Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Silnik trójfazowy - Podłączenie zabezpieczeń, wyłączników silnika.

bobek011 15 Lis 2015 16:32 1635 6
  • #1 15 Lis 2015 16:32
    bobek011
    Poziom 7  

Witam!
    Jestem laikiem w kwestii elektryki, potrafię podłączyć gniazdko, jakiś prosty układ, czy odpowiednio połączyć przewody z jakąś instrukcją - tyle. Piszę to po to, żeby uniknąć linczu za niewiedzę, choć pewnie nie jeden fachowiec się tutaj uśmiechnie.

Do rzeczy - kupiłem niedawno dwa odkurzacze przemysłowe firmy Ermator, zasilane silnikami trójfazowymi. Jeden z nich miał przepalony silnik, więc zawiozłem go do przewinięcia. Wszystko było by ok, gdyby pan którego wybrałem założył zabezpieczenia przed przegrzaniem łożyska i uzwojeń(termik?).
    Silnik znów się przegrzał, łożysko się zatarło. Niestety na gwarancje nie miałem co liczyć, ponieważ w żaden sposób poza fakturą nie udokumentowałem, że to akurat TEN silnik, więc facet się wyparł twierdząc, że przecież mogłem mu przywieźć inny.
    Zmieniłem fachowca i oddałem silnik do kolejnej naprawy.
    W reszcie odkurzacza po otwarciu skrzynki sterowniczej okazało się, że kable od czujnika wyłącznika silnikowego są odcięte(!), chciał bym się dowiedzieć czy ktokolwiek byłby w stanie powiedzieć mi, gdzie wpiąć te czujniki kiedy sinik do mnie wróci? Czy potrzebna będzie wizyta kolejnego fachowca, czy mogę to zrobić sam i w ten sposób nauczyć się radzić na przyszłość, przy kolejnych zakupach takiego sprzętu. Dodam, że czujniki były wpięte na łożysku i uzwojeniach, natomiast przewodów łączących je z wyłącznikami nikt nie sprawdził.
    Silnik trójfazowy - Podłączenie zabezpieczeń, wyłączników silnika.

Jeśli będzie trzeba jutro po pracy zamieszczę więcej zdjęć.
    Dziękuję za przeczytanie moich wypocin

0 6
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 15 Lis 2015 19:13
    danielkk