Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha Aerox - ładowanie wzrasta po podłączeniu jakiegokolwiek odbiornika

rort_ 12 Lis 2015 13:53 1788 3
  • #1 12 Lis 2015 13:53
    rort_
    Poziom 10  

    Problem polega na tym, że napięcie ładowania akumulatora wzrasta wraz z obrotami silnika i osiąga ok. 20V przy maksymalnych obrotach.
    Na wolnych obrotach jest około 14V.
    Jeżeli odepnę wszystkie odbiorniki zasilane z cewki świateł - łącznie z rezystorem obok lampy przedniej - to jest wszystko w porządku i napięcie ładowania jest idealne. Mogę trąbić i używać kierunkowskazów i jest ok.
    Ale wystarczy podpiąć pod cewkę świateł cokolwiek, choćby małą żaróweczkę i napięcie ładowania znowu szaleje.
    Jeżeli odpinam przewód cewki świateł przed regulatorem, to ładowanie jest w porządku, ale wiadomo nie działa wtedy nic co ona zasila.
    Instalacja rozpleciona - nie znalazłem nic podejrzanego - wszystko na swoim miejscu.
    Podmieniłem podstawę razem z cewkami na inną i dalej to samo.
    Rezystancje cewek i napięcia jakie generują przy wypiętej wtyczce (czyli miernik prosto na cewki) są właściwe.
    Regulatory napięcia (płaska wtyczka) mam dwa (oryginalny i jeden z Malaguti) i każdy zachowuje się tak samo, aczkolwiek nie mam możliwości sprawdzenia ich w innych pojazdach.
    Mam też chiński 'odpowiednik', ale on już na starcie pokazuje 18V, nawet bez podłączonych odbiorników, więc odpada.
    Proszę o jakieś sugestie, bądź pomysły, bo moje się skończyły.


    Schemat:
    Yamaha Aerox - ładowanie wzrasta po podłączeniu jakiegokolwiek odbiornika

    0 3
  • #2 12 Lis 2015 15:29
    timi0
    Poziom 10  

    Ja bym jeszcze podmienił rezystor.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Lis 2015 15:45
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).

    1
  • #4 12 Lis 2015 19:15
    rort_
    Poziom 10  

    No i powód stary jak świat - brak masy z aku na instalację - tzn. masa jakaś tam była, bo zarówno miernik piszczał na piszczku jak i probówka świeciła, ale dopiero podciągnięcie osobnej masy rozwiązało problem.
    Dziękuję kolegom za odzew - szczególnie BANANvanDYK - kolega ma to w małym palcu!

    0
  Szukaj w 5mln produktów