Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis - Hamulec elektryczny (automat) Avensis 2009 (46300-05010)

111lisu 14 Nov 2015 02:32 16134 13
  • #1
    111lisu
    Level 16  
    Mam takie pytanko
    Uszkodził się hamulec elektryczny w Avensis 2009
    W tych modelach to podobno norma.
    http://www.surreyelectronics.com/leaflets/TOY...S%20ELECTRONIC%20PARKING%20BRAKE%20SYSTEM.pdf

    Ku mojemu zdziwieniu zalany jak ten powyżej, wymontowanie tego badziewia to tez fajna zabawa ;(

    Jednak po wymianie która miała być formalnością nie idzie zgasić błędów
    http://intranet.toyotaperu.com.pe/tdp_sit/dat...0e/repair2/html/contents/rm000002tzo008x.html

    C1201/64
    Engine Control System Malfunction
    - Engine control system
    - Electric parking brake ECU (Parking brake with bracket actuator assembly)



    C1203/73
    Vehicle Information Mismatch
    - ECM
    - Main Body ECU (Instrument panel junction block assembly)
    - Electric parking brake ECU (Parking brake with bracket actuator assembly)

    Nie wykasowałem błędów w silniku na samym początku.
    I tak się zastanawiam czy ten 1203 teraz zginie jak dojedzie autko.
    Nie mam czym tego dokodować ani nie wiem czy tak się da zrobić
    Pomimo takiego samego numeru na sterowniku.

    W sterowniku jest eep 95160 i zastanawiam się nad przelutowaniem
    w razie "W" ale nie che mi się tego rozklejać bo to strasznie oporne bydle.
    Do tego jest jakiś kość SMD ale to już hardcore

    Tak na marginesie woda dostaje się przez linkę u samej góry
    Koło po niej pryska uszczelka taka sobie.
    Serwis twierdzi że to 1h roboty ;)

    Może miał ktoś z tym badziewiem jakieś lepsze doświadczenia.
    Nie che mi się tego ponownie rozbierać. CDIFem tego nie dokoduję
    a Delphi wcale z tym sobie nie radzi, nawet wysterować nie może
    czy błędów usunąć a innych do tego narzędzi nie mam.
  • #2
    antonilukka
    Level 11  
    Kalibracja punkt 0 kasowanie starych danych
    tylko gdy nowy silnik jest sprawny
  • #3
    deesz
    Level 17  
    Nie można mieszać tych siłowników. Jak auto jest LHD to z LHD, jak RHD to z RHD, jak AT to z AT, jak MT to z MT.
  • #4
    antonilukka
    Level 11  
    A tego nie wiem ale automat i manual chyba się różnią
    Ale czy różnią się z której mają kierownicę chyba nie
    procedura różni się tylko czy silnik 1ww czy 2 ww
  • #6
    111lisu
    Level 16  
    antonilukka wrote:
    Kalibracja punkt 0 kasowanie starych danych
    tylko gdy nowy silnik jest sprawny


    OK czym to wpisać?
    Etykieta na serowniku taka sama jak w oryginalnym.

    Silnik jest używany i działa, zaciąga i puszcza.
    Próbowałem CDIFem i jakoś nie che się nic zmienić.
    A Delphi nie robi nawet testów motorka.
  • #7
    111lisu
    Level 16  
    VIN dopisze się sam jak nowy sterownik ale i tak trzeba zrobić adaptację,
    jak stary serwis musi zrobić flash i dopisać VIN a jak będzie zobaczymy.
  • #8
    111lisu
    Level 16  
    No serwis sobie nie poradził :(

    Znalazłem takie info:
    http://mhhauto.com/Thread-Toyota-Avensis-T27-parking-brake-problem
    ...
    Hi I have a problem to adapt used electric parking brake in Avensis 2011 year.
    I have a trouble code P1203 - Invalid Data. I attached dump 95160 from EPB. Did anyone know it is possible to clear this fault code ? I think
    I need to change VIN but I can't see VIN in eeprom dump.
    ...
    hi. The manufacturer does not provide for the installation of the module used. .Vin Does not occur.
    There is a match the other ECU.
    You can install a new module and program (there is only manual matching method module) only.
    ...
    To wiele wyjaśnia ;) Czyli jednorazówka - brawo dla Toyoty.

    I takie też wynalazłem:
    http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthre...5361-Toyota-Avensis-T27-parking-brake-problem

    Macie jakiś pomysł?
    Bo inaczej to chyba tylko 95160
  • #9
    deesz
    Level 17  
    Napisałem w czym problem, a ty tracisz czas i pieniądze.
  • #10
    111lisu
    Level 16  
    deesz wrote:
    Auto z 2009. Nie było wtedy 1WW, 2WW.
    Między innymi po podpięciu nowego siłownika dopisują się dane:


    Tak napisałeś, ale to odnosi się do nowego sterownika, przynajmniej tak to rozumiem.
    I to samo pisze w linku który zamieściłem, a założona jest w tej chwili używka,
    o tych samych numerach nie naprawiana nie rozklejana,
    której producent nie przewidział z wiadomych względów (prawie 3k).
    Hamulec działa zaciąga i odpuszcza z przełącznika, tylko wyświetla dwie lampki w liczniku i to cały problem.

    Jeżeli źle Cię zrozumiałem to proszę o poprawę.
  • #11
    deesz
    Level 17  
    Może być używany, będzie działał od razu po podłączeniu, kontrolki zgasną ale musi być z samochodu o takiej samej specyfikacji: AT, MT, LHD, RHD.
  • #12
    111lisu
    Level 16  
    No niestety nie będzie działał. o czym wspominali fachowcy z linków powyżej.
    Dlatego, że jest to część używana, dziwne, że nie wiedział o tym serwis.
    Przeprogramowałem/przylutowałem EEP 95160 błędy pogasły ;)
    Pełne zwolnienie CDIFem i wszytko śmiga 1203 też już jest historią.
    Zapewne VIN jest kodowany, bo go gołym okiem nie widać w dumpie
    Ale rozklejenie tego cudaka to jest koszmar.
  • #13
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Ci dobrzy z serwisu wyjechali za morze, zostały sieroty, albo zakochani.
  • #14
    111lisu
    Level 16  
    No co Ty, daj spokój, może nie jest tak źle.
    Tylko szkoda było czasu i drogi do nich.