Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Whirlpool AWE 6315p - gasną diody, puszcza przekaźnik, po chwili start i znowu..

stantop 14 Lis 2015 12:23 885 9
  • #1 14 Lis 2015 12:23
    stantop
    Poziom 10  

    Jak w temacie

    Objawy.
    w czasie np płukania , po włączeniu Start, po chwili wyłączają się diody led na panelu, słychać kliknięcie przekaźnika, po chwili wraca napięcie, diody się zapalają i po chwili proces zaczyna się od nowa.


    Napięcie za filtrem przeciwzakłóceniowym stabilne,
    Wyłącznik drzwi stan idealny styku wykonawczego ( zaglądałem do środka)

    Niepokoi mnie tylko to, iż zdeformowana od temperatury osłona na silniku (z bardzo cienkiego plastiku ) chroniąca silnik przed zalaniem zamontowana po stronie komutatora.
    Same szczotki chociaż w bardzo dobrym stanie, (długość i kształt) , to jednak przebarwione na 3-4 mm od strony komutatora.
    Komutator wygląda dobrze, nie widać zamiany barw na zwojach wirnika....

    komutator nie wygląda niepokojąco, folia szczególnie zdeformowana[ w miejscu kontaktu z tachometrem.

    Co sugerujecie sprawdzić ?

    Pomiar oporności na kostce łączeniowej silnika
    (1-2) pierwsze dwa zaciski 2,4 om
    (3-4) dwa kolejne zaciski 4,5 om
    (5-6) kolejne zaciski 68,7 om

    Hydrostat przełącza styki.
    wsuwki styków na programatorze nie przebarwione,
    płyta programatora czysta sucha , nie wzbudza niepokoju.


    Może jakiś schemat?
    Jakie powinny być pomiary na silniku
    jak sprawdzić tachometr, może to przez niego to przegrzanie?

    0 9
  • Relpol
  • #2 14 Lis 2015 15:35
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Mogą być dwie przyczyny: silnik albo moduł.

    stantop napisał:
    Komutator wygląda dobrze
    Czy są różnice między płytkami?

    0
  • Relpol
  • #3 14 Lis 2015 18:00
    stantop
    Poziom 10  

    Wszędzie dokładnie taki sam kolor.
    Krawędzie równiutkie, jednak jak pisałem końcówka szczotki grafitowej ma przebarwienia w fiolet, jak przegrzana stał.
    Wnioski mam takie same, ale nie jak zdiagnozować, wolałbym uniknąć demontażu silnika.
    W sumie można by go było podłączyć na sztywno w pralce na wirowanie?
    Czy może schemat pralki np na PW, ma ktoś z forum?

    0
  • #4 14 Lis 2015 22:27
    Trull
    Poziom 28  

    Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.

    0
  • #5 15 Lis 2015 06:32
    stantop
    Poziom 10  

    No tak. Oczywiście najlepiej przez autotransformator lub przykładowo grzałka okolo 1kW ewentualnie żelazko.

    Przyznam że nie przyjąłem się dokładnie czy silnik ma jedno uzwojenie, czy osobne na pranie a osobne na wirowanie, ale przy silniku komutatorowym łatwiej korzystać z jednego uzwojenie i sterować obroty triakiem.
    W sumie Awaria triaka mogłaby tłumaczyć spadek napięcia na płytce programatora i wyłączenie przekaźnika. Tylko wówczas powinien być problem zawsze przy pracy silnika, a mam wrażenie że tam było przy próbie wirowania. Jutro będę u znajomych to się dokładniej przyjrzę.
    No cóż, najpierw sprawdzę triak, podmienię go, a dopiero potem dalej. Prośba o schemat, lub cześć schematu nadal aktualna.

    Jest jeszcze jedna sprawa, miałem o tym napisać na początku ale uciekło.

    Widząc puszczanie przekaźnika, oraz to, że gasną diody led, użyłem amperomierza cengowego. Ale pomiar był bardzo skromny, od 0,13 do 0,17A, mam świadomość że to bardzo krótki pomiar w chwili gdy dochodzi do spadku napięcia, więc miernik elektroniczny nie zdąży zarejestrować całego impulsu, ale nie wygląda to na zwarcie.

    Tak czy inaczej coś powoduje spadek napięcia na płytce programatora...

    0
  • #6 15 Lis 2015 09:50
    marcpfs
    Poziom 8  

    Spróbój odłącząc elementy i je eleminować.
    Odłącz silnik i sprawdż. Potem mozesz kolejne elementy sprawdzic

    0
  • #7 15 Lis 2015 10:10
    stantop
    Poziom 10  

    Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana.

    Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia.

    Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test i sprawdzę odporność. Co dalej?

    0
  • #8 15 Lis 2015 10:14
    cezet
    VIP Zasłużony dla elektroda

    stantop napisał:
    Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test i sprawdzę odporność


    No broń Boże.
    stantop napisał:
    Co dalej?

    Moduł daj elektronikowi albo sam go napraw( jeśli potrafisz ) .

    1
  • #9 17 Lis 2015 03:47
    stantop
    Poziom 10  

    Miało być cewkę tacho do wrzątku i sprawdzę oporność. Ale autokorekta smartfonu zmieniła mi tekst.
    Miałem tu na myśli może bardziej suszarkę do włosów, ale chodziło o podgrzewanie cewki.
    Wczoraj nie było czasu, dziś lub jutro zajmę się sprawą i w chwili wolnego czasu, napiszę co było dalej.

    0
  • #10 18 Lis 2015 23:09
    stantop
    Poziom 10  

    Triak sprawny.

    Wstawiłem drugi programator i wszystko ruszyło, przynajmniej jak na razie pralka działa, czas pokaże.


    Jełi ktoś potrzebuje silnik do tej praleczki
    Pasuje też do wielu innych) i, świerzo po przeglądzie, wymienione szczotki i łożyska, to prosze o info, mam na zbyciu.
    Mam tez zadajnik programów, przyciski, właczniki, przekażniki oraz elektrozawór.

    Za tydzień jeśli nic nie wyskoczy zgłoszę temat do zamknięcia.

    Wszystkim dziękuje za zaangażowanie i pomoc.

    0