Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia II - Rozłącza zapłon i pompe paliwa.

12 Lis 2015 15:20 2124 15
  • Poziom 10  
    Citroen Xantia II 2.0HDI 109KM. Witam. Po dłuższych poszukiwaniach internetowych i próby dojścia samemu co jest nie tak, postanowiłem napisać ten post.
    Miałem kłopoty z gasnącym silnikiem podczas jazdy. Po rozeznaniu co jest nie tak wyszło, że musiałem wymienić pompę paliwa w zbiorniku oraz zawór wysokiego ciśnienia. Miał odcięty filterek. Po tych zabiegach auto zaczęło odpalać bez żadnych problemów na ciepłym jak i na zimnym silniku. Później pojawił się problem z gasnącym silnikiem po kilku sek. od wyłączenia zapłonu. Tutaj obstawiam znów zawór w.c. Lecz nie to jest problemem. Otóż pewnego razu przyjechałem do domu zagasiłem silnik i po paru godzinach samochód nie chciał zapalić. Zwróciłem uwagę, że pompa paliwa nie załącza się za każdym razem. Jak już załączy to od razu odpali i zaraz zgaśnie. Sprawdziłem pompę na krótko i działa. Doszedłem do wniosku, że coś rozłącza zapłon bądź nie załącza pompy paliwa. Podejrzenie padło na przekaźnik pompy. Jak nim ruszałem to załączało pompę. Wszedłem w posiadanie drugiego sprawnego przekaźnika lecz nie rozwiązało to problemu. Dodam, że wszystkie przekaźniki pod maską załączają się. Sprawdzałem bezpieczniki, też są dobre.
    Podłączyłem auto pod komputer (PCMSCAN) i wyskoczyły mi takie błędy:
    P0510 - Przełącznik informujący o zamknięciu przepustnicy- wadliwe działanie;
    P0230 - Obwód pierwotny pompy paliwa - wadliwe działąnie;
    P0560 - Układ zasilania elektrycznego - wadliwe działanie;
    dodam, że świeci się CHECK lecz nie silnik normalnie pracował.
    Usunąłem te błedy i jeszcze raz przeskanowałem auto i pojawiły się następujące:
    P00C8 oraz P00CC - Nieznany diagnostyczny kod problemu;
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Diagnozowałeś kablem ELM327 z programem PCMSCAN błąd P00C8 - w swoim Peugeocie mam to samo, w oryginale (PP2000) takiego błędu nie ma...

    Kolego prawdopodobnie masz opiłki w paliwie.
    Miałem identycznie w RHY 90KM.
    Gasł po kilku sekundach od wyłączenia zapłonu.
    Na regulatorze ciśnienia sitko zapchane opiłkami.

    Naprawa pompy WC jak i wymiana pompy NC (w zbiorniku) i problemów nie ma.
    U mnie Przy tym problemie na ELM327 pokazywało tylko błąd P0230.
  • Poziom 10  
    Dobrze wiedzieć, że przyczyną pracy silnika po zgaszeniu są opiłki w układzie paliwowym. Tylko teraz pytanie dlaczego przy próbie odpalenia pompa NC raz załącza się a raz nie. A jak odpali to po chwili gaśnie? Próbowałem podłączyć ją na krótko żeby cały czas chodziła i jak odpali to zaraz gaśnie jakby odcinało zapłon.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przekaźnik, ten duży ma identyczne oznaczenia? Sprawdziłeś zasilania? Nie ginie w chwili gdy auto gaśnie? Sprawdzanie tylko za pomocą żarówki21W miernik Ciebie oszuka.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem przekaźnik żaróweczką. Wszystkie zasilania są (sterowany zerem) bazowałem na schemacie z przekaźnika. Wychodzi na to, że jest dobry. Odkryłem, że po podłączeniu zasilania na pin nr10 pompa cały czas chodzi a silnik gaśnie. Dodatkowo znalazłem za kierunkowskazem od strony pasażera złącze, w którym był urwany zaśniedziały przewód(+). Naprawiłem usterkę lecz nie ona była przyczyną. Tak sobie myślę, że skoro sterowanie jest zerem to być może gdzieś od komputera przetarła się masa i to robi całą robote.
  • Poziom 35  
    Jest sterowany masą, a ta masa jest podawana przez komputer.
    Jak immo nie puści to masa się nie pojawi.

    Immo w tych autach działa tak że jak immo nie puściło, to wcale nie odpali.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak podałeś 12V na 10 pin, to już może być pozamiatane (tam właśnie powinna być wystawiana masa ze sterownika). Zobacz czy masz zasilanie na pinie 3 i 11. Następnie sprawdź zasilanie w czasie kręcenia rozrusznikiem na pinie 1 i 9.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem jeszcze raz napięcia. Na 11 i 3 jest. Na 1 i 9 na zapłonie jak i podczas kręcenia rozrusznikiem też jest. Kilka dni mnie nie było i samochód stał nie ruszany. Dzisiaj go odpaliłem i zaczął chodzić przez dłuższą chwilę. Już myślałem że mu przeszło ale zgasł. I znów ten sam problem. Pompa przestała załączać raz na jakiś czas zdarzy się, że się uruchomi. Wyczytałem w internetach, że być może przyczyną jest przekaźnik od stacyjki (lecz to dotyczyło samochodu VW).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czym mierzysz napięcia?
  • Poziom 10  
    Żaróweczką 12V. Wcześniej też miernikiem sprawdzałem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest tak proste auto, a ciągle problem z jednoznacznym określeniem, czego brakuje. Tak nie dojdziemy do ładu.
  • Poziom 10  
    Proszę sprecyzować, co mam dokładniej określić? Nie jestem elektrykiem. Po prostu staram się dojść samemu do przyczyny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na pin 7 podaj masę, zobacz czy zapali. Pompa powinna się włączyć po podaniu tam masy. o ile jest zasilanie na pinie 1 i 9
  • Poziom 10  
    Jak załączam zasilanie na pon 7 to pompa działa lecz nie odpala. W momencie kiedy zalaczy się sama po przekreceniu kluczyka i odpaleniu samochód zaraz gaśnie mimo iż było podane zasilanie na pin 7
  • Poziom 35  
    karo20 napisał:
    ... mimo iż było podane zasilanie na pin 7


    To podajesz masę czy zasilanie?
  • Poziom 10  
    Tam jest sterowanie masą. Więc podaje minus z akumulatora i załącza się pompa