Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/Golf/3 - wyskakuje 5 bieg, ciężko wchodzą biegi

14 Lis 2015 20:32 4767 41
  • Poziom 14  
    Cześć

    golf 3 z 94 roku, silnik ABS 1.8 90KM benzyna.

    Do dziś wszystko ok.
    Wracam, dziś autostradą , przejechałem jakieś 100km i wyskoczył mi 5 bieg na luz. Od tego momentu biegi trudniej wbić (ale bywa że wchodzą lekko choć dziwnie) natomiast 5 bieg lubi wyskoczyć na luz. Czy stoję w miejscu czy jadę biegi wchodzą z oporem, jedynie wsteczny wchodzi lekko.

    Sprzęgło raczej odpada - wymieniane na valeo 2 lata temu, przebieg 25k km
    linka z samoregulatorem - wymieniana jakieś 4 lata temu na lepszą, droższą wersję, przebieg linki jakieś 30k km


    Podejrzewam samoregulator linki. Jak rozpoznać że to jego wina (nie wysprzęgla) ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? albo czy w ogóle jest?
  • Poziom 14  
    Powiem Ci tak, nie sprawdzałem teraz. Ale 2 lata temu skrzynia była szczelna, zmieniłem olej na syntetyk dla tej skrzyni. Od tego momentu do dziś skrzynia chodziła leciutko . Problem pojawił się nagle.
  • Poziom 9  
    Miałem taki problem - sprzęgło nie wysprzęglało należycie.
  • Poziom 14  
    Też tak podejrzewam, zdradź jeszcze co u Ciebie było powodem problemu :)
  • Poziom 25  
    szosiu napisał:
    Ale 2 lata temu skrzynia była szczelna,

    Jak kupowałem wóz rok temu, to też miałem szczelną, a miesiąc temu 2 uszczelniacze wymieniałem bo olej ze skrzyni się "ewakuował". Sprawdź czy nie jest mokra od spodu.
  • Moderator Samochody
    Nie sądzę, że problem leży po stronie sprzęgła. Zapewne wsteczny nie dał by się wrzucić choćby dlatego, że w tym samochodzie jest niesynchronizowany.

    Sprawdź olej w skrzyni, bardzo prawdopodobne, że tu jest problem.
  • Poziom 14  
    Uszczelniacze mam nowe od czasu wymiany sprzęgła. ok, sprawdzę czy niezaolejona na wszelki wypadek.

    Dodano po 5 [minuty]:

    szymitsu21 napisał:
    Nie sądzę, że problem leży po stronie sprzęgła. Zapewne wsteczny nie dał by się wrzucić choćby dlatego, że w tym samochodzie jest niesynchronizowany.

    Sprawdź olej w skrzyni, bardzo prawdopodobne, że tu jest problem.



    To by się zgadzało chyba bo zaden bieg nie zgrzyta tylko ciężej wchodzi



    Teraz mi się przypomniało że w ostatnich 3 miesiącach zdarzyło się następujace cuś; odpalam zaczynam jechac jede na 2ce , wciskam sprzęgło i czuję przeskok pod pedałem, po tym działał ok, taka sytuacja powtórzyła się ze 3-4 razy w ostatnim czasie
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumiem jak olej mógłby mieć wpływ na wyskakiwanie 5 biegu. Faktycznie ten wsteczny wchodzący lekko zastanawia mnie? A sprawdzałeś mocowanie silnika i skrzyni myślę poduszki ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Też tak podejrzewam, zdradź jeszcze co u Ciebie było powodem problemu :)


    U mnie akurat to było słoneczko, czyli docisk, ale wsteczny też nie chciał wejść choć nie zgrzytał tak jak sugerował któryś kolega.
  • Moderator Samochody
    Jannet napisał:
    Nie bardzo rozumiem jak olej mógłby mieć wpływ na wyskakiwanie 5 biegu.


    Oczywiście, że może mieć. Jeden z pierwszych objawów.
  • Poziom 14  
    u mnie tak:

    1- wchodzi najciężej
    2- prawie dobrze , lekki opór
    3 - ciężej niż 2, lżej niż 1
    4- prawie dobrze , lekki opór, czasami nie chce wejsc wcale
    5- prawie dobrze , lekki opór, skokowo wchodzi ewidentnie

    generalnie biegi wchodza skokami, do tej pory 2ka wchodzila mi tak jakby na 2 razy :/ , szymisu21 - wskazuje to na to co piszesz?
  • Poziom 25  
    Jannet napisał:
    Nie bardzo rozumiem jak olej mógłby mieć wpływ na wyskakiwanie 5 biegu


    Najpierw 5 bieg wyskakuję, ciężko wchodzą biegi, prawdopodobnie zacierasz łożysko oporowe. Potem 5 bieg w ogóle nie chce wejść, aż zacierasz wodziki i skrzynia kaput...
  • Poziom 14  
    Może to ważne, problem zaczął się gdy zjechałem z betonowej autostrady na której mnie wytelepało konkretnie, może cięgno spadlo faktycznie :/
  • Poziom 25  
    szosiu napisał:
    ok, sprawdzę czy niezaolejona na wszelki wypadek.


    I jak?
  • Poziom 14  
    no łzoysko oporowe mam prawie nowe , chyba nie tedy droga :)
  • Moderator Samochody
    Każdy może mieć rację, wiesz już wszystko co masz do sprawdzenia. Bierz się za robotę.
  • Poziom 14  
    Panowie , teraz nie mam jak podjechać do mechanika. Ale mam nowy trop :)

    Dziś rano odpalam Golfika, silnik pracuje na biegu jałowym, zwiększyłem obroty i usłyszałałem bardzo głośny odgłos szumu tak takby tarcza sprzęgła, odrazu wcisnąłem pedał sprzęgła i natychmiast nastała cisza, puściłem pedał i dalej cisza. Wyjechałem dorazu do pracy i biegi chodzą bardzo ładnie jakby problem nie istniał. Wiem że to jest poprawa na chwilę.

    Kolego Marcin55246 - chyba muszę zwrócić Ci honor :) Teraz faktycznie wygląda to na sprzęgło.


    Panowie
    Czy uszkodzona tarcza sprzęgła albo coś z elementów sprzęgła może mieć wpływ na wysprzęglanie, trudne wbijanie biegów, wyskakiwanie 5 biegu na luz ?
  • Moderator Samochody
    szosiu napisał:

    Panowie
    Czy uszkodzona tarcza sprzęgła albo coś z elementów sprzęgła może mieć wpływ na wysprzęglanie, trudne wbijanie biegów, wyskakiwanie 5 biegu na luz ?


    Wysprzeglanie I trudności z wbijaniem Jak najbardziej.
    Nie jeżeli chodzi o wyskakiwanie.
  • Poziom 14  
    Powiem Ci szczerze, że ja już nie mam pewności czy to było wybicie 5 biegu czy poślizg na 5 biegu. Moje biedne bezawaryjne autko, do tej po pory żadnych praktycznie awarii a mam go 7 lat. Wtedy gdy jechałem na 5 biegu nagle wzrosły obroty ze strachu odruchowo wcisnąłem sprzęgło i ruszyłem dźwignią zmiany biegów, kurcze problem w tym że nie mam pewności czy wyskoczył bieg czy sprzęgło się pośliznęło.

    Pisałem wyżej że jechałem po betonówce, telepalo okropnie autem przy predkości 140km/h. Zaraz po tym pojawił się problem i cięzko zaczęły chodzić biegi.

    Dziś poszurało chwilę i biegi chodzą jak nowe, no może minimalnie hacza ale jest ok.

    Zaraz kończę pracę i odpalę maszynę. Jestem ciekawy co będzie dalej. Dzwoniłem do mechanika ale muszę poczekać w kolejce kilka dni i to mnie przeraża by się tam nic nie wysypało, a autko potrzebne :/

    Pytanie, co mogło się poluzować w sprzęgle jadąc po tych nierównościach ? Zapinka od łożyska dociskowego ? Jak myślisz?
  • Poziom 25  
    szosiu napisał:
    zwiększyłem obroty i usłyszałałem bardzo głośny odgłos szumu tak takby tarcza sprzęgła, odrazu wcisnąłem pedał sprzęgła i natychmiast nastała cisza,


    No i u mnie okazało się to przytartym łożyskiem dociskowym. Sprawdziłeś czy skrzynia sucha?
  • Poziom 14  
    marcin55246 napisał:
    szosiu napisał:
    zwiększyłem obroty i usłyszałałem bardzo głośny odgłos szumu tak takby tarcza sprzęgła, odrazu wcisnąłem pedał sprzęgła i natychmiast nastała cisza,


    No i u mnie okazało się to przytartym łożyskiem dociskowym. Sprawdziłeś czy skrzynia sucha?


    Jeszcze nie , deszcz leje nonstop.

    Jak pisałem wyżej rano zaszumiało przy przygazowaniu i o d tego momentu biegi wchodzą jak masełko :) Na tą chwilę problemu nie ma. Samo się naprawiło :)
    Będę testował co dalej..
  • Poziom 14  
    dzień drugi , wszystko ok.
  • Poziom 13  
    Wjechał bym na kanał i sprawdził mocowanie skrzyni, u mnie w polo (6N 1.4 rocznik 97) poluzowała się skrzynia(po przejechaniu 2km po mocno dziurawej drodze z 8kątnych puzli), na początku zgubiły się biegi nieparzyste, po powrocie tą samą drogą i przejechaniu kawałka na 2 i 4 ;) biegi zaczęły chodzić poprawnie. Ruszając po kilku dniach na skrzyżowaniu z skrętem w lewo tylko coś chrupnęło i zostało już na 2 tylko.
    Okazało się, że jedna łapa z skrzyni była poluzowana, przez co ta dokręcona pękła w końcu. Udało się pospawać i autko śmiga już 4rok, bez problemów z skrzynią.

    Mechanik ze mnie żaden, ale dla własnego spokoju (i tańszej naprawy) sprawdził bym, co koledzy wyżej radzili. Takie usterki mają niestety to do siebie, że wychodzą w najbardziej nieodpowiednim momencie.

    PS. zaczęło się właśnie od dziwnych problemów z biegami, co prawda bardziej od dołu, 1 czy wsteczny, czasem wypadła 5.
  • Poziom 14  
    ok sprwadze również mocowanie skrzyni
  • Poziom 14  
    Cześć , po 4 dniach uciechy nagle znowu biegi wchodzą tragicznie. Ciekaw jestem co powoduje że raz jest idealnie a po kilku dniach nagle tragicznie. Jestem już umówiony z mechanikiem na przyszły tydzień.
  • Poziom 25  
    Byłeś już pod tym samochodem?
  • Poziom 14  
    marcin55246 napisał:
    Byłeś już pod tym samochodem?


    Nie mam jak wejśc po auto, i z czasem krucho.

    Dziś jadę do pracy i biegi chodzą idealnie. Dojechałem do pracy i zaczęły haczyć. Po dekundzie już snowu idealnie. To się samo zmienia jak w kalejdoskopie. Nie ma reguły.

    Stworzyłem listę zadań da mechanika, wizyta 28 listopada będzie:

    1. Stwierdzenie ubytku oleju w skrzyni, dolanie oleju do skrzyni. Castrol 75W90 (taki jest aktualnie wlany, ma 3 lata i ze 35 tys km).
    2. Sprawdzenie poduszek skrzyni i silnika
    3. Wymiana luźnych wodzików zmiany biegów i przesmarowanie ich połączeń
    4. Ocena wycieków ze skrzyni
    5. Jak to nie pomoże to wymienię linkę sprzęgła


    Wyżej pisałem że wyskakiwał mi 5 bieg przy dużych predkościach. Może faktycznie to poduszka skrzyni.