Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.2 - Sonda lambda

14 Lis 2015 20:50 1548 10
  • Poziom 7  
    Witam,

    Mam podejrzenia co do mojej sondy lambda (regulacyjnej ). Na biegu jałowym napięcia są w okolicach 30-850mV .Jednak mieszanka jest cały czas uboga.Z tego co pamiętam powinna się zmieniać z uboga na bogata i odwrotnie? W czasie jazdy bardzo rzadko zmienia się z uboga na bogata. Po odłączeniu sondy silnik pracował tak samo tylko wywaliło błąd ,że przerwany obwód.
  • Moderator Samochody
    Skoro napięcie zmienia się z około 30 do 850mv to i skład się zmienia z ubogo na bogato.
    30mv - ubogo
    850mv - bogato

    Na czym polega problem w Twoim samochodzie ?
  • Poziom 7  
    Właśnie skład się nie zmienia na ubogo czy bogato.Cały czas jest ubogo.A napięcia skaczą tak jak napisałem wyżej. Program Op-com pokazuje cały czas Uboga.
  • Moderator Samochody
    Szukasz dziury w całym? Czy faktycznie coś nie działa jak powinno?
  • Poziom 7  
    Wywala błąd P0170 korekcja paliwa wadliwe działania rząd 1
  • Moderator Samochody
    Coś więcej o samochodzie ?
    Gaz jest ? silnik pracuje normalnie? moc?
  • Poziom 7  
    Jest gaz ale to też dzieje się benzynie. Na gazie wywala różnie co 50-200 km.Na benzynie rzadziej ale czuć muła.Szczególnie od60 do 90 km/h , wciśkam gaz i wolno się zbiera na benzynie. Ostatnio jechałem 400 km na samej benzynie i objawy jak wyżej pisze. Silnik na wolnych skacze od 740-790 .Niby porządana prędkość jałowa 780.
  • Moderator Samochody
    Możliwe przyczyny P0170

    - uszkodzone wtryski
    - nie szczelny układ dolotowy
    - nieprawidłowe ciśnienie paliwa
    - instalacja lpg.
    - uszkodzona sonda
    - uszkodzone ECU.
  • Poziom 7  
    Czas wtrysku benzyny 3.5 ms już po rozgrzaniu silnika.Gadałem z jednym mechanikiem i mówił ,że powinien być poniżej 3 ms.Przepływomierz już podmieniłem i to samo.
  • Moderator Samochody
    Sprawdź powyższe, oraz, jeśli na listwie występuje regulator ciśnienia paliwa, czy membrana cala i nie puszcza paliwa w układ dolotowy.