Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fioletowy wirnik silnika indukcyjnego

15 Lis 2015 00:16 1194 9
  • Poziom 9  
    Witajcie!

    Mój kompresor od pewnego czasu losowo odmawiał posłuszeństwa. Na początku raz na 5 - 10 włączeń, nie dobijał maksymalnego ciśnienia (około 10 bar). Z czasem problem zaczął pojawiać się częściej. Obecnie silnik momentami przestaje w ogóle startować. Raz na jakiś czas się włączy, pracuje normalnie i po chwili stopniowo spadają obroty do momentu, aż nabije 2 bary. Wtedy wał silnika tylko próbuje bezskutecznie przełamać kompresję, kręcąc się szybko w lewo i w prawo. Kolor wirnika wskazuje na jakieś 200 - 300 stopni Celsjusza. Czy to oznacza że awaria spowodowana jest uszkodzeniem wirnika?

    Z góry dzięki za pomoc!

    Fioletowy wirnik silnika indukcyjnego Fioletowy wirnik silnika indukcyjnego Fioletowy wirnik silnika indukcyjnego Fioletowy wirnik silnika indukcyjnego
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    barg32 napisał:
    Czy to oznacza że awaria spowodowana jest uszkodzeniem wirnika?


    Silnik jednofazowy? Jeśli tak to sprawdź stan kondensatora. Ponadto upewnij się co do sprawności zaworu zwrotnego.
  • Poziom 9  
    Dzięki za szybką odpowiedź. Silnik zasilany 220V. Podłączałem go na krótko omijając wyłącznik ciśnieniowy. Zaworu zwrotnego się nie dopatrzyłem w moim kompresorze? Co do kondensatora jakby był uszkodzony to silnik w ogóle by nie ruszył, prawda? A on wyłącza się dopiero po uzyskaniu kompresji rzędu 2 barów.
  • Poziom 39  
    Jesteś w błędzie kolego, jak kondensator traci na pojemności to objawy mogą się pojawić jako spadek mocy silnika, no chyba że kondensator nagle utracił pojemność to to już jest inna para kaloszy.
  • Poziom 9  
    Ok, dzięki za wyprowadzenie z błędu! Po niedzieli dobiore sie do kondensatora i zmierze pojemność. A co z tym kolorem wirnika? Nic nadzwyczajnego?

    P.S. kondensator powinien wykazać pojemność zawarta na jego obudowie oraz opor równy 0?
  • Poziom 43  
    barg32 napisał:
    Kolor wirnika wskazuje na jakieś 200 - 300 stopni Celsjusza.
    Nie, to kolor lakieru go zabrzpieczającego, a nie temperatury :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    barg32 napisał:
    kondensator powinien wykazać pojemność zawarta na jego obudowie oraz opor równy 0?
    Opór ,,materii" chyba. Przy pomiarze zwykłym omomierzem, nastawionym np. na zakres 2kΩ, miernik powinien pokazać jakąś tam rezystancję i szybko powędrować na ∞. (zjawisko naładowania się kondensatora napięciem z omomierza).
  • Poziom 9  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Nie, to kolor lakieru go zabrzpieczającego, a nie temperatury :D

    Taaaaa... :p

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Istnieje Kolego,istnieje tyle że w głowicy cylindra.

    W głowicy widziałem zawór, ale byłem świecie przekonany ze to zawór bezpieczeństwa... Kiedy konpresor sie załączya, i zaczyna nabijac powietrze, to z tego zaworu w głowicy wysuwa sie "cycek" i przestaje stamtąd lecieć powietrze.
  • Poziom 9  
    Ok, nie zrozumieliśmy sie. Zacznę od kondensatora. Napisze w pon. Dzięki!