Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Identyfikacja sterownika/regulacja/programowanie kolejnego pilota

akira82 15 Lis 2015 18:07 1338 6
  • #1 15 Lis 2015 18:07
    akira82
    Poziom 2  

    Witam wszystkich :)
    Mam problem ze zidentyfikowaniem modelu sterownika silowników bramy skrzydłowej.
    Niedawno zauważyłem problem objawiający się nadmiermym wypychaniem jednego z dwóch siłownika (FAAC) skrzydła bramy. Skutkiem czego pękło mocowanie siłownika w słupku i przesunięcie stopki (ogranicznika w podłożu). Całość była montowana kilka lat temu, instalację zakładała firma która już nie istnieje...a ja w nowym miejscu zamierszkania spotkałem się obecnie z problemem. Zastanawiam się czy poza wzmocnieniem i zaspawaniem pęknięcia jestem w stanie samodzielnie cokolwiek zaprogramować i wyregulować.
    Dodam, że po zamknięciu tego akurat skrzydła bramy siłownik nadal próbuje się wysuwać i napręża całą konstrukcję.Kilka sekund nadal słychać pracującą automatykę.
    Zrobiłem kilka zdjęć wewnątrz skrzynki i kolejny dzien próbuję zidentyfikować model co aby znaleźć jakąś pomoc, instrukcję. Przyszłościowo będę potrzebował dodać kolejnego pilota do bramy bo został tylko jeden.

  • #2 15 Lis 2015 20:13
    Stalowy RAT
    Poziom 8  

    Ten typ centrali tak ma , że pracuje w ściśle określonym czasie , plus 1-2 sekundy pracy na ogranicznikach , do sterowania czasem silnika 1 i 2 służą potencjometry pośrodku , z pilotami to raczej bym szukał elmesa na 12 V , jeśli do tej centrali . Na dole pod transformatorem masz pr , i to jest regulacja siły , piszę z pamięci , bo instrukcji od tej centrali to raczej nie znajdziesz na sieci.

  • #3 15 Lis 2015 21:01
    akira82
    Poziom 2  

    Super :)
    No dobrze to już dzięki Tobie coś więcej wiem.
    Dotychczas używany pilot był identyczny wizualnie jak pilot Faac FIX 2, czy mógłbym teraz dokupic kolejny taki sam?...orientujesz się może jak przeprowadzić proces dodawania kolejnego pilota?
    Mam 4 regulacje zaznaczone na zdjęciu w pętle...orientujesz się która czego dotyczy, może właśnie tych czasów?
    Natomiast idąc za kierunkiem strzałki mam szukać regulacji siły (pr?) bo na zdjęciu to rzeczywiście nic tam nie widać ;)
    Może ktoś jeszcze bedzie potrafił coś więcej wnieść do tematu, albo potwierdzić lub poszerzyć wiedzę Stalowy RAT ?
    Tak czy inaczej dziękuje za zainteresowanie i pomoc :)

  • #4 15 Lis 2015 21:12
    Stalowy RAT
    Poziom 8  

    Od lewej : Czas pracy lampy sygnalizacyjnej , czas pracy siłownika , który otwiera się jako pierwszy , a zamyka jako drugi , czas pracy siłownika , który otwiera się jako drugi , a zamyka jako pierwszy , regulacja czasu zamknięcia bramy. Pr do regulacji siły jest pod transformatorem , po lewej stronie.
    Żeby zaprogramować piloty Faac , musisz podesłać fotkę jak wyglądają , a najlepiej zdjęcie radioodbiornika z prawej strony zdjęcia , które załączyłeś. Ale moim zdaniem , radioodbiornik wlutowany w płytę jest na kod stały.

  • #5 16 Lis 2015 15:32
    akira82
    Poziom 2  

    Znalazłem regulację siły, jest to za zdjęciu i była tam gdzie pisałeś :)
    Dobra robota. Jutro spróbuje przeregulować to newralgiczne skrzydło.
    Pilot wygląda identycznie jak na dołączonym zdjęciu , tylko nie ma żadnego napisu na froncie (tj tego faac), muszę dziś jeszcze sprawdzić , może coś jest napisane od spodu.
    Podsyłam zdjęcia tego radioodbiornika o które prosiłeś. Takie małe dodatkowe pytanie.... na jednym zdjęciu zaznaczyłem luzem wychodzący przewód...czy to antena???
    Co mógłbym coś więcej zrobić aby zwiększyć odległość z której wychwyci sygnał pilota?
    Czy ona może być na zewnątrz puszki?....przedłużyć ją?....czy może dopiąć jakąś dedykowaną antenę zewnętrzną.
    Ale najważniesze jest, jaki pilot dokupić i jak go skalibrować z radioodbiornikiem?
    Pozdrawiam :)

  • #6 16 Lis 2015 17:39
    Stalowy RAT
    Poziom 8  

    Dokup piloty takie jak były - jeśli były bez napisu Faac , to kup takie ,zawsze możesz zwrócić.
    Na radioodbiorniku masz - ta płytka wlutowana pionowo - dwa piny na rogu płytki . Zewrzyj je i czekaj z 10 sek aż dioda powinna się zapalić a następnie rozewrzyj.Wtedy radio jest czyste z pilotów i jest w trybie wczytywania i czeka na wczytanie pierwszego pilota.Wpisz je wtedy wszystkie po kolei. Naciskasz i już , każdy pilot po kolei.
    Możesz kupić na portalu aukcyjnym antenę zewnętrzną na 433,92 Mhz z odcinkiem kabla o odpowiedniej impedancji , wtedy żyłę " gorącą wpinasz w zacisk z którego wychodzi pojedynczy drut o długości 165 mm - ( u Ciebie na 4 zdjęciu , na dole) , a ekran do drugiego zacisku . Zamocuj w najwyższym miejscu , i ciesz się zasięgiem :-)) wtedy od dołu wprowadź przewód antenowy , aż do zacisków niebiestkich , pilnuj żeby dołączyć jak napisałem.

  • #7 16 Lis 2015 19:16
    akira82
    Poziom 2  

    Wszystko brzmi jasno i konkretnie.
    Chce się tylko upewnić, że dobrze zrozumiałem....
    ....zwieram na ok 10s te dwa druciki zaznaczone w prawym górnym rogu, orientujesz się która dioda się zapali? Czy to będzie któraś z tych zaznaczonych na płytce głównej? Następnie wciskam przycisk główny (otwieranie/zamykanie) na kazdym pilocie po kolei....nie muszę go przytrzymywać dłużej, albo czekac na jakąś reakcję diody? No i jesli zaprogramuję wszystkie piloty (docelowo 3 szt) muszę w jakiś specjalny sposób wychodzić z trybu kodowania, aby radioodbiornik wiedział że to ostatni.... czy po prostu po dłuższym czasie sam się przestawi?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME