Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie mikrofonu BOSCH PHANTOM

MarcinUM 15 Lis 2015 19:31 1263 4
  • #1 15 Lis 2015 19:31
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Witam
    Potrzebuję porady przy uruchomieniu systemu PA 100V.
    Posiadam mikrofon stołowy pojemnościowy BOSCH, rozciągnięty kabel symetryczny o długości 35m i chciałem podłączyć ten mikrofon do wzmacniacza RH Sound ST-2250BC. Mikrofon posiada zasilanie phantom, jeżeli współpracuje ze wzmacniaczami Boscha, do których jest dedykowany nie ma problemu bo zasilanie phantom wychodzi ze wzmacniacza (XLR).

    W sprzęcie RH Sound, który muszę uruchomić jest wejście mikrofonowe JACK 6,3mm. Zaniepokoiło mnie to, gdy w instrukcji przeczytałem, że do wejścia JACK należy zastosować końcówkę JACK MONO.

    Prosiłbym o znawców branży o odpowiedź na pytania:

    1). Jak zatem podłączyć mikrofon BOSCH kablem symetrycznym do wejścia mono realizując jednocześnie zasilanie phantom jeżeli mikrofon nie ma oddzielnego wejścia/baterii do podania zasilania? Czy da się to w ogóle podłączyć?
    2). Skoro wejście we wzmacniaczu jest wejściem mono, czy jest sens stosowania kabla symetrycznego?
    3). Skoro we wzmacniaczu jest wejście mono to czy można do niego podłączyć mikrofony pojemnościowe z zasilaniem phantom?

    Wyczytałem, że stosowanie kabla symetrycznego znacząco poprawia jakość (odporność na zakłócenia) i jest dużo lepszym rozwiązaniem przy znacznych długościach przewodu. Przeoczyłem, że wzmacniacz nie posiada wejść XLR zatem jaki mikrofon stołowy powinienem zastosować?

    Pozdrawiam

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Lis 2015 23:13
    adambyw
    Moderator Akustyka

    1. Trzeba dodatkowo zastosować zasilacz phantom. Ale przy kablu 35m połączenie niesymetryczne to nonsens, bo kabel będzie działał jak antena radiowa z kupą zakłóceń.
    2. Zawsze lepiej dać symetryczny a ekran łączyć tylko z jednej strony. Jak przez ekran nie płynie sygnał zmniejsza to szumy.
    3. Lepiej będzie zastosować dodatkowy mikser lub preamp z wejściem symetrycznym, lub choćby mikrofonowy transformator desymetryzujący na wejściu wzmacniacza. Połączenia niesymetryczne stosuje się tylko w sprzętach amatorskich.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Lis 2015 00:27
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Z całym szacunkiem ale nic z tego nie rozumiem. Jestem elektronikiem, lecz o akustyce nie mam bladego pojęcia stąd moja prośba o poradę. To, że trzeba dodatkowo zasilacz phantom to już wiem tylko jaki i w jaki sposób go podłączyć skoro przy mikrofonie mam XLR a we wzmacniaczu mono JACK??? Są mikrofony pulpitowe, w których dodatkowo jest miejsce na baterie ale ten, który mam nie ma takiej możliwości. Interesuje mnie porada "łopatologiczna" jak to spiąć żeby działało. Bądź informacja, że się nie da i muszę kupić inny mikrofon (?).

    "Lepiej będzie zastosować dodatkowy mikser lub preamp z wejściem symetrycznym, lub choćby mikrofonowy transformator desymetryzujący na wejściu wzmacniacza. Połączenia niesymetryczne stosuje się tylko w sprzętach amatorskich." - jakiś konkretny przykład, model, gdzie tego szukać?

    Czy po zastosowaniu czegoś takiego:
    przedwzmacniacz-mikrofonowy-millenium-pp2b
    mógłbym z wyjścia XLR zastosować przewód na MONO JACK 6,3 mm i podłączyć to do mojego wzmacniacza RH Sound?

    Skoro producent wzmacniacza RH Sound ST-2250BC zastosował wejścia mikrofonowe JACK MONO to rozumiem, że nie ma sensu kupować dobrego mikrofonu pojemnościowego XLR? Jaki zatem mikrofon pulpitowy powinno się stosować skoro jest to system amatorski? Do tego wzmacniacza podłączone jest 15szt. 10W głośników w zakładzie pracy i mikrofon ma służyć do nadawania komunikatów. Są przecież kable XLR-JACK mono tylko pytanie - jaki mikrofon zastosować aby jakość komunikatów była przyzwoita i aby nie trzeba było kombinować z zasilaniem phantom itp.?

    Moderowany przez adambyw:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Lis 2015 09:24
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Największym problemem jest u ciebie odległość 35m mikrofonu od wzmacniacza. Przy połączeniu niesymetrycznym a takie wejście ma Twój wzmacniacz kabel z mikrofonem będzie działał jak antena zbierając całe dobrodziejstwo zakłóceń elektromagnetycznych, przy dobrych wiatrach z radiem na falach AM włącznie.
    Mikrofon na kablu niesymetrytcznym będzie w miarę dobrze pracował tak do 3-5m. Ale i przy takiej długości nieraz słychać w głośnikach jak ruszasz kablem. Na długiej linii będą na prawdę cyrki.

    MarcinUM napisał:
    Skoro producent wzmacniacza RH Sound ST-2250BC zastosował wejścia mikrofonowe JACK MONO to rozumiem, że nie ma sensu kupować dobrego mikrofonu pojemnościowego XLR?

    RH sound to sprzęt mocno budżetowy. Sam jest tani ale w konsekwencji często wymusza zastosowanie dodatkowych elementów żeby było dobrze. Jest sens kupić dobry mikrofon, plus zastosować dodatkowe urządzenia żeby to razem grało.

    Możesz zastosować zasilacz phantom który zaproponowałeś plus transformator mikrofonowy np Monacor MA 100/15 albo neutrik NT1. Zasilacz da zasilanie do mikrofonu a trafo pozwoli na przesłanie sygnału symetrycznego na długiej linii.
    Drugim rozwiązaniem będzie zastosowanie przedwzmacniacza mikrofonowego. Coś w rodzaju Art Tube MP czy Behringer Ultragain. To jedne z najtańszych preampów z wejściem symetrycznym i zasilaniem phantom. W twoim przypadku ich wadą jest zastosowanie lampy. Daje ona w studio pożądane "lampowe brzmienie", dla ciebie nieistotne, a jest elementem eksploatacyjnym, zużywającym się, który będzie wymagał okresowej wymiany. A nie bardzo kojarzę podobny preamp tranzystorowy w podobnych pieniądzach.

    0
  • #5 16 Lis 2015 17:58
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Zatem wszystko już wiem.
    Dziękuje za poradę.
    Pozdrawiam

    0