Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 - Jaki olej wybrać?

GoripAd 13 Nov 2015 18:01 18900 13
Wago
  • #1
    GoripAd
    Level 8  
    Witam!
    Jakiś czas temu kupiłem Passata B5 z 97r. 1.9 TDI 110km i mam taki problem, że podczas jazdy wyświetliła mi się kontrolka czerwona od oleju (sprawdziłem i jest go za mało). Postanowiłem, że na dniach w wolnym czasie go wymienię tylko nie wiem na jaki ;/ Nie wiem jaki olej był wcześniej.
    aha no i jeszcze pytanie jaki olej powinienem dolać dziś, żeby do środy pojeździć? (W środę wymienię olej).
  • Wago
  • #2
    zgryzliwy
    Level 13  
    Witam. Najprościej będzie dowiedzieć się o rodzaju oleju od poprzedniego właściciela. Swoją drogą najlepiej zaraz po kupnie samochodu dokonać wymiany oleju oraz filtra, tak aby mieć pewność, że z tego powodu nie uszkodzimy samochodu. Sprzedający nie zawsze dba o wymianę jeśli zamierza sprzedać samochód. Co do oleju na uzupełnienie fabrycznie jest obecnie stosowany w tego typy silnikach olej syntetyczny, dlatego radził bym zastosować tego typu olej. Często właściciele stosują olej półsyntetyczny w samochodach z większym przebiegiem. Pamiętaj jednak o zasadzie aby jednorazowo nie dolać więcej niż 0,5 L oleju. Jeśli po dolaniu tej ilości będzie zbyt mało oleju na bagnecie następną porcję dolej po kilku minutach pracy silnika. Zbyt duża ilość nowego oleju może spowodować wytrącenie się osadów w silniku i zatkanie filtra lub kanałów olejowych.
  • #3
    kakibara
    Level 33  
    Witam, producent zaleca 5w30, jeżeli do auta była książka - instrukcja użytkowania w rozdziale bodajże 3.43 napisane są wszystkie normy jakie spełniać ma olej do silnika np. 505.......
    Na dolewkę w tej sytuacji możesz dolać nawet 15w40, 10w40 - oby tylko zgasła czerwona lampka.
  • Wago
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Czerwona kontrolka świadczy o zbyt niskim cieśnieniu oleju lub o braku ciśnienia. Skro masz go jeszcze na bagnecie to żeby czasem się nie okazało że silnik w tym aucie to złom.
    Jazda z taką kontrolką jest niedopuszczalna.
    Co innego pomarańczowa która mówi o niskim poziomie oleju.
  • #5
    GoripAd
    Level 8  
    Dolałem litr mobila 10w40 i na bagnecie ciągle nie widzę śladu oleju. Kontrolka już się nie świeci (zaświeciła się tylko na 5 sekund podczas jazdy i zgasła). We wtorek planuję wymienić olej i filtr. Mobil 10w40 będzie dobry? Auto ma 350000km przebiegu
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Będzie dobry.
    Skoro go nie widać na bagnecie to było go tam mało że smok nie mógł go zassać z miski.
    Ktoś nie sprawdzał oleju, masz wyciek bądź coś wciąga Ci olej - np. turbina.
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    GoripAd wrote:
    Dolałem litr mobila 10w40 i na bagnecie ciągle nie widzę śladu oleju.
    To żeby auto dojeździło do wtorku dolej do minimum nawet najtańszego oleju.
  • #8
    zgryzliwy
    Level 13  
    Witam. Swoją drogą co z Ciebie za kierowca? Sprawdzenie poziomu oleju i innych płynów eksploatacyjnych to podstawa w eksploatacji samochodu. Czy kiedy nabywałeś ten samochód to skontrolowałeś coś w tym samochodzie? Wlałeś 1 litr i na bagnecie nie ma śladu oleju, czy aby twój samochód nie dymi na niebiesko, co świadczyło by o tym że bierze olej. Na Twoim miejscu udał bym się do warsztatu aby skontrolował stan silnika.
  • #9
    kakibara
    Level 33  
    Nie wszyscy są znawcami mechaniki - szeroko pojętej techniki, sam grzebie troszkę i wiedze próbuje poszerzać, moja siostra przyjechała do mnie bo coś klepie jej w aucie mits. colt 1.3 16v - wyciągam bagnet wlewam olej 1l później 2-gi zaraz jeszcze połowę, ile wchodzi do 1.3 - bardzo mało jak wiecie - auto przejezdziło jeszcze 1,5 roku do momentu przekazania go do salonu , po dolaniu do stanu nie wykazywał później zużycia - auto jeździło na przeglądy do salonu - kto zawinił - jeden z nas. Jej mąż w rozmowie telefonicznej informuje mnie, że spryskiwacze wycieraczek nie działają woda nie leci bla bla bla. Przyjedź zobaczymy, podnosi maskę naciśnij przycisk- woda leci ale na wzmocnienie - pytam się go sprawdzałeś coś w ogóle nie bo i tak bym nie zrobił sam, wystarczyło połączyć ze sobą dwa przewody wyskoczyła złączka. - śmiech naprawdę śmiech. Za to spawaczem jest wyśmienitym od minimum grubości przez aluminium, kwas, i co tam jeszcze kilkadziesiąt certyfikatów, szkoleń, zlecenia za granicą, wysokościówka łączenie kanałów bla bla bla - i co poległ na złączce - albo mu się nie chciało.
    ..........Na dolewkę w tej sytuacji możesz dolać nawet 15w40, 10w40 - oby tylko zgasła czerwona lampka.

    Znajomy jedzie z kolegą(znawca) na zakup fiata stilo 1.6 , do wymiany to i tamto, po kilku dniach podjeżdża pod sklep gdzie nabywałem części do jakiegoś auta, on podnosi maske - zobacz jaki czyściutki silnik , muszę kupić tylko wahacz i jakieś pierdołki, taki głupi odruch (mój) nawet on się nie pytał sprawdz czy coś tylko chciał się pochwalić nowym nabytkiem łapię za bagnet i pytam się go a gdzie olej? Bagnet suchy, 1,5 l zalane, ale bez uśmiechu.
    Także forum jest po to żeby troszkę pomóc takim ludziom, udajcie się koledzy na inne np. elektroniczne , hardware czy inne - z prostym pytaniem - też musicie przygotować się na odpowiedz w tym stylu - a po co ty to otwierałeś, a po co ty to lutowałeś - albo a wystarczyło tylko zresetować.

    Moderated By Pawel wawa:

    Proszę na forum nie używać wulgaryzmów. Zmieniłem.

  • #10
    kyselosti
    Level 11  
    Mobil 10w40 będzie dobry, do swojego wlałem elfa, nie wlewaj tylko mineralnego bo "tak mówił mechanik", przy Twoim przebiegu półsyntetyk. Pewnie będziesz miał problem z odkręceniem filtra więc mam taki łatwy trick. Weź gwóźdź, przebij filtr na wylot i wtedy go przekręcisz. Przy zakładaniu posmaruj uszczelkę nowym olejem i dokręć ile siły w rękach, nie będziesz potrzebował żadnych łańcuszków ani nic. Polecam też płukanke liqui moly przed zmianą.
  • #11
    kakibara
    Level 33  
    On tego filtra sam nie zmieni, i ma wlać olej dedykowany przez producenta nie polecany w garażu z bańki, nie ma czegoś takiego jak przebieg 150, 200, a na pewno po 300 tys km to na pewno trzeba zmienić na gęsty, lepki, czy....
    przykład : Sharan 800 tyś km, Polska - Holandia 1.9 TDI 5W30.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Dla tego silnika wachlarz jest szeroki od 0/30 506.01 do 20/50 505.00 w zależności od klimatu.
  • #13
    michal_v
    Level 13  
    Jakiś czas temu ? I nie wymieniłeś nawet oleju po kupnie ? To podstawa ! Bo sprzedawcy często ściemniają że wymieniony a może mieć przelatane 50 tyś... W dieslu nawet nowy olej jest momentalnie czarny więc nie idzie poznać czy był wymieniany.
    Na korku wlewu oleju masz normę jaką olej musi spełniać, i jest to norma minimalna czyli np 505... Ale jak będzie olej o wyższej numerowo normie to też ok !
    Zadbaj o ten silniczek bo szkoda mi tego samochodu..
  • #14
    gracjan55
    Level 36  
    Ja do swojego paska z tym samym silnikiem leję motul 5w40. Dużo mniej ciągnie niż za czasów castrola. Tylko oleje trzeba kupować u sprawdzonych osób a nie kupować po taniości. Co do płukanek to też sa różne opinie.