Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra K11 CG10DE 1,0 16V rok 1997 - nie odpala

12 Lis 2015 14:50 2211 22
  • Poziom 6  
    Witam, moja Micra K11 97 przestała odpalać. Sprawdziłem na ile to było możliwe - immobiliser mruga, gaśnie po przekręceniu kluczyka, jest iskra, jest paliwo, odpiąłem komputer gazowy, sprawdziłem bezpieczniki, wyciągnąłem kompa - kontrolka z tyłu pulsuje po załączeniu. Kolega poradził zalej paliwem i zobaczymy. Wypuściliśmy paliwo za filtrem żeby przy okazji sprawdzić pompę - sika. Micra zagadała na tyle na ile jej wystarczyło paliwa wlanego przez przepustnicę. Na jednym wtryskiwaczu sprawdziłem jest +12V na pozostałych nie badałem.
  • Poziom 38  
    +12V powinno być na każdym wtrysku, sterownie wtryskiem z ECU odbywa się masą, sprawdź najlepiej diodą czy masz impulsy na wtryskach. Skoro ma paliwo i iskrę a nić to tak jak by wtryski się nie otwierały. Sprawdź czy czasem ECU gazu nie rozcina Ci linii wtryskiwaczy.
  • Poziom 6  
    Witam, też miałem takie przypuszczenie, że komputer gazowy może blokować wtryskiwacze benzynowe bo i taki objaw. Odpiąłem całkowicie wiązkę kompa Gazowego i nic nie zmieniło. Co masz na myśli sprawdzić impulsy diodą załączanie wtryskiwaczy - może przez proste podanie masy na styk wtryskiwacza ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Prosta sprawa, odpięcie komputera gazowego nic nie zmieniło, bo pewnie nie zrobiłeś zworek. Komputer rozcina instalację wtrysków.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Impulsy sprawdzisz diodą lub kontrolką z małą żarówką, max 1,2W. Większą żarówką uszkodzisz sterownik silnika. Podłączasz jedną stronę kontrolki do plusa a drugą do odpowiedniego pinu we wtyczce wtryskiwacza (nie tego, na którym masz plus).
  • Poziom 6  
    Dzięki za zainteresowanie. Zaraz wezmę się za instalację gazową. Nawet nie pomyślałem, ale faktycznie przecież komp gazowy przełącza na gaz i blokuje wtryski benzynowe. Spróbuję najpierw wykluczyć blokadę gazową, raczej powinien zagadać a potem ewentualnie kontrolka z małą żarówką. Mam nadzieję, że nie ECU. Już sprawdzałem dostępność komputerów z odzysku razem z immobiliserami . Dam znać jaki będzie efekt.
  • Poziom 38  
    Podaj jeszcze jaki to silnik.
  • Poziom 6  
    CG10DE 1,0 16V rok 1997, tylko nie wiem którą ma moc bo są dwie wersje 40kW i 44kW a do chwili obecnej nie wiem jak się je rozróżnia. Mogę podać ew. Oznaczenia z ECU.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    40kW masz silnik. Mocniejsze były od 2000 roku. Za dużo pisania, za mało działania. To auto do odpalenia jest w 20 minut.
    Kluczowanie wtrysków piny 101, 110, 103, 112 w sterowniku silnika.
  • Poziom 6  
    Na dzisiaj zakończyłem próby na poziomie dennym. Odizolowałem przewody, odszukałem przecięcia na gazową instalację, zmostkowałem i brak efektu. Jutro kolejne próby kontrolne czy wtryski wogóle pracują nawet bez ECU. Próby zalania benzyną gardzieli przepustnicy dają - rezultat - pracuje silnik na tyle na ile wystarczy mu paliwa z zassania spod przepustu. ECU padło? Jak cena będzie rozsądna to wezmę i spróbuję.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na kompie na tym niebieskim złączu nie ma oznaczeń numerycznych, chyba że na wtyku. Mam wszystko rozebrane to zerknę. Nie widzę jednak tego tak na 20 minut. Możemy negocjować jakby co - Wawa Praga-Północ . Jestem otwarty na propozycje.
  • Poziom 38  
    Już Ci pisaliśmy sprawdź czy masz na każdym wtrysku +12V a potem zamiast wtrysku podłącz diodę LED i zobacz czy miga jak kręcisz. Jeśli dioda nie pulsuje do przedzwonienia instalacja odcinek wtryski ECU, jak będzie przejście padło ECU i do wymiany.
  • Poziom 6  
    Witam ponownie. Dzisiaj dopiero niedawno w/g instruktażu kontynuowałem badania. Sprawdziłem napięcia na wtryskach +12V - jest. Podpiąłem diodę - przy uruchomieniu miga. Nalałem benzynę do przepustnicy - uruchomił się nawet na niezłą chwilę - dioda podpięta też migała. Kolejne moje przypuszczenie - za małe ciśnienie paliwa? Pompa się załącza jak przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, po chwili pompa się wyłącza jakby dobiła do jakiegoś ciśnienia paliwo. Wtedy próba uruchomienia i znowu nic.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jerzyokonin napisał:
    jakby dobiła do jakiegoś ciśnienia paliwo.
    Pompa się wyłącza po pewnym czasie. Może nawet nie być żadnego ciśnienia. Do sprawdzenia pompa i ciśnienie paliwa.
  • Poziom 6  
    To wszystko jest odkryte. Wlewam paliwo do przepustnicy i odpala. Pochodzi chwilę na ile ma paliwo, jak lekko przysłania się przepustnicę to nawet trochę dłużej działa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro jadę na strażacką szukać pompy paliwa, przy okazji wymienię filtr paliwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nową pompę sobie kup, na Strażackiej za używkę zapłacisz tyle co za dobrą podróbkę.
  • Poziom 23  
    A sprawdził kolega czy pompka wogóle podaje paliwo do silnika? o ciśnieniu nie wspomnę. Najpierw trzeba to sprawdzić a nie na wariata lecieć po nową pompke .
  • Poziom 6  
    Generalnie to coś pompuje, bo do zalania przepustnicy do słoika sobie pompowałem.
    Na Strażackiej za 50,- można coś podobno dostać - notowania z Allegro

    Dodano po 7 [minuty]:

    W Hipolu na Staniewickiej jakiś odpowiednik do adaptacji 240,-
  • Poziom 6  
    Witam, dzisiaj kolejny dzień eksperymentów. Pompa wymieniona, egzemplarz ze Strażackiej. Filtr paliwa wymieniony. Efekt - tak jak się nie uruchamiała K11 tak się nie uruchamia. Sprawdzałem sterowania na poszczególnych wtryskach - dioda pulsuje a wtryski się nie otwierają. Podpiąłem na zewnątrz inną listwę do zasilania paliwem, paliwo także. Na początek podałem zewnętrznie sterowanie na złącza listwy żeby sprawdzić czy się otwierają i przy okazji czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie - ładnie pracują rozpylają. Następnie podpiąłem przetestowaną diodą kostkę od sterowania ECU - niestety bez reakcji otwarcia. Na kostce +12V jeszcze raz sprawdzone. Wychodzi na to, że dioda może sobie pulsuje ale jest to za słaby impuls -12V do uruchomienia wtrysku. Czego szukać dalej? Masy zasilania, plusa zasilania czy innego ECU. Który i gdzie jest przekaźnik sterujący zasilaniem ECU?
  • Poziom 38  
    +12V jak sprawdzasz ? Samym miernikiem czy sprawdzasz żarówką pod obciążeniem ?
  • Moderator Samochody
    jerzyokonin napisał:
    Wychodzi na to, że dioda może sobie pulsuje ale jest to za słaby impuls -12V do uruchomienia wtrysku.

    Na pewno wykluczyłeś instalację lpg? Ona nie odcina całkowicie sterowania wtrysków, tylko zostawia w szeregu rezystor (zazwyczaj 100Ω), tak że impulsy będą ale prąd za mały żeby wtryski otworzyć.
  • Poziom 6  
    +12V sprawdzam samym miernikiem styk na złączu wtrysku względem masy silnika (białe gruge kable przy kostkach wtryskiwaczy względem masy).

    Instalację lpg wyłączyłem - odpiąłem od kompa całkowicie złącze i zrobiłem żywe połączenie kablowe na rozpięciu przewodów sterujących wtryskiwaczy.Rozprułem wiązkę i połączyłem te które uważałem że były rozcięte. Brązowy, niebiesko czerwony, zielono żółty, niebieski.

    Jeżeli jest słaby sygnał sterujący to może gdzieś coś słabo zasila .... już głupieję.
  • Moderator Samochody
    Plusowe możesz sprawdzić nawet jakąś większą żarówką.
  • Poziom 6  
    W uruchomieniu pomógł Pan Paweł.Uszkodzony immobiliser oraz komputer. Za jakiś czas padł także moduł w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam