Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa rozpieraka - Uszkodzona pompa hydrauliczna siłownika uniwersalnego 10T

12 Lis 2015 23:25 2460 2
  • Poziom 35  
    TEMAR HONOROWY NiŻ ZAROBKOWY, TO NIE JEST KONKURENCJA DLA MECHANIKÓW, PO PROSTU MUS z RÓŻNYCH POWODÓW I NAPRAWDĘ POMOC POTRZEBNA, NIE CHODZI O KASĘ!!!
    Jak zwykle u mnie trudny wpis(będzie tługo, trudno i dokładnie), nie wiem czy to do końca dobry dział, ale rzecz się problem wiąże się przy wymianie m.min tulei wahacza w Mazdzie (mechanika śr. zaawans.) więc do rzeczy:
    Mam samoróbkę ramę prasy do siłownika uniwersalnego podobnego typu (ps. budżetowy 10T ale się sprawdzał raz na miesiąc irp. przez 8 lat): Siłownik taki....

    Pompa rozpieraka - Uszkodzona pompa hydrauliczna siłownika uniwersalnego 10T
    Podczas wyciskania trzeciej tulei wahacza, słychać było huk, zardzew. tuleja z wahacza WYPADŁA na szczęście, owszem, tyle że siłownik (w teorii 10T) bryznął olejem na wszystkie strony. Wku___rwion_y rozebrałem go, okazało się że zawleczka podkładki dociskającej uszczelniacz poleciała i zmieniła kszatłt, naprawiłem (wyklepując i zakładając ponownie) i teraz SEDNO SPRAWY:
    Siłownik naprawiony (w teorii) ale się zapowietrzył (po włożenu tłoka trzeba go ścisnąć i powietrze nie ma gdzie uciec), więc podłączyłem POMPĘ Z ZESTAWU, po naciśnięciu tłoka miliard razy, nic się nie dzieje (pewnie powietrze w siłowniku/tłoku) i zastanowiłem się czy nie odpowietrzyć POMPY, i tam jest taki otwór na boku pod klucz 14 z boku, odkręciłem trochę za bardzo, docisnąłem ramię pompy i okazało się że bryznęło olejem na metr, wypadła sprężynka, i dwie kulki, mała i duża.
    Olej uzupełniłem od tyłu (prawie max), niestety kolejność kulek to dla mnie problem, wrzuciłem najpiew małą, później sprężynkę, a na końcu dużą. Popróbowałem z siłownikiem, NIESTETY POMPA NIE DZIAŁA, więc odkręciłęm odpowietrzenie, potrząsnąłen wyleciała duża kulka i sprężynka, małej nie ma i TERAZ WŁAŚCIWE PYTANIE: GDZIE MAŁA KULKA I JAK JĄ WYCIĄGNĄĆ oraz JAK TO PO KOLEI ZŁOŻYĆ I ODPOWIETRZYĆ razem z siłownikiem,

    KOLEGOM Z ELEKTRODY DZIĘKUJĘ I TO WAŻNE DO DYSYĆ (jeśli nie bardzo), BO ROBIĘ TO CHARYTATYWNIE DLA CZŁOWIEKA któremu jestem to winien, a to honorowy i bardzo przyjazny gość dla każdego.

    NAPRAWDĘ PROSZĘ O POMOC W MIARĘ NIEDŁUGO, BO TE BARDZO DLA MNIE WAŻNE i nie rozchodzi się jak zwykle kasę tym razem. Już dużo zrobiłem przy tym aucie, ale gdyby nie AWARIA SIŁOWNIKA/POMPY to pewnie jeszcze dziś bym skończył

    Dzięki za pomoc koledzy....

    PS. Dzięki za czytanie całości, ale chciałem drobiazgowo nakreślić problem....
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie za bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz. Ty masz sprzęt, teraz zlewaj olej, bo kulka może być zarówno w samej pompie, jak i wężyku, a nawet w siłowniku. Ja poradziłem sobie w podobnej sytuacji, zlewając olej i płucząc wszystko benzyną ekstrakcyjną. Po usunięciu resztek oleju brakująca kulka się znalazła. Była oczywiście przyklejona wewnątrz olejem do obudowy. Po wypłukaniu benzyną, uwolniła się i dałem radę ją usunąć.
  • Poziom 35  
    Dzięki za odzew, w sumie, masz rację, gdzieś znikła, rozebrałem całość i jej nie znalazłem, ale siłownik naprawiłem, znajdując uszkodzoną głowicę jakiegoś staregi innego i okazuje się że po lewej stronie przy tej śrubie odpowietrzającej są dwie kulki, najpierw mała, później duża, później sprężynka a na końcu śrubka.

    PS. Już nie wnikam gdzie stara kulka, gdzieś w tym ustrojstwie pewnie pływa, ale nie przeszkadza w pracy....