Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo/Ideapad/Z710 bluescreeny

14 Lis 2015 10:30 1272 4
  • Poziom 2  
    Na wstępnie chciałbym się przywitać bo jestem nowy na forum ;)

    Szukam rozwiązania mojego problemu z laptopem.
    Specyfikacja sprzętu:

    Intel Core i7 4702MQ
    8 GB RAM
    Geforce GT 840 M
    Dysk SSD Samsung

    Laptopa kupiłem w 01.2015 i do 10.2015 nie było żadnych problemów.
    Po zakupie komputera zainstalowałem windows 8, po jakimś czasie zaktualizowałem do 8.1 a w lipcu do 10.
    Na każdym z systemów nie miałem najmniejszego problemu z komputerem.
    Problemy zaczęły się w październiku.
    Podczas pracy na komputerze pojawił się niebieski obraz z napisem:
    "Komputer napotkał problem i należy go uruchomić ponownie...."
    Pomyślałem że może to jednorazowy bluescreen, lecz myliłem się- bluescreeny nasiliły się i normalna praca na komputerze była niemożliwa. Zaczęły pojawiać się bluescreeny z takimi błędami:

    -NTFS_FILE_SYSTEM (Ntfs.sys)
    -CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT
    -ATTEMPTED_EXECUTE_OF_NOEXECUTE_MEMORY
    -WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
    -SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (Ksthunk.sys)
    -DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    -KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (Netwew02.sys)
    -SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (fltmgr.sys)

    Za pomocą aplikacji bluescreenviewer odczytałem numery tych błędów:

    -0x0000001e
    -0x00000124
    -0x000000fc
    -0x0000003b
    -0x0000000a
    -0x00000050
    -0x0000001a
    -0x00000101

    Przeinstalowałem system na nowo lecz to w niczym nie pomogło. Próbowałem instalować świeżą kopię systemu windows 7, 8, 8.1, 10 ale na każdym systemie są te same bluescreeny.
    Włożyłem inny nowy dysk przeinstalowałem system ale to nic nie dało.
    W komputerze są dwie kości ram po 4 GB, wyciągałem na zmianę bo pomyślałem że może jedna z kości jest uszkodzona- lecz również to nie pomogło, cały czas bluescreeny.
    Dodam jeszcze że próbowałem różnych sterowników: z płyty dołączonej do laptopa, ze strony lenovo. Sprawdzałem też co będzie jak nie zainstalujębez żadnych sterowników po formacie. Afekt zawsze taki sam.

    Laptop jest na gwarancji więc wysłałem go do serwisu w Niemczech.
    W zgłoszeniu podałem wszystkie informacje które napisałem w tym poście.
    Wczoraj laptop przyszedł z naprawy. Na protokole naprawy jest napisane:

    Wykryte wady: Wystąpiło zakłócenie działania urządzenia. (Mainboard)
    Działania: Zostały wymienione następujące elementy sprzętowe (Mainboard) Test obciążeniowy "Winstress" nie wykazał błędów.


    Lecz już po paru minutach moim oczom ukazał się bluescreen ;/
    Byłem wczoraj w sklepie x-kom gdzie kupiłem komputer, sprzedawca mi powiedział ze "serwis lenovo działa tak że w większości usterek wymienia płytę główną... a później powiedział że ciekawe czy w ogóle wymienili tą płytę..."
    Czy miał ktoś może podobne problemy?
    Albo może ktoś ma pomysł co może być problemem?


    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informację.
    Pozdrawiam
  • Spec od komputerów
    Reklamuj aż do skutku. Problem jest z płytą główną.
  • Poziom 2  
    Miecho18 - dzięki za zainteresowanie tematem.
    Niestety nie spisałem numeru seryjnego płyty głównej przed wysyłką laptopa więc nie mogę sprawdzić czy płyta została wymieniona.
    Jesteś pewien że problem jest z płytą?
    Zastanawiałem się też czy to nie jest problem z procesorem skoro płyta rzekomo jest wymieniona.
  • Spec od komputerów
    No OK ale przecież nie będziesz wymieniał procesora na własną rękę skoro laptop jest na gwarancji. Resztę już sprawdziłeś, więc innej opcji nie widzę. W sieci jest sporo negatywnych - łagodnie mówiąc - opinii o serwisie Lenovo i chyba coś w tym jest.
  • Poziom 2  
    Oczywiście że nie będę nic wymieniał na własną rękę.
    Chciałem po prostu dokładnie zlokalizować przyczynę.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Zastanawiam się czy lepiej tak jak ostatnim razem samodzielnie zgłosić problem do lenovo i wysłać im komputer, czy pójść do x-kom i zareklamować z powodu niezgodności towaru z umową.
    Wiem że pierwsza opcja trwałaby krócej ale może drugą opcją więcej mogę zdziałać?

    Dodano po 48 [minuty]:

    Miecho18- taki mam zamiar, ale jak poczytałem opinie o serwisie "medion" w Niemczech to pomyślałem właśnie czy nie reklamować w x-kom na podstawie niezgodności towaru z umową.