
Witam. Długo zastanawiałem się, czy zaprezentować na Forum konstrukcję dźwigu osobowego zbudowanego od podstaw przeze mnie. Ponieważ w kraju, w którym mieszkam, nie istnieją przepisy bezpieczeństwa lub normy dotyczące urządzeń dźwigowych oraz choćby namiastka UDT (działają wyłącznie w kwestii butli gazowych LPG oraz gazów technicznych), taka konstrukcja mogła powstać i musiałem kierować się swoją wiedzą techniczną, by zapewnić w tej konstrukcji odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Jaki on jest, proszę Forumowiczów o ocenę.
Układ dźwigu - z przeciwwagą, ilość przystanków - dwa, silnik z przekładnią samohamujacą i hamulcem elektromagnetycznym, podwójne zblocza na kabinie i przeciwwadze. Prowadzenie kabiny w szybie na czterech wózkach 4-kołowych od prowadnic bramowych. Prowadzenie przeciwwagi na czterech kolach rowkowych i szynach o przekroju "0" Dwie liny główne o przekroju 10mm. Silnik o mocy 1,2 kW sterowany falownikiem. Pozycjonowanie kabiny na przystankach - czujniki fotoelektryczne retrorefleksyjne. Kabina bez drzwi, bariera fotoelektryczna, drzwi szybowe blokowane elektromagnesami przed otwarciem przy braku kabiny za nimi i mikrowyłączniki otwarcia. Mikrowyłączniki krańcowe "overtop" i "overdown" uruchamiane kabiną w przypadku niezadziałania czujników fotoelektrycznych. Zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe - ograniczenia wprogramowane w falownik. Dźwig ten obsługuje coś w rodzaju "Domu Spokojnej Starości" i przewidziany jest do transportu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich pod opieką pielęgniarki. Oto kilka zdjęć. Muszę zrobić film z działania, bo pracuje ten dźwig bezawaryjnie już kilka miesięcy.













Cool? Ranking DIY