Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xantia II - Rozłącza zapłon i pompe paliwa.

karo20 12 Nov 2015 15:20 2931 15
  • #1
    karo20
    Level 10  
    Citroen Xantia II 2.0HDI 109KM. Witam. Po dłuższych poszukiwaniach internetowych i próby dojścia samemu co jest nie tak, postanowiłem napisać ten post.
    Miałem kłopoty z gasnącym silnikiem podczas jazdy. Po rozeznaniu co jest nie tak wyszło, że musiałem wymienić pompę paliwa w zbiorniku oraz zawór wysokiego ciśnienia. Miał odcięty filterek. Po tych zabiegach auto zaczęło odpalać bez żadnych problemów na ciepłym jak i na zimnym silniku. Później pojawił się problem z gasnącym silnikiem po kilku sek. od wyłączenia zapłonu. Tutaj obstawiam znów zawór w.c. Lecz nie to jest problemem. Otóż pewnego razu przyjechałem do domu zagasiłem silnik i po paru godzinach samochód nie chciał zapalić. Zwróciłem uwagę, że pompa paliwa nie załącza się za każdym razem. Jak już załączy to od razu odpali i zaraz zgaśnie. Sprawdziłem pompę na krótko i działa. Doszedłem do wniosku, że coś rozłącza zapłon bądź nie załącza pompy paliwa. Podejrzenie padło na przekaźnik pompy. Jak nim ruszałem to załączało pompę. Wszedłem w posiadanie drugiego sprawnego przekaźnika lecz nie rozwiązało to problemu. Dodam, że wszystkie przekaźniki pod maską załączają się. Sprawdzałem bezpieczniki, też są dobre.
    Podłączyłem auto pod komputer (PCMSCAN) i wyskoczyły mi takie błędy:
    P0510 - Przełącznik informujący o zamknięciu przepustnicy- wadliwe działanie;
    P0230 - Obwód pierwotny pompy paliwa - wadliwe działąnie;
    P0560 - Układ zasilania elektrycznego - wadliwe działanie;
    dodam, że świeci się CHECK lecz nie silnik normalnie pracował.
    Usunąłem te błedy i jeszcze raz przeskanowałem auto i pojawiły się następujące:
    P00C8 oraz P00CC - Nieznany diagnostyczny kod problemu;
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Diagnozowałeś kablem ELM327 z programem PCMSCAN błąd P00C8 - w swoim Peugeocie mam to samo, w oryginale (PP2000) takiego błędu nie ma...

    Kolego prawdopodobnie masz opiłki w paliwie.
    Miałem identycznie w RHY 90KM.
    Gasł po kilku sekundach od wyłączenia zapłonu.
    Na regulatorze ciśnienia sitko zapchane opiłkami.

    Naprawa pompy WC jak i wymiana pompy NC (w zbiorniku) i problemów nie ma.
    U mnie Przy tym problemie na ELM327 pokazywało tylko błąd P0230.
  • #3
    karo20
    Level 10  
    Dobrze wiedzieć, że przyczyną pracy silnika po zgaszeniu są opiłki w układzie paliwowym. Tylko teraz pytanie dlaczego przy próbie odpalenia pompa NC raz załącza się a raz nie. A jak odpali to po chwili gaśnie? Próbowałem podłączyć ją na krótko żeby cały czas chodziła i jak odpali to zaraz gaśnie jakby odcinało zapłon.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przekaźnik, ten duży ma identyczne oznaczenia? Sprawdziłeś zasilania? Nie ginie w chwili gdy auto gaśnie? Sprawdzanie tylko za pomocą żarówki21W miernik Ciebie oszuka.
  • #5
    karo20
    Level 10  
    Sprawdzałem przekaźnik żaróweczką. Wszystkie zasilania są (sterowany zerem) bazowałem na schemacie z przekaźnika. Wychodzi na to, że jest dobry. Odkryłem, że po podłączeniu zasilania na pin nr10 pompa cały czas chodzi a silnik gaśnie. Dodatkowo znalazłem za kierunkowskazem od strony pasażera złącze, w którym był urwany zaśniedziały przewód(+). Naprawiłem usterkę lecz nie ona była przyczyną. Tak sobie myślę, że skoro sterowanie jest zerem to być może gdzieś od komputera przetarła się masa i to robi całą robote.
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Jest sterowany masą, a ta masa jest podawana przez komputer.
    Jak immo nie puści to masa się nie pojawi.

    Immo w tych autach działa tak że jak immo nie puściło, to wcale nie odpali.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak podałeś 12V na 10 pin, to już może być pozamiatane (tam właśnie powinna być wystawiana masa ze sterownika). Zobacz czy masz zasilanie na pinie 3 i 11. Następnie sprawdź zasilanie w czasie kręcenia rozrusznikiem na pinie 1 i 9.
  • #8
    karo20
    Level 10  
    Sprawdziłem jeszcze raz napięcia. Na 11 i 3 jest. Na 1 i 9 na zapłonie jak i podczas kręcenia rozrusznikiem też jest. Kilka dni mnie nie było i samochód stał nie ruszany. Dzisiaj go odpaliłem i zaczął chodzić przez dłuższą chwilę. Już myślałem że mu przeszło ale zgasł. I znów ten sam problem. Pompa przestała załączać raz na jakiś czas zdarzy się, że się uruchomi. Wyczytałem w internetach, że być może przyczyną jest przekaźnik od stacyjki (lecz to dotyczyło samochodu VW).
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czym mierzysz napięcia?
  • #10
    karo20
    Level 10  
    Żaróweczką 12V. Wcześniej też miernikiem sprawdzałem
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest tak proste auto, a ciągle problem z jednoznacznym określeniem, czego brakuje. Tak nie dojdziemy do ładu.
  • #12
    karo20
    Level 10  
    Proszę sprecyzować, co mam dokładniej określić? Nie jestem elektrykiem. Po prostu staram się dojść samemu do przyczyny.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na pin 7 podaj masę, zobacz czy zapali. Pompa powinna się włączyć po podaniu tam masy. o ile jest zasilanie na pinie 1 i 9
  • #14
    karo20
    Level 10  
    Jak załączam zasilanie na pon 7 to pompa działa lecz nie odpala. W momencie kiedy zalaczy się sama po przekreceniu kluczyka i odpaleniu samochód zaraz gaśnie mimo iż było podane zasilanie na pin 7
  • #15
    pepe150
    Level 36  
    karo20 wrote:
    ... mimo iż było podane zasilanie na pin 7


    To podajesz masę czy zasilanie?
  • #16
    karo20
    Level 10  
    Tam jest sterowanie masą. Więc podaje minus z akumulatora i załącza się pompa