Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1.4 TSI CAXA - Wymiana rozrządu-niezrozumiały fragment instrukcji

kubas10 15 Nov 2015 14:49 19512 22
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment.



    Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011.
    Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172.
    Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
    Regulator VANOS wymontować razem z łańcuchem.
    Sprawdzić koła łańcuchowe i prowadnice łańcuchów pod kątem zużycia.

    Wmontować koło zębate wału rozrządu wylotu (użyć nowej śruby).
    Dokręcić ręcznie.
    Zamontować łańcuch rozrządu w następującej kolejności:
    Koło wału korbowego
    Krzywka wylotowa.
    Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)
    Dokręcić ręcznie.
    Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
    Zdjąć narzędzie blokujące T40011 z napinacza łańcucha.
    Docisnąć nastawnik wałka rozrządu do wałka rozrządu.
    Dokręcić koło wałka rozrządu wylotu do wałka rozrządu.
    Zamontować koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań wału korbowego. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego 3415.


    Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
    Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
    Wał korbowy obrócić o 720°.
    Zamocować narządzie blokujące "T10171 A" na wałkach rozrządu, dokręcić ręcznie.
    Jeżeli narzędzie nie pasuje, powtórzyć czynność od nowa.
    ---------------------------------------
    Nastawnik wałka rozrządu dociągnąć momentem obrotowym.
    Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
    Dociągnąć kluczem dynamometrycznym koło łańcuchowe wałka rozrządu wylotu.
    Zdejmij narzędzie blokujące "T10171 A" z wałów rozrządu.
    Zamontować narządzie blokujące "T10340", dokręcić momentem 30 Nm.
    Zdjąć narządzie blokujące "T10340" ze skrzyni korbowej.
    Zamontować śrubę zamykającą/pierścień uszczelniający na bloku cylindrów i dokręcić momentem 30 Nm.
    Pozostałe komponenty zamontować w odwrotnej kolejności.
  • #2
    marek1772
    Level 16  
    Nastawnik wałka rozrządu czyli zmienną fazę rozrządu
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Po co go dociskać ?

    Dodano po 3 [godziny] 37 [minuty]:

    kubas10 wrote:

    Docisnąć nastawnik wałka rozrządu do wałka rozrządu.
    Dokręcić koło wałka rozrządu wylotu do wałka rozrządu.


    Powinno być raczej dokręcić a nie docisnąć.
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    Wymieniłem kompletny rozrząd i wywala mi błąd P000A. Czy może mi ktoś coś podpowiedzieć ???

    Dodano po 57 [minuty]:

    Wszystkie części ASO, czy możliwe że sterownik się prze adoptował ?? Stary łańcuch wyciągnięty...
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Wszystkie części nowe, łańcuch, vanos, śruby itp itd. Rozrząd złożony na blokadach, napinacz odpuszczony na luźnych kołach. Po złożeniu 2 obroty i blokady się zgadzają. Jakby rozrząd był źle ustawiony to inne błędy są w tych silnikach.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pali na dotyk, nic nie puka po odpaleniu i ma moc. Błąd pojawia się przy "ciśnięciu" w pedał gazu.
  • #7
    marek1772
    Level 16  
    Bije czujnik polozenia walka rozrzadu albo go uszkodziles albo rozrzad zle zrobiony. Silnik wchodzi na wysokie obroty ?

    Moderated By T5:


    Biją źli ludzie.
    Na forum technicznym proszę o techniczne nazewnictwo.
    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Silnik się wkręca na 5000 obr/min bez problemu. Ale na tych obrotach lekko poszarpuje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    marek1772 wrote:
    Bije czujnik polozenia walka rozrzadu albo go uszkodziles albo rozrzad zle zrobiony. Silnik wchodzi na wysokie obroty ?


    To nie jest błąd czujnika tylko sterownik widzi że są za wolne odpowiedzi w zmianie położenia wałka rozrządu a to jest różnica. Rozrząd jest złożony ok.

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym silniku i na biegu jałowym mam 1,3 bara. Nie za mało ?
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Po wymianie rozrządu zalany olej 5W30 + filtr oleju MANN-FILTER (dobierany pod numer VIN). Czy możliwe jest że rozwaliła się pompa oleju ? Rozebrałem jeszcze raz do rozrządu ale nie widać tam nic niepokojącego.
  • #10
    marek1772
    Level 16  
    Nie wiem czy właściwie interpretujesz ten błąd ja czytałem opis tego błędu po angielsku i dla mnie to jest słabo rozpoznawalny sygnał z czujnika wałka. Coś z nim nie tak
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Zaworu N205 puki co nie wymieniałem, ale zastanawia mnie to ciśnienie oleju bo 1,3 to za mało jest, poza tym po dłuższym postoju i po odpaleniu przez ok 5s silnik chodził tak jakby tego smarowania nie było.

    Dodano po 25 [minuty]:

    marek1772 wrote:
    Nie wiem czy właściwie interpretujesz ten błąd ja czytałem opis tego błędu po angielsku i dla mnie to jest słabo rozpoznawalny sygnał z czujnika wałka. Coś z nim nie tak


    Napisane jest także żeby sprawdzić ciśnienie oleju. W tych silnikach zastosowano 2 sekcyjną pompę oleju która teoretycznie niezależnie od obrotów silnika utrzymywać ma stałe ciśnienie 3,5 bar.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    marek1772 wrote:
    Nie wiem czy właściwie interpretujesz ten błąd ja czytałem opis tego błędu po angielsku i dla mnie to jest słabo rozpoznawalny sygnał z czujnika wałka. Coś z nim nie tak


    P000A/000010 - Camshaft A (Bank 1 Intake): Positioner Slow Response
    Possible Causes

    Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
    Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
    Intake Camshaft Adjustment (Bank 1) faulty

    Possible Solutions

    Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
    Perform Output Test
    Check Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
    Check Intake Camshaft Adjustment (Bank 1)
    Perform Basic Setting
    Check for Tightness of the Adjustment Mechanism
    Check Engine Oil Pressure

    Category:

    Fault Codes

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wracając do ciśnienia oleju to na zimnym silniku jest 1,3 bar a na gorącym jest 0,6 bar. Przy 2000 obr/min ciśnienie oleju wynosi 2.0bar niezależnie od temperatury silnika. Powyżej tych obrotów ciśnienie oleju nie wzrasta, pompa oleju zbija do 2.0 bara. (z tego co się orientuje to tak ma być) natomiast czujniki ciśnienia oleju w tym silniku są na 0,5bara i 0,3-0,6bara.
  • #14
    jacek074
    Level 28  
    Wg. instrukcji ciśnienie min. 2 bar przy 2000 obr.,maksymalnie wrasta do 7 bar. Według mnie w tym silniku jest tradycyjna pompa oleju ,zobacz czy nie została uszczelka ze starego filtra oleju.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    jacek074 wrote:
    Wg. instrukcji ciśnienie min. 2 bar przy 2000 obr.,maksymalnie wrasta do 7 bar. Według mnie w tym silniku jest tradycyjna pompa oleju ,zobacz czy nie została uszczelka ze starego filtra oleju.


    W tych silnika zastosowano GEROTOROWĄ pompę oleju. Najpierw poczytaj a potem pisz, bo wprowadzasz w błąd.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    U mnie na gorącym silniku ciśnienie spada do 0.6 bara. Założona została nowa uszczelka pomiędzy blok a obudowę rozrządu. Wydaje mi się że na biegu jałowym na gorącym silniku ciśnienie powinno wynosić ok 1,3bara. Czyżby nowy napinacz łańcucha nie trzymał oleju albo vanos ?
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Znam ten przypadek, nic nie zostało w obudowie filtra oleju. Albo nowy napinacz przepuszcza olej albo vanos z tą też błąd P000A i zbyt niskie ciśnienie oleju.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poza tym to już filtr oleju był filtrona, manna i teraz jest knechta założony i nic wcześniej po pozostałych nie zostało.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    kubas10
    Level 25  
    Kodów usterek nie było, raz na jakiś czas poszarpywało przy większej prędkości obrotowej. Czasem pod odpaleniu zimnego silnika rzęziło a po zdjęciu obudowy, między kołami bardzo luźny łańcuch rozrządu. I tyle...

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    Czy przy dokręcaniu VANOSA trzeba go jakoś ustawiać ??? Wracając do instrukcji :

    Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)
    Dokręcić ręcznie.
    Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy.
    Zdjąć narzędzie blokujące T40011 z napinacza łańcucha.
    Docisnąć nastawnik wałka rozrządu do wałka rozrządu.
    Dokręcić koło wałka rozrządu wylotu do wałka rozrządu.
    Zamontować koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań wału korbowego. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego 3415.

    Czy to ma jakieś znaczenie ???

    Dodano po 2 [godziny] 30 [minuty]:

    Czy jest jakaś procedura ustawienia nowego VANOS-a ???????
  • #22
    toku74
    Level 31  
    Tego silnika nie robiłem. Jednak przy wszystkich innych jakie robiłem, a miały Vanos to zawsze po demontażu i ponownym montażu trzeba było go ustawić- nowy czy stary. On działa jak aparat zapłonowy - w kierunku przyspieszenia, więc podczas zakładania na zablokowanym blokadami silniku ustawiasz go w stronę "do tyłu" - tak, żeby miał możliwość wyprzedzenia obrotów wałka w stosunku do wału.
    Więc może to "docisnąć do wałka" to właśnie cocnąć wzglądem wałka.
  • #23
    kubas10
    Level 25  
    W tym przypadku jest normalnie.