Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED

15 Lis 2015 10:01 1851 10
  • Poziom 6  
    Mam japoński traktorek z tego tematu Link

    Sprzedawca zamontował w nim za mocne żarówki H6(M)12V35/35W, uległy stopieniu gniazda lamp w reflektorach

    Poszukuje H6M 12V12/12W lub zamiennika LED który nie będzie się zbytnio nagrzewał.
    Przeszukałem okoliczne sklepy i jedynie co znalazłem to typowe żarówki H6M 25W, 30W i 35W

    Jakie temperatury wytwarza żarówka na diodach która ma podane przez producenta 50W, a ile może dać 5W


    wytopione gniazdo widoczne przez zbity klosz, po lewej oryginalna żarówka
    Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Nie ma żarówki LED( są to sprzeczne ze sobą technologie). Jakikolwiek zamiennik LED, będzie o wiele mniej się grzał. Na pewno gniazda nie wytopi. Na Twym miejscu rozważyłbym wymianę całych lamp. Nawet na innego typu, byle dały się zamontować w miejsce oryginalnych.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaka jest rola tych świateł? Robocze? Drogowe? Inne? Z tego, co widać, to lampy są już zniszczone. Weź więc taką w rękę, udaj się do sklepu z częściami do ciężarówek/maszyn rolniczych i dobierz sobie coś, co będzie pasować. W tym wypadku najważniejszy parametr, to jakie żarówki możesz tam założyć, jaką ich moc przewidział producent. Oczywiście nie ma najmniejszego problemu z założeniem LAMP ledowych w miejsce oryginalnych. Wkładanie allegrowych ledowych zamienników żarówek sobie odpuść. Prócz sprzedającego nikt nie będzie zadowolony.
  • Poziom 21  
    Jeśli chcesz aby oryginalne lampy zostały (pewnie są dopasowane do kształtu maski) to wykorzystaj je tylko do zamontowania żarówek pozycyjnych 5W, a jako robocze zamontuj osobne lampy np. led WESEM.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    @jarekstryszawa wygląda, że klosze są potrzaskane. Ja bym nie miał litości - albo wsadził w miejsce tych jakieś inne, nawet wycinając stare, albo zaślepił i zamontował inne.
  • Poziom 6  
    Obecnie staram się oświetlenie doprowadzić do stanu wymaganego naszymi przepisami aby w razie potrzeby pomóc zaprzyjaźnionej firmie w akcji zima.
    To są światła drogowe. Będę starał się je ratować, chociaż dla samego wyglądu bo to zpasowane oryginały. Rozglądam się za lampami roboczymi, bo z tych reflektorów to niema za dużo światła, a jeszcze zasłanie je pracujący tur.
    Tylko w jednym kloszu jest dziura, mam brakujący element może wystarczy jakiś klej lub taśma - cudów się nie spodziewam.

    Na ROPS chce dać podłużny panel 6x3W CREED po jednym przód/tył zapalane bez stacyjki, a na wieżyczkę ładowacza szperacz kierowany ręcznie.

    Jeszcze tylko szukam magika od instalacji, który to wszystko poskłada :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamontuj robocze reflektory led na wspornikach. Takie same z przodu i z tyłu. Nie będzie wyglądało, jak przypadkowa zbieranina.
    co to za panel 6 x 3W? Pokaż go tu. Uważaj, żeby nie świeciło jak lampka choinkowa, czyli wcale. Prawdziwe panele mają dużo mocniejse diody, a kosztują tyle, że za jeden zamontujesz komplet świateł roboczych.
  • Poziom 6  
    Szukam czegoś budżetowego i w miarę wydajnego, w dziedzinie LED jak już pisałem mam małe doświadczenie
    Kilka przykładów:
    118zł+21kurier
    15W
    18W
    2250lm?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    WAŚ to krajowy producent, nawet ode mnie z miasta. Ale niestety nie mam tam żadnych kontaktów, by kupować coś taniej. A z tego, co słyszałem, to kupując u nich bezpośrednio niewiele się oszczędzi.
    Wszystko to, co zaprezentowałeś, to lampy robocze. Są też w wielu innych kształtach.
  • Poziom 21  
    Ja w swoim MT8.132.2. dorobiłem oświetlenie dodatkowe na ROPS przedni oraz tylny. Z przodu mam symetrycznie 2 WESEMY dalekosiężne i pośrodku z przodu i tyłu WESEMY robocze na klasyczne żarówki bo LEDY wówczas dopiero raczkowały. Do pracy używam roboczych ze światłem rozproszonym, do jazdy po drodze dalekosiężnych. Fabryczne reflektory schowane za grilem, a w zimie za podniesionym pługiem słabo robiły...
    Oczywiście odrębna instalacja zrobiona "po bożemu", na kostkach do łatwego odpięcia podczas demontażu orurowania.

    Link

    Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED

    Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED
  • Poziom 6  
    Postanowiłem ratować reflektory, przede wszystkim dlatego, że stanowią całość z atrapą i trzymają wszystko do ramy. Zastosowanie zamienników wymagało by wiele kombinacji z mocowaniem reszty "przedniego poszycia"
    Okazało się, że po dorobieniu i wklejeniu ograniczników na miejsce stopionych oryginalne żarówki świecą. W necie znalazłem jeszcze żarówki 18W
    12W można spokojnie trzymać w placach, są ciepłe, natomiast 35W max 5-6sekund i robią się strasznie gorące.
    Reflektory rozciąłem, ktoś już je składał na sylikon.
    Klosze dokładnie wymyłem i wypolerowałem przy użyciu pasty do zębów :D , wstawiłem ubytek i powierzchnie obu lamp zabezpieczyłem przeźroczystą folią samoprzylepną, termokurczliwą do zabezpieczania lakieru na karoserii - za rada jednego z kolegów z forum.
    Lustra były mocno zniszczone, zwłaszcza to z rozbitego klosza, Wyczyściłem z sylikonu i oddałem do metalizacji.
    Teraz mam nowiutkie reflektory :D
    Klosz przed i po liftingu: Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED
    Lustra przed i po liftingu Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED Yanmar AF220s - Remont oświetlenia plus dodatkowe lampy LED
    A tak się prezentuje nowe oświetlenie