Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra K11 CG10DE 1,0 16V rok 1997 - nie odpala

12 Nov 2015 14:50 2556 22
  • Level 7  
    Witam, moja Micra K11 97 przestała odpalać. Sprawdziłem na ile to było możliwe - immobiliser mruga, gaśnie po przekręceniu kluczyka, jest iskra, jest paliwo, odpiąłem komputer gazowy, sprawdziłem bezpieczniki, wyciągnąłem kompa - kontrolka z tyłu pulsuje po załączeniu. Kolega poradził zalej paliwem i zobaczymy. Wypuściliśmy paliwo za filtrem żeby przy okazji sprawdzić pompę - sika. Micra zagadała na tyle na ile jej wystarczyło paliwa wlanego przez przepustnicę. Na jednym wtryskiwaczu sprawdziłem jest +12V na pozostałych nie badałem.
  • Level 39  
    +12V powinno być na każdym wtrysku, sterownie wtryskiem z ECU odbywa się masą, sprawdź najlepiej diodą czy masz impulsy na wtryskach. Skoro ma paliwo i iskrę a nić to tak jak by wtryski się nie otwierały. Sprawdź czy czasem ECU gazu nie rozcina Ci linii wtryskiwaczy.
  • Level 7  
    Witam, też miałem takie przypuszczenie, że komputer gazowy może blokować wtryskiwacze benzynowe bo i taki objaw. Odpiąłem całkowicie wiązkę kompa Gazowego i nic nie zmieniło. Co masz na myśli sprawdzić impulsy diodą załączanie wtryskiwaczy - może przez proste podanie masy na styk wtryskiwacza ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Prosta sprawa, odpięcie komputera gazowego nic nie zmieniło, bo pewnie nie zrobiłeś zworek. Komputer rozcina instalację wtrysków.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Impulsy sprawdzisz diodą lub kontrolką z małą żarówką, max 1,2W. Większą żarówką uszkodzisz sterownik silnika. Podłączasz jedną stronę kontrolki do plusa a drugą do odpowiedniego pinu we wtyczce wtryskiwacza (nie tego, na którym masz plus).
  • Level 7  
    Dzięki za zainteresowanie. Zaraz wezmę się za instalację gazową. Nawet nie pomyślałem, ale faktycznie przecież komp gazowy przełącza na gaz i blokuje wtryski benzynowe. Spróbuję najpierw wykluczyć blokadę gazową, raczej powinien zagadać a potem ewentualnie kontrolka z małą żarówką. Mam nadzieję, że nie ECU. Już sprawdzałem dostępność komputerów z odzysku razem z immobiliserami . Dam znać jaki będzie efekt.
  • Level 39  
    Podaj jeszcze jaki to silnik.
  • Level 7  
    CG10DE 1,0 16V rok 1997, tylko nie wiem którą ma moc bo są dwie wersje 40kW i 44kW a do chwili obecnej nie wiem jak się je rozróżnia. Mogę podać ew. Oznaczenia z ECU.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    40kW masz silnik. Mocniejsze były od 2000 roku. Za dużo pisania, za mało działania. To auto do odpalenia jest w 20 minut.
    Kluczowanie wtrysków piny 101, 110, 103, 112 w sterowniku silnika.
  • Level 7  
    Na dzisiaj zakończyłem próby na poziomie dennym. Odizolowałem przewody, odszukałem przecięcia na gazową instalację, zmostkowałem i brak efektu. Jutro kolejne próby kontrolne czy wtryski wogóle pracują nawet bez ECU. Próby zalania benzyną gardzieli przepustnicy dają - rezultat - pracuje silnik na tyle na ile wystarczy mu paliwa z zassania spod przepustu. ECU padło? Jak cena będzie rozsądna to wezmę i spróbuję.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na kompie na tym niebieskim złączu nie ma oznaczeń numerycznych, chyba że na wtyku. Mam wszystko rozebrane to zerknę. Nie widzę jednak tego tak na 20 minut. Możemy negocjować jakby co - Wawa Praga-Północ . Jestem otwarty na propozycje.
  • Level 39  
    Już Ci pisaliśmy sprawdź czy masz na każdym wtrysku +12V a potem zamiast wtrysku podłącz diodę LED i zobacz czy miga jak kręcisz. Jeśli dioda nie pulsuje do przedzwonienia instalacja odcinek wtryski ECU, jak będzie przejście padło ECU i do wymiany.
  • Level 7  
    Witam ponownie. Dzisiaj dopiero niedawno w/g instruktażu kontynuowałem badania. Sprawdziłem napięcia na wtryskach +12V - jest. Podpiąłem diodę - przy uruchomieniu miga. Nalałem benzynę do przepustnicy - uruchomił się nawet na niezłą chwilę - dioda podpięta też migała. Kolejne moje przypuszczenie - za małe ciśnienie paliwa? Pompa się załącza jak przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, po chwili pompa się wyłącza jakby dobiła do jakiegoś ciśnienia paliwo. Wtedy próba uruchomienia i znowu nic.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    jerzyokonin wrote:
    jakby dobiła do jakiegoś ciśnienia paliwo.
    Pompa się wyłącza po pewnym czasie. Może nawet nie być żadnego ciśnienia. Do sprawdzenia pompa i ciśnienie paliwa.
  • Level 7  
    To wszystko jest odkryte. Wlewam paliwo do przepustnicy i odpala. Pochodzi chwilę na ile ma paliwo, jak lekko przysłania się przepustnicę to nawet trochę dłużej działa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro jadę na strażacką szukać pompy paliwa, przy okazji wymienię filtr paliwa.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nową pompę sobie kup, na Strażackiej za używkę zapłacisz tyle co za dobrą podróbkę.
  • Level 23  
    A sprawdził kolega czy pompka wogóle podaje paliwo do silnika? o ciśnieniu nie wspomnę. Najpierw trzeba to sprawdzić a nie na wariata lecieć po nową pompke .
  • Level 7  
    Generalnie to coś pompuje, bo do zalania przepustnicy do słoika sobie pompowałem.
    Na Strażackiej za 50,- można coś podobno dostać - notowania z Allegro

    Dodano po 7 [minuty]:

    W Hipolu na Staniewickiej jakiś odpowiednik do adaptacji 240,-
  • Level 7  
    Witam, dzisiaj kolejny dzień eksperymentów. Pompa wymieniona, egzemplarz ze Strażackiej. Filtr paliwa wymieniony. Efekt - tak jak się nie uruchamiała K11 tak się nie uruchamia. Sprawdzałem sterowania na poszczególnych wtryskach - dioda pulsuje a wtryski się nie otwierają. Podpiąłem na zewnątrz inną listwę do zasilania paliwem, paliwo także. Na początek podałem zewnętrznie sterowanie na złącza listwy żeby sprawdzić czy się otwierają i przy okazji czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie - ładnie pracują rozpylają. Następnie podpiąłem przetestowaną diodą kostkę od sterowania ECU - niestety bez reakcji otwarcia. Na kostce +12V jeszcze raz sprawdzone. Wychodzi na to, że dioda może sobie pulsuje ale jest to za słaby impuls -12V do uruchomienia wtrysku. Czego szukać dalej? Masy zasilania, plusa zasilania czy innego ECU. Który i gdzie jest przekaźnik sterujący zasilaniem ECU?
  • Level 39  
    +12V jak sprawdzasz ? Samym miernikiem czy sprawdzasz żarówką pod obciążeniem ?
  • Moderator of Cars
    jerzyokonin wrote:
    Wychodzi na to, że dioda może sobie pulsuje ale jest to za słaby impuls -12V do uruchomienia wtrysku.

    Na pewno wykluczyłeś instalację lpg? Ona nie odcina całkowicie sterowania wtrysków, tylko zostawia w szeregu rezystor (zazwyczaj 100Ω), tak że impulsy będą ale prąd za mały żeby wtryski otworzyć.
  • Level 7  
    +12V sprawdzam samym miernikiem styk na złączu wtrysku względem masy silnika (białe gruge kable przy kostkach wtryskiwaczy względem masy).

    Instalację lpg wyłączyłem - odpiąłem od kompa całkowicie złącze i zrobiłem żywe połączenie kablowe na rozpięciu przewodów sterujących wtryskiwaczy.Rozprułem wiązkę i połączyłem te które uważałem że były rozcięte. Brązowy, niebiesko czerwony, zielono żółty, niebieski.

    Jeżeli jest słaby sygnał sterujący to może gdzieś coś słabo zasila .... już głupieję.
  • Moderator of Cars
    Plusowe możesz sprawdzić nawet jakąś większą żarówką.
  • Level 7  
    W uruchomieniu pomógł Pan Paweł.Uszkodzony immobiliser oraz komputer. Za jakiś czas padł także moduł w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam