No to najprawdopodobniej żywot swój zakończył przepływomierz.
Zapraszam do serwisu AGD specjalizującego się w ekspresach do kawy
Kawa i Naprawa - Serwis AGD ul.Świętochowskiego 2 Warszawa Bemowo tel.798 000 617 www.kawainaprawa.eu serwis(malpa)kawainaprawa.eu
Obsługujemy wysyłkowo na terenie kraju
Koszty ciężko jest określić.
Sam przepływomierz to koszt około 50-90zł plus marża serwisu plus robocizna.
Po otwarciu sprzętu na pewno okaże się konieczność wymiany niektórych uszczelek.
Zapraszam do serwisu AGD specjalizującego się w ekspresach do kawy
Kawa i Naprawa - Serwis AGD ul.Świętochowskiego 2 Warszawa Bemowo tel.798 000 617 www.kawainaprawa.eu serwis(malpa)kawainaprawa.eu
Obsługujemy wysyłkowo na terenie kraju
Dzień dobry, nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam tutaj. Kupiłem dzisiaj ekspres Krups ea8100 i jest problem, ponieważ nie jestem w stanie go uruchomić. Po włączeniu ekspres prosi o naciśnięcie "start" co skutkuje wypuszczeniem wody i pary przez dyszę do spieniania, następnie ponownie start i jeszcze raz to samo a potem pojawia się ikonka migającej wtyczki i jedyne co się da zrobić to wyłączyć ekspres z prądu. Po ponownym włączeniu wszystko leci od nowa dokładnie w ten sam sposób i to jest jedyne co ekspres robi. Zaznaczam, że zrobiłem wszystko tak, jak w instrukcji pierwszego uruchomienia składającej się z aż 9 obrazków, próbowałem metody z wyciąganiem pojemnika na fusy i tej ramki, która jest nad nim i nic. Nie wiem czy trzeba zrobić coś jeszcze czy po prostu ekspres jest uszkodzony i powinienem go oddać (na szczęście kupiony przez internet, więc muszą go przyjąć).
Uszkodzony. Symbol wtyczki oznacza awarie a w trybie serwisowym można sprawdzić jaki kod błędu oznacza.
Zapraszam do serwisu AGD specjalizującego się w ekspresach do kawy
Kawa i Naprawa - Serwis AGD ul.Świętochowskiego 2 Warszawa Bemowo tel.798 000 617 www.kawainaprawa.eu serwis(malpa)kawainaprawa.eu
Obsługujemy wysyłkowo na terenie kraju
Posiadam ekspres krups ea 8010 i mam z nim problem. Od wczoraj szwankuje.
Otóż po włączeniu. zapala się niebieska dioda(miga) przestaje migać czyli grzać wodę i automatycznie zaczyna bez wciskania rinse czyścić się. Po 10 sekundach zaczynają mrugać diody czerwone po prawej stronie calc i ta druga. Wtedy działa jedynie przycisk rinse po uaktywniu go znowu zaczyna dzialać czyszczenie na ok 10 sek. I z dyszy pary leci woda po czym nagle zapalają się jednocześnie 4 diody i migają. W tym momencie działa tylko przycisk wyłączenia ekspresu. Gdy włączam ponownie znowu to samo grzanie i automatyczne czyszczenie i tak w kółko. Dodam, że opanowałem ten proces z wyciągnięciem na 40 sek. Tacki ociekowej, poj. na fusy i tego plastiku płaskiego nad pojemnikiem na fusy. Martwią mnie te 4 mrugające diody. Ekspres rozkręciłem z góry widać, że chodzi ten tłok, wodę grzeje, rurkę gumową odczepiłem od tego wypustka przed tłokiem, przedmuchałem jak i odkurzyłem cała górę ekspresu. Pomocy
Witam,
Również mam ten problem, tylko w KRUPS ROMA EA8108 taki: https://goo.gl/images/5iLvW4 Zachowuje się dokładnie tak samo jak opisał kolega zusko. Z tym że:
1) u mnie problem zaczął się od zepsutego dystrybutora, a dokładnie wyłamane ząbki w kole zębatym napędu dystrybutora, na zdjęciu poniżej:
wyświetlało wtedy błąd nr 06 o ile dobrze pamiętam.
2) dystrybutor wymieniłem na nowy oryginalny (MS5A21199), taki:
3) wymieniłem również przy okazji "prowadnicę zaparzacza z uszczelką " na nową, taką:
Bo była pęknięta w miejscu w którym przykręca się ją do kotła (zaznaczyłem czerwoną strzałką) a uszczelka była zużyta tak że widać było szczelinę między górną częścią kotła a prowadnicą, prawdopodobnie przez tą szczelinę właśnie sobie kawa ciekła, po kotle przez długi czas tworząc na nim twardą brązową skorupę (owszem nie zaglądałem do niech przez 2 lata, raz był w serwisie więc tam musieli za mocno przekręcić śrubkę i plastik pękł)
4)Po wymianie obu elementów pojawił się dokładnie ten problem który opisał kolega wyżej.
Czytając ten wątek, zakupiłem i wymieniłem nowy przepływomierz (MS0A01717), taki:
Okazało się że króćce są umiejscowione inaczej niż w moim ekspresie, u mnie jest taki:
ale wg. tabeli podanej podczas zakupu miał pasować do tego modelu ekspresu.
5) Po wymianie przepływomierza problem nadal występuje, czyli:
włączam, nagrzewa się, tłok samoczynnie schodzi na dół (nie wiem czy to maksymalna dolna pozycja, ale tylko te dwie uszczelki czarne wchodzą do środka kotła, reszta tłoka jest na górze dalej) i zaświecają się dwie ikony po prawej "clean" i "calc", wtedy działa tylko "rinse", po wciśnięciu go wypluwa ok 50 ml wody przez dyszę spieniacza i nic się nie dzieje (nawet jak czekałem 15 min), po ponownym wciśnięciu "rinse" znów wypluwa ok 50 ml wody z dyszy spieniacza po czym zaświecają się wszystkie cztery kontrolki i mrugają, a w okienku wyświetla błąd nr 05.
+Próbowałem ominąć przepływomierz, podpinając zbiornik z wodą bezpośrednio do pompki ale dzieje się to samo.
+Próbowałem włączyć "rinse" z roztworem octu (1 szklanka, na 2 szklanki wody), po odczekaniu kilku godzin znowu i potem już wodą ale to nic nie pomogło.
+Próbowałem przeczyścić zawór za pompą, ten zaznaczony czerwoną strzałką(poniżej):
dalej zero poprawy, z króćca zaznaczonego zieloną strzałką nic nie leci, tym drugim na prawo od zaznaczonego zieloną strzałką leci woda do kotła.
+Zawór dwubarowy nówka (był z dystrybutorem w komplecie)
+Przewody na płytce sterującej podłączyłem tak jak były chyba (zrobiłem wcześniej fotkę i są podpięte tak:)
zastanawia mnie ta wtyczka zaznaczona na żółto, ale dałbym sobie głowę uciąć że ona tak była (odwrotnie względem pozostałych).
Macie drodzy forumowicze jakieś pomysły co się z tym moim ekspresem wyprawia ???
Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam,
Maciek
Płytka podpięta dobrze..
Błąd wskazuje na usterkę przeplywomierza.. Czy aby dobrze został podłączony wezykami? Tzn. Tak jak wskazują na nim strzalki kierunkowe przepływu wody ?
Jeżeli jest okey to proponuje sprawdzić ciągłość przewodów elektrycznych do przeplywomierza.. Jeśli nie no to pozostaje płytka...
Zapraszam do serwisu AGD specjalizującego się w ekspresach do kawy
Kawa i Naprawa - Serwis AGD ul.Świętochowskiego 2 Warszawa Bemowo tel.798 000 617 www.kawainaprawa.eu serwis(malpa)kawainaprawa.eu
Obsługujemy wysyłkowo na terenie kraju
Ok, sprawdzę te przewody i zobaczymy czy nie są przerwane, odezwę się po ich sprawdzeniu.
Jest jakaś metoda żeby sprawdzić płytkę (np. typowym miernikiem prądu), powinny być konkretne napięcia na przewodach dochodzących do przepływomierza?
Wizualnie nie widać nic żeby była przepalona.
Również podepnę się pod temat. Przeczytałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Mój ekspres to Krups EA8010, używam go od lekko ponad 2 lat. Nigdy nie było problemów. Nie raz czyszczony tabletką, nie raz odkamieniany.
Od kilku dni mrugała lampka CLEAN ale z powodu braku tabletek zrobiłem jeszcze kilka kaw w ciągu kilku dni i wczoraj wybrałem się po tabletki.
Przed tym spróbowałem jeszcze zrobić czyszczenie bez użycia tabletki - po prostu po włączeniu ekspresu kliknąłem na "wrzątek" aby włączyć czyszczenie. Czyszczenie zakończyło się niepowodzeniem, ponieważ lampka CLEAN nadal mrugała. Pomyślałem, że może należy użyć tabletki więc zakupiłem komplet.
Dziś włączyłem ekspres, nalałem sporo wody, wrzuciłem tabletkę na swoje miejsce i klikam "wrzątek" i zaczyna się proces czyszczenia. Wyrzucił z siebie do kubka sporo wody, w standardowy sposób - cyklicznie po kilka ml. Na koniec jednak lampka nadal się mruga Całą czynność powtórzyłem raz jeszcze. Nic to nie dało.
Obecnie sytuacja wygląda tak:
1 - mruga lampka clean
2 - czasem świeci się ciągle lampka od opróżnienia zbiornika na fusy (wiem o metodzie 40s, wtedy gaśnie lampka).
3 - nie mogę włączyć robienia kawy
Bardzo proszę o poradę. W razie czego mogę zrobić zdjęcia jakichś elementów jeśli będzie potrzeba.
W pierwszej kolejności zapytam dlaczego przy czyszczeniu naciska Pan wrzątek? Klawisz pod pokretlem poproszę
Procedura czyszczenia jest dosyć żmudna I różna w zależności od wersji oprogramowania.
Klawisz pod pokrętłem naciskamy w ciągu cyklu trzy lub cztery razy.. Od początku - zbiornik wody napełniamy i wciskamy czyszczenie.. Czasem prosi o opróżnianie pojemników wiec wyjmujemy na pół minuty , wkładamy i znów naciskamy środkowy klawisz.. Puszcza wodę z 15 min i druga clean - znów naciskamy środkowy klawisz.. I znów leci woda.. - czynność powtarzamy do momentu zgaszenia światełka
Zapraszam do serwisu AGD specjalizującego się w ekspresach do kawy
Kawa i Naprawa - Serwis AGD ul.Świętochowskiego 2 Warszawa Bemowo tel.798 000 617 www.kawainaprawa.eu serwis(malpa)kawainaprawa.eu
Obsługujemy wysyłkowo na terenie kraju
Naciskam wrzątek, ponieważ w tym modelu właśnie pod pokrętłem z ilością wody jest "wrzątek". Na screenie poniżej zaznaczyłem, o który przycisk mi chodzi, bo to właśnie ten model ekspresu.
Czyli - robię wszystko dobrze tylko zbyt szybko się zniechęciłem? Po prostu czynność należy powtarzać do skutku? Wcześniej zawsze
wystarczył jeden cykl i wszystko grało. Widocznie teraz zbyt szybko się zniechęciłem i przestraszyłem, że coś się stało.
Odkręciłem nawet górną kratkę (tam gdzie wrzuca się tabletkę czyszczącą) i zobaczyłem, że sitko na kawę jest bardzo zanieczyszczone, zalega sporo fusów, starałem się nawet je jakoś papierem i pędzelkiem zgarnąć.
Tak czy inaczej, dzięki jeszcze raz za pomoc. Po pracy polecę z cyklami czyszczącymi do skutku, chyba że będzie to "X-nasty" cykl to wtedy się zaniepokoję Oby się udało, bo serwis pewnie swoje kosztuje.
Ok, sprawdzę te przewody i zobaczymy czy nie są przerwane, odezwę się po ich sprawdzeniu.
Jest jakaś metoda żeby sprawdzić płytkę (np. typowym miernikiem prądu), powinny być konkretne napięcia na przewodach dochodzących do przepływomierza?
Wizualnie nie widać nic żeby była przepalona.
Pozdrawiam,
MK.
Ok, sytuacja wygląda teraz tak: 1) Faktycznie nie było przewodzenia na jednym z kabli łączących czujnik temp. z płytka sterującą.
2) Wymieniłem przy okazji stare uszczelki na tłoku zaparzacza.
3) Kupiłem nowy czujnik temperatury (termikor) o rezystencji 100k, w hurtowni elektrycznej za 2 zł (nie znam producenta).
4) Podczas mocowania końcówek czujnika do kotła dałem nieco więcej silikonu RTV (ten co przepuszcza prąd) wysokotemperaturowego.
Efekt: Ekspres zaczął działać ale:
1) Dużo dłużej się nagrzewa podczas pierwszego uruchomienia
2) Podczas produkcji pary, tworzy takie ciśnienie że wypycha od razu dyszę spieniacza do mleka
3) Podczas robienia kawy leci strasznie dużo pary i czuć lekko taką jakby spaleniznę.
4) Kawa jest bardzo mocna, niezależnie od tego jaki stopień zmielenia ustawię, jest niesamcza i ewidentnie jakby "przypalona", tak jak zaparzana w kafeterce ale jak się przetrzyma za długo.
5) Zauważyłem pewną zależność, im "dalej" blaszki czujnika są od kotła (więcej silikonu), tym gorętsza leci woda i bardziej się nagrzewa, im bliżej (mniej silikonu) tym chłodniejsza woda, ale dalej za gorąca.
Co robię źle? To wina czujnika czy sposobu mocowania? Wcześniej było przylutowane.
Witajcie, nie chcę zakładać nowego wątku, więc piszę tutaj.
Też mam Krupsa EA8100 – problem pojawił się w nim podczas odkamieniania. Kamień całkowicie zapchał zawór 2bar. Po oczyszczeniu działa ok, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Otóż dystrybutor po odkręceniu śrub i zdjęciu metalowej pokrywy z kołami zębatymi ma w sobie ślady wody. Pamiętam, że parę miesięcy temu rozkręcałem go również i był tam tylko smar a teraz ten smar jest zmieszany z wodą. Proszę zerknąć na zdjęcia:
Na ostatni widać wyraźne ślady wody. Czy ona tamtędy przepływa? Pytam bo aż tak dobrze nie znam się na budowie takiego dystrybutora. Mam również pytanie co do smaru widocznego na zdjęciu driugi. Czy jak jest wilgotny mam go usunąć i nałożyć nowy? Mam akurat bezbarwny silikonowy.
Dziękuję za pomoc.