Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1,9 Dci - Elektrozaewór podciśnienia od klapy gaszenia

stef311 14 Lis 2015 15:51 4716 4
  • #1 14 Lis 2015 15:51
    stef311
    Poziom 14  

    Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak jak na zdjęciu, i teraz zaczyna się zabawa szukając takiego zaworu w sieci w wielu opisach jest on opisywany jako zawór turbiny, u mnie od turbiny Renault Megane II 1,9 Dci - Elektrozaewór podciśnienia od klapy gaszenia Renault Megane II 1,9 Dci - Elektrozaewór podciśnienia od klapy gaszenia znajduje się po lewej stronie pod akumulatorem.Dodatkowo moje wątpliwości wzbudził trzeci niepodłączony do niczego króciec skierowany do dołu.Teraz mam wielką prośbę do posiadaczy takich samochodów czy ktoś mógłby zlokalizować mi czy ten zawór jak na zdjęciu jest do klapy gaszenia czy do turbiny i czy do tego króćca macie soś podłączone czy pozostaje wolny, bardzo proszę o jakieś podpowiedzi dla was to 5 minul popatrzeć po wężykach co i jak mi mi da bardzo wiele.

    0 4
  • #2 14 Lis 2015 17:01
    daras41
    Poziom 25  

    Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.

    1
  • #3 14 Lis 2015 18:55
    stef311
    Poziom 14  

    Akumulator sprawny bo jak z niego bezpośrednio podawałem podciśnienie na siłownik to zadziałał muszę jeszcze zmierzyć sterowanie na elektrozawór , wie ktoś może jak to wygląda ? jakich sygnałów się spodziewać ?

    0
  • #4 14 Lis 2015 20:35
    tzok
    Moderator Samochody

    Napięcie znamionowe powinno być wytłoczone na obudowie elektrozaworu, zazwyczaj 12V. Tylko uważaj, bo zawór może mieć wbudowaną diodę i ważna wtedy jest polaryzacja napięcia (gdzie + a gdzie -), na zaworach Pierburga jest to wyraźnie oznaczone na bocznych ściankach obudowy złącza.
    Bez zasilania powinno być przejście między OUT a ATM (tym wolnym), natomiast VAC powinien być zamknięty. Po podaniu zasilania powinno się pojawić przejście między VAC i OUT, natomiast ATM powinien zostać od nich odizolowany. Typ akurat tego zaworka nie jest jakiś krytyczny.

    0
  • #5 01 Gru 2015 20:36
    stef311
    Poziom 14  

    Dziś doszedł zakupiony przeze mnie elektrozawór, po wymianie gaszenie nadal nie działa.Postanowiłem zobaczyć jak to wygląda u kolegi w scenicu i ku mojemu zdziwieniu okazało się że ma podłączone wszystko zupełnie odwrotnie a zawór gaszenia działa bez problemu, po analizie doszedłem do wniosku że problem jest w odwrotnie podłączonym akumulatorze podciśnienia, u mnie wejście vacum jes na żółty koniec a u kolegi tam jest wyjście. Mam pytanie jak jest u was a może ktoś wie czy odwrotne podłączenie mogło uszkodzić owy akumulator. Tak przy okazji skojarzyłem że układ przestał działać po wizycie u mechanika który wymieniał UPG pewnie wtedy pozamieniał . Co o tym myślicie ?

    0