i mierzę kilka razy dziennie. Najczęściej pobór jest w normie a raz na jakiś czas jest właśnie za duży. Oczywiście pomiędzy pomiarami odpalam samochód i wszystkie odbiorniki. Strasznie upierdliwy problem.
    Ciężko mi stwierdzić co popsute.

    grala1 napisał:
    Gdyby nawet mierzył a chcesz go tam zostawi na stałe to spalił by się po rozruchu silnika.

    Dlatego myślałem o jego fizycznym wyłączniku i włączaniu gdybym chciał mierzyć.

    Wracając do tematu, to widzę, że najbardziej pomocny byłby miernik cęgowy.

  • #7 12 Lis 2015 11:26
    ociz
    Moderator Samochody

    radassz napisał:
    Myślałem o takim mierniku. Ale te tańsze np. Link chyba niestety nie mają opcji interesujących mnie pomiarów. Droższe odpadają.

    Chyba najtańszy co się nadaje do pomiaru prądu stałego to UT-203.

  • #8 12 Lis 2015 22:43
    ciuqu
    Poziom 33  

    A wracając do samego początku co jest powodem Twoich pomiarów? Rozładowuje akumulator?

    Po jakim czasie mierzyłeś prąd? Sterowniki potrzebują trochę czasu do "uśpienia"

    Mierzyłeś na otwartej masce czy zamkniętej?

    Sprawdziłeś światła w schowku i bagażniku, niefabryczne gadgety, alarmy itp?

  • #9 14 Lis 2015 09:41
    radassz
    Poziom 9  

    ciuqu napisał:
    A wracając do samego początku co jest powodem Twoich pomiarów? Rozładowuje akumulator?

    Po jakim czasie mierzyłeś prąd? Sterowniki potrzebują trochę czasu do "uśpienia"

    Mierzyłeś na otwartej masce czy zamkniętej?

    Sprawdziłeś światła w schowku i bagażniku, niefabryczne gadgety, alarmy itp?


    Tak, rozładowuje mi się akumulator. Ale najlepsze jest to, że nie zawsze.
    Przykład:
    wczoraj mierzyłem 8 razy w ciągu dnia. Sześć razy było OK 0.04A, dwa razy źle 0,7A. Oczywiście między próbami odstęp po ok. 2 godź. Za każdym razem (pomiarem), odpalałem samochód, światła, radio.
    Po zamknięciu samochodu (pozostawiona otwarta klapa, zablokowany zamek emulujący zamkniętą klapę) pomiary dopiero po ok 90min. Tak, że samochód wyciszony.
    Światła sprawdzone. Gasną.
    Alarm niefabryczny. SEO. Dobrej klasy. To raczej nie on.

  • #10 14 Lis 2015 10:18
    bart.auto
    Poziom 20  

    Jakie radio masz w tym aucie? Odpinałeś je ono tez wisi na KL 30

  • #11 14 Lis 2015 10:29
    radassz
    Poziom 9  

    bart.auto napisał:
    Jakie radio masz w tym aucie? Odpinałeś je ono tez wisi na KL 30


    Radio to chiński Erisin
    Tak. Odpinałem je. Samochód prądu nie żarł. Ale zaraz, zaraz. Bez emocji, że to wina radia. Po odpięciu mierzyłem ze trzy razy pobór. Może akurat trafiłem, że nie nie pobierało ?
    Wiem, wiem.. muszę jeszcze raz sprawdzić.
    KL30- ?

  • #13 23 Lis 2015 18:32
    radassz
    Poziom 9  

    Jestem ciągle w trakcie poszukiwania prawdy ;)
    Obecnie poszlaki wskazują, że pobór prądu spowodowany jest przez radio, a dokładniej przez "obsługującego" go gateway`a. Obecnie mam wersję 3C0 907 530 C. To chyba za niska wersja. Potrzeba co najmniej E. Ale to przy zmianie radia na oryginalne zbajerzone Passatowskie RCD. Nigdzie nie doczytałem, czy chińskie radia też wymagają wymiany gateway`a.
    ... do tematu wrócę.

  • #14 23 Lis 2015 20:04
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ja wkładałem chińskie bez wymiany gateway`a.
    Tam trzeba było przepiąć CAN z radia na CAN z panela klimatyzacji.

  • #15 23 Lis 2015 20:15
    radassz
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Ja wkładałem chińskie bez wymiany gateway`a.
    Tam trzeba było przepiąć CAN z radia na CAN z panela klimatyzacji.


    Ale enigma.
    CAN z radia to te chińskie "pudełko"z kompletu radia podłączane do przewodów wychodzących z tego radia.
    I, że co ? Gdzie je wpiąć ?
    Kurcze, teraz to mi dopiero namieszałeś.

  • Pomocny post
    #16 23 Lis 2015 20:24
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czytaj ze zrozumieniem.
    W instrukcji było że trzeba wypiąć z wtyczki radia linię CAN a w to miejsce wpiąć CAN z panela klimatyzacji.

  • #17 23 Lis 2015 20:35
    radassz
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Czytaj ze zrozumieniem.
    W instrukcji było że trzeba wypiąć z wtyczki radia linię CAN a w to miejsce wpiąć CAN z panela klimatyzacji.


    Kurcze. nie chcę wyjść na jakiegoś gościa ogólnie-denerwującego ale mówimy o wypięciu "1" z przewodów które połączone są wtyczką z radiem i wpięcie tej "1" do CAN panelu klimy ? To klima ma gdzieś jakiś wtyk do wpięcia ?
    Pierwsze słyszę. Nie to abym chciał być złośliwy. Może faktycznie to jakieś rozwiązanie !

  • Pomocny post
    #18 23 Lis 2015 20:50
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    W tamtym radiu nie było żadnego dekodera. W kostce ISO radia masz zasilanie i CAN H oraz L. Trzeba je było wypiąć i podpiąć do radia CAN H oraz CAN L z panela klimatyzacji.

    Passat B6 - Jak na stałe mierzyć pobór prądu samochodu.

    Passat B6 - Jak na stałe mierzyć pobór prądu samochodu.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME