Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i30 - Jak znaleźć przewody sterowania centralnego zamka

13 Lis 2015 21:53 7626 30
  • Poziom 8  
    Panowie, posiadam centralny zamek sterowany kluczykiem, chcę dołożyć uniwersalny sterownik na pilota, aby to zrobić muszę znaleźć przewody sterowania, sterowanie jest impulsem masy. Chodzi mi o metodę jaką mogę wykorzystać żeby wyłowić z całej wiązki odpowiednie przewody a nie rozbierać drzwi. Rok produkcji 2012 druga generacja.
  • Poziom 8  
    Ale jaka jest metodyka sprawdzania? Kiedy pojawia się napięcie na poszczególnych przewodach?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jeżeli stary model, to w szarym złączu 39pinowym na lewym słupku:
    Otwieranie (impuls masy) - żółty Pin1
    Zamykanie (impuls masy) - zielony Pin 15

    W nowej wersji i30 (po 2012r) nie sterujesz dwoma masami - dosyć trudny temat dla początkującego. Wszystko w złączu C "skrzynki bezpieczników".
  • Poziom 8  
    ok dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie jak zachowują się takie kabelki podczas zamykania/odmykania, kiedy pojawia/zanika na nich napięcie, chodzi teraz o i30 pierwszą generacje do 2012, wiem, że podałeś konkretne piny i kolor ale chciałbym wiedzieć jak można odnaleźć takie kabelki jeżeli się nie wie jakie to piny i kolory

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Dotykając próbówką z żarówką (jeden biegun do masy) podanych przewodów (wszystkie drzwi zamknięte) centralny zamek otworzy się lub zamknie. Zależy którego przewodu dotkniesz.
  • Poziom 8  
    Rozumiem, że chwilowe podanie masy otworzy i zamyka, a jak zmienia się napięcie na przewodach? jest cały czas? czy raz jest w przewodzie zamykającym a raz w otwierającym?
  • Poziom 8  
    Dziękuję pięknie za wyjaśnienia i przepraszam za takie drążenie. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    W modelu i30 drugiej generacji pin 16 oraz pin 23 we wtyczce IPS w skrzynce
    bezpieczników pod kierownicą po lewej stronie, odpowiadają za zamykanie
    i odmykanie kluczykiem, sterowanie masą. I tam właśnie trzeba się
    podpiąć. Więc nie wiem dlaczego ma być to ciężki temat dla
    początkujących.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Norbert.s. a jak Ty to robileś?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    nie dostarczasz impulsu masy na te piny? w nowej i30

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    arek1o3 napisał:
    nie dostarczasz impulsu masy na te piny? w nowej i30

    Ile razy trzeba Ci powtórzyć?
    CameR napisał:
    W nowej wersji i30 (po 2012r) nie sterujesz dwoma masami

    norbert.s. napisał:
    Nie wysterujesz dwoma masami. Trzeba zastosować dodatkowo jeden przekaźnik chwilowo rozwierająco-zwierający


    Po co wałkować temat nowych modeli i30 , skoro piszesz:
    arek1o3 napisał:
    chodzi teraz o i30 pierwszą generacje do 2012
  • Poziom 8  
    Chodzi mi o drugą generację

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Piszesz:
    arek1o3 napisał:
    chodzi teraz o i30 pierwszą generacje do 2012

    oraz
    arek1o3 napisał:
    Rok produkcji 2012 druga generacja.

    Może warto się jednoznacznie określić !
  • Poziom 8  
    Cały czas chodziło mi o drugą generację, o pierwszej generacji była mowa tylko odnośnie metody poszukiwań przewodów sterujących.
  • Poziom 10  
    Nie mam doświadczenia z samochodami i nie chciał bym czegoś uwalić , przymierzam się do montażu pilota do centralnego zamka w hyundaiu i30 2014r . według mnie to , jeden przekaźnik zwierający do masy noga 6 otwieranie , drugi przekaźnik do masy noga 23 zamykanie , trzeci przekaźnik pracujący razem z tym do nogi 23 który w tym, czasie robi chwilową przerwę na przewodzie do nogi 6 ( ze stykiem rozwierającym ) dobrze kombinuję ?
  • Poziom 8  
    piny 6 i 23 sterowane masą, ja zamontowałem tak jak na schemacie niżej, nie stosowałem dodatkowego przekaźnika, wykorzystałem przekaźniki ze sterownika tak jak pisał: norbert.s. Zajęło mi to jakieś 4 godziny, ale pewnie dlatego, że jestem amatorem i montowałem coś takiego pierwszy raz.
    Hyundai i30 - Jak znaleźć przewody sterowania centralnego zamka
  • Poziom 5  
    Potrzebuję dodatkowych wyjaśnień i30 2014. Gdzie znajduje się przekaźnik sterownika i jak się wpiąć tam? Pin 23 w końcu trzeba połączyć z z centralką? W SCHEMACIE INACZEJ.
  • Poziom 8  
    Witam, przekaźnik znajduje się w sterowniku, który chcesz podpiąć, w nim są przekaźniki, jeden wykorzystujesz do podania masy na pin 6 (otwieranie), a drugi przekaźnik można wykorzystać jako ten dodatkowy ze schematu do pinu 23 (zamykanie).
  • Poziom 16  
    Witam. Mam problem z montazem centralnego zamka do i30 2012r. Zrobilem wszystko wg schematu i dziala centralny, jednak po zamknieciu zapala sie dioda na przycisku centralnego zamka na srodkowym panelu i swieci przez ok 40sek. po tym czasie gasnie i nie moge juz otworzyc zamknac centralngo do czasu wlozenia kluczyka do stacyjki. Jak to obejsc? programowanie?


    Teraz to juz chyba cos poszlo dalej bo przestal dzialac i pokazuje caly czas otwarte drzwi i klape tylna. Nie wiem czy nie zalatwilem bsi
  • Poziom 8  
    Sprawdź schemat czy na pewno dobrze się wpiąłeś. Ja ostatnio samochód sprzedałem, ale przez 3 lata od zamontowania nie miałem z centralnym najmniejszego problemu.
  • Poziom 16  
    masz moze schemat bsi?

    ogolnie centralny uniwersalny zroblem na sterowanie masa. do tego podlaczylem zewnetrzny przekaznik i zrobilem wg schematu ktory jest wyzej. Dzialalo przez 20 minut z tym ze chyba cos albo zle podlaczylem albo juz sam nie wiem moze zle zrozumialem ten schemat
  • Poziom 8  
    Schematy dostaniesz na Hyundai klub. Spróbuj dopiąć sterownik centralnego może to on brudzi.
  • Poziom 16  
    wszystko odpiete i wrocilem do oryginalu. sprawdzam teraz bsi na stole czy jakies elementy nie strzelily.
  • Poziom 8  
    Niestety w takim razie nic więcej nie pomogę. Z tego co wiem, to ze schematu skorzystało kilka osób ale nikt nie miał takich problemów.

    Dodano po 22 [minuty]:

    A jeszcze jedno, zastosowałeś diody prostownicze na kierunkowskazy?
  • Poziom 16  
    tak. sterownik tego zamka juz mial je wmontowane. Nawet podlaczyem tylko przednie kierunki bo byly 2 i na razie sie nie bawilem podlaczanie tylu. Wydaje mi sie ze zle zrozumialem ten schemat wyzej przedstawiony. Moze mnie ktos naprostuje.
    - wg schematu na centralce zrobilem sterowanie masa i dalej jak na rysunku (podlaczylem dodatkowy przekaznik)
    Potrzebny schemat bsi przynajmniej gniazda C