Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda felicja 1998r. 1.3MPI

julita9319 15 Nov 2015 13:29 1101 6
  • #1
    julita9319
    Level 1  
    Witam,
    Jestem posiadaczką felicji 1.3MPI z 1998r. mam 2 problemy z tym autem.

    Jak jadę i wrzucam na luz lub zmieniam biegi zapala mi się w tym czasie światełko stopu u góry to czerwone z tyłu pojazdu tak na 2s byłam u mechanika powiedział, że pewnie zahaczam nogą o pedał hamulca powiedziałam mu, że wiem gdzie są te wszyskie pedały i nie zachaczam "to pewnie elektronika" usłyszałam. Jak stoję tak się nie robi tylko podczas jazdy.

    Drugi problem to gdy przekraczam 100km/h jest ponad 3tyś obrotów i wtedy pojawia mi się kontrolka ładowania jak zjadę na niższe obroty tej kontrolki nie ma wymieniałam szczotki w alternatorze i pasek więc co to może być?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia.

    Moderated By Błażej:

    Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu.
    Co to są te "tulejki ślizgowe"? Alternator jest łożyskowany na łożyskach tocznych, a szczotki poruszają się po PIERŚCIENIACH ŚLIZGOWYCH.

  • #3
    marek1772
    Level 16  
    Prawdopodobnie pedał sprzęgła zahacza o czujnik stopu przy pedale hamulca bądź o jego kable dlatego pojawia się to światło stop.nie będzie to usterka elektroniczna a raczej mechaniczna.
    Jeżeli chodzi o ładowanie to musi być uszkodzony komutator w alternatorze ma po prostu bicie trzeba zajechać do elektryka i go przetoczyć lub go wymienić i dopiero przetoczyć

    Moderated By Błażej:

    Pokaż no palcem ten komutator w alternatorze! Który to zgodnie z definicją jest

    Quote:
    Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych

  • #4
    Alfred_92
    Level 33  
    marek1772 wrote:
    Prawdopodobnie pedał sprzęgła zahacza o czujnik stopu przy pedale hamulca bądź o jego kable dlatego pojawia się to światło stop.nie będzie to usterka elektroniczna a raczej mechaniczna.
    Jeżeli chodzi o ładowanie to musi być uszkodzony komutator w alternatorze ma po prostu bicie trzeba zajechać do elektryka i go przetoczyć lub go wymienić i dopiero przetoczyć

    Ja z tulejkami poleciałem, ale ty z komutatorem to już wgl na ostro :P
  • #5
    marek1772
    Level 16  
    Jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi. Alternator nie jest przecież tak skomplikowany.

    Moderated By Błażej:

    Nie "jak zwał, tak zwał"! Jesteś na forum TECHNICZNYM i obowiązuje Cię poprawne nazewnictwo! Na silnik mówisz glebogryzarka, a na miernik deskorolka?

  • #6
    damcio1231
    Level 12  
    Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie.
    Skąd te zegary?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku komutatorowych maszyn elektrycznych (silników prądu stałego i generatorów prądu stałego zwanych także prądnicami).
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    damcio1231 wrote:
    Do moderatora to jest forum Techniczne proszę czytać ze zrozumieniem , Julita wyraźnie napisała o trzecim stopie na tylnej szybie.
    Skąd te zegary?

    Autorka modyfikowała swój post. Niemniej wynika, że ma problem z ogarnięciem słowa pisanego. W tej chwili wątek zamykam. Autorka zgłosi się do mnie via PW, celem wyjaśnienia kilku spraw.