Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment.
Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011.
Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Regulator VANOS wymontować razem z łańcuchem.
Sprawdzić koła łańcuchowe i prowadnice łańcuchów pod kątem zużycia.
Wmontować koło zębate wału rozrządu wylotu (użyć nowej śruby).
Dokręcić ręcznie.
Zamontować łańcuch rozrządu w następującej kolejności:
Koło wału korbowego
Krzywka wylotowa.
Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)
Dokręcić ręcznie.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Zdjąć narzędzie blokujące T40011 z napinacza łańcucha.
Docisnąć nastawnik wałka rozrządu do wałka rozrządu.
Dokręcić koło wałka rozrządu wylotu do wałka rozrządu.
Zamontować koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań wału korbowego. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego 3415.
Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
Wał korbowy obrócić o 720°.
Zamocować narządzie blokujące "T10171 A" na wałkach rozrządu, dokręcić ręcznie.
Jeżeli narzędzie nie pasuje, powtórzyć czynność od nowa.
---------------------------------------
Nastawnik wałka rozrządu dociągnąć momentem obrotowym.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Dociągnąć kluczem dynamometrycznym koło łańcuchowe wałka rozrządu wylotu.
Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
Zamontować narządzie blokujące "T10340", dokręcić momentem 30 Nm.
Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
Zamontować śrubę zamykającą/pierścień uszczelniający na bloku cylindrów i dokręcić momentem 30 Nm.
Pozostałe komponenty zamontować w odwrotnej kolejności.
Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011.
Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Regulator VANOS wymontować razem z łańcuchem.
Sprawdzić koła łańcuchowe i prowadnice łańcuchów pod kątem zużycia.
Wmontować koło zębate wału rozrządu wylotu (użyć nowej śruby).
Dokręcić ręcznie.
Zamontować łańcuch rozrządu w następującej kolejności:
Koło wału korbowego
Krzywka wylotowa.
Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)
Dokręcić ręcznie.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Zdjąć narzędzie blokujące T40011 z napinacza łańcucha.
Docisnąć nastawnik wałka rozrządu do wałka rozrządu.
Dokręcić koło wałka rozrządu wylotu do wałka rozrządu.
Zamontować koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań wału korbowego. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego 3415.
Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
Wał korbowy obrócić o 720°.
Zamocować narządzie blokujące "T10171 A" na wałkach rozrządu, dokręcić ręcznie.
Jeżeli narzędzie nie pasuje, powtórzyć czynność od nowa.
---------------------------------------
Nastawnik wałka rozrządu dociągnąć momentem obrotowym.
Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
Dociągnąć kluczem dynamometrycznym koło łańcuchowe wałka rozrządu wylotu.
Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
Zamontować narządzie blokujące "T10340", dokręcić momentem 30 Nm.
Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
Zamontować śrubę zamykającą/pierścień uszczelniający na bloku cylindrów i dokręcić momentem 30 Nm.
Pozostałe komponenty zamontować w odwrotnej kolejności.