Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia

Petrachaj 16 Lis 2015 11:45 5718 55
  • #31
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Patrzylem dzisiaj te kable i jest tam po prostu tragedia, zeby dojsc dokladnie po kablu trzeba by wyciac pol instalacji...
    Na pewno od alternatora idzie niebieski i czarny kabel widoczny na zdjeciu do regulatora,
    drugi kabel czarny od alternatora idzie gdzies w platanine z przodu...
    od regulatora jeden kabel zielono bialy idzie jakby do tej cewki widoczny na zdjeciu ale tez dokladnie nie widac bo jest tam z 10 takich samych przewodow dziwnie polaczonych

    Sprawdzalem drugim miernikiem i zauwazylem ze po odpaleniu jest wszystko ok, tzn napiecie ok 14,5 - 14,8V po wlaczeniu swiatel spada do ok 12V zapala sie lampka ladowania, ale po chwili wskakuje przy wlaczonych swiatlach do 16.5V bez swiatel ok 15V. Zauwazylem ze jak mialem wlaczone swiatla i zalaczyl sie wiatrak to napiecie skoczylo do ponad 17V...
    nie wiem, sam sobie z tym gow... nie poradze bo tyle miejsca ze reki nie wlozy i do tego taka platanina

    Dodano po 51 [minuty]:

    Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jest!!! znalazlem schemat
    Silnik montowany byl rowniez w buggy jnsz650dlb ponizej serwisowka od niego.

    http://www.manualslib.com/manual/849088/Joyner-Jnsz650dlb.html?page=1#manual
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa?
    Niestety, z tym alternatorem będzie w tej chwili współpracować oryginalny regulator. Chyba, że rozebrać alternator, sprawdzić konfigurację połączeń, oporność uzwojenia magneśnicy i próbować coś dobrać. Ale to musiałbym trzymać ten alternator w ręku.
    W sumie, to wywaliłbym ten alternator i regulator i założył zespolony choćby od tico lub matiza. Bardzo małe, zgrabne alternatorki już z regulatorem na pokładzie. Podłączenie z resztąpojazdu bez zmian - prądowy do akumulatora, plus po stacyjce i wyjście na kontrolkę bezpośrednio z alternatora.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #33
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Tak zrobie, rozejrze sie za nowym alternatorem z zintegrowanym regulatorem, mowisz ze najlepszy bedzie od tico lub poloneza?
    Jak bedziesz mial chwile to rozrysowalbys mi schemat bo nie chce czegos spalic :)
  • #34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Polonez jest wielki. Jest seria takich małych alternatorów od Nippodenso. Taki był właśnie w tico. Tylko dobrać mocowania. Choć i to nie jest problem.
  • #35
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Miało być os Tico lub Matiza nie wiem skąd ten polonez się tam wkradł. A napisalbys jaśniej który kabel gdzie podłączyć lopatologicznie :D
  • #36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Z tamtego, to już banał. Jest wyjście prądowe na akumulator, zasilanie po stacyjce i wyjście na lampkę kontrolną. Czyli to, co masz dostępne przed regulatorem.
  • #37
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Quad Campell 650cm3 - Za duże ładowanie - regulator napiecia

    Ok kupilem dzisiaj alternator od tico i powiedz mi jak to podlaczyc:
    - gruby czerwony przewod do tej sruby, od strony regulatora nic nie przerabiac?
    - jeden przewod czarny musze wywalic, tylko ktory?
    - dwa kolejne czarne podlaczyc pod ta kostke 2 pinowa, tylko ktore?
    - jak podlacze te dwa czarne do alternatora to czy z drugiej strony od regulatora nie musze nic przerobic?

    Oryginalny regulator rozumiem ze mam tylko odlaczyc od wtyczki i nic wiecej nie przerabiac?
  • #38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wywalasz też regulator, który masz w quadzie. Na naklejce z boku powinien być opis wtyczki:
    L - lampka kontrolna
    IG - zapłon.
    Czyli przedłużasz dwa przewody dochodzące do regulatora: czarno biały i zielono biały i łączysz bezpośrednio z nowym alternatorem.
  • #39
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Ok, dzieki, dam znac jak zamontuje.

    A powiedz mi jeszcze zielono bialy to bedzie L czy IG?
  • #40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież na schemacie widać, który to zasilanie po stacyjce, a który idzie do zegarów i do lampki.
  • #41
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Bialo czarny to bedzie L - lampka kontrolna?
  • #42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak wychodzi. Przyłóż go do masy, jak włączona stacyjka i lampka powinna się zapalić.
    Drug i to zasilanie po stacyjce. Zobacz, że prowadzi po całym pojeździe. Zastanawiam się, czy nie wskazany byłby tam bezpiecznik 10A tak dla świętego spokoju.
  • #43
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Alternator elegancko pasował, bez żadnego przerabiania ale było by za łatwo gdyby nie było problemu, a mianowicie odcialem dwa kable idące do regulatora zielono-bialy i czarno-biały, zielony podłączyłem pod ig a czarno biały pod L, kostkę od regulatora odpialem i teraz jest problem po przekroczeniu kluczyka brak zapłonu ale słychać pompę paliwowa i nic poza tym, nie kręci itd. Coś źle zrobiłem?
  • #44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapnij stary regulator i sprawdź. Ale wydaje mi się to dziwne, żeby było jakieś połączenie.
    Na zielono białym jest zasilanie po przekręceniu kluczyka? Bezpiecznik nie padł?
    Czy lampka ładowania zapala się, jak dotkniesz przewodem czarno białym do masy przy włączonym zapłonie?
    Z tego, co widzę na schemacie, to nie ma tam blokady rozrusznika, więc powinien kręcić po włączeniu zapłonu. Jeśli nie, to stawiam na bezpiecznik. Odłącz wtyczkę z przewodami czarno białym i biało zielonym od alternatora, załącz zapłon i sprawdź, czy kręci.
  • #45
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Odkąd odcialem te dwa kable od regulatora to nic nie działa, zanim odcialem kable a odlaczylem tylko kostkę od alternatora to lampka się swiecila jak zawsze przed odpaleniem . Po 22 będę w domu to zepne kostkę od regulatora i zobaczymy.
  • #46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Utrzepałeś bezpiecznik zasilający przewód biało zielony, na to stawiam.
  • #47
    Petrachaj
    Poziom 9  
    A gdzie jest ten bezpiecznik bo ja go nigdzie nie widzę i czemu miałbym go tak nagle spalić jak tylko odcialem dwa przewody i nic nie robiłem
  • #48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Bezpiecznik jest w bezpiecznikowni. Na schemacie widać, ile ich jest i jak łączą. Sprawdziłeś, czy jest napięcie na biało zielonym po włączeniu zapłonu?
  • #49
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Wrocilem z roboty ide obczaic co i jak.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Wiec tak.....
    Bezpiecznik nie spalony, napiecie pokazuje sie na przewodzie zielono-bialym, niby wszystko ok
    Zle podlaczylem przewod zielono-bialy, przecialem go i podlaczylem od strony przodu quada, ale ponownie go polaczylem i zaplon sie pokazal, wiec dolaczylem sie dodatkowym przewodem od tego przeciecia do alternatora IG i niby wszystko jest ok, jesli chodzi o kontrolke to ladnie dziala jak pisales, zwarcie do masy i sie zapala, wiec podlaczylem pod alternator L i wszystko z nia jest ok.

    W koncu odpalilem Quada i o dziwo wszystko ladnie dziala, napiecie stale od 14,2 - 14,5 V na wlaczonych czy wylaczonych swiatlach.

    ale....

    Po chwili zauwazylem ze cieply zaczal sie robic bezpiecznik do ktorego ida przewody zielono-bialy i czerwono bialy, po ok minucie zaczal leciec z bezpiecznika dymek ;/ nie wiem co jeszcze zle robie. Zauwazylem jeszcze ze jak wlaczone zaplon to slychac pompe paliwa i jak wlacze swiatla to slychac ze pompa bracuje jakby pod wiekszym obciazeniem. Wydaje mi sie ze bezpiecznik robi sie szybciej cieply gdy wlacze swiatla ;/
    Dodam ze stary regulator jest calkowicie odlaczony.
  • #50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Stary regulator ma być całkowicie odłączony, bo nie jest on już do niczego potrzebny.
    Jakiej wartości jest bezpiecznik? Jakiej produkcji? Nie jakiś chiński szajs? Te zamiast się spalić wolą się stopić. Musisz odłączyć wzbudzenie alternatora, czyli odpiąć biało zielony od alternatora i sprawdzić czy bezpiecznik dalej się grzeje. Jak odpalisz, to po kolei włączaj światła, kierunkowskazy i obserwuj, co się dzieje. Ja, tak jak wcześniej pisałem, dołożyłbym bezpiecznik tylko do wzbudzenia alternatora i rozdzielił trochę tą instalację. One są zazwyczaj robione metodą oszczędnościową, z jednym, dwoma bezpiecznikami. Ja wolę bardziej po samochodowemu - bezpieczników 4 - 6, ale podzielone obwody. Zaleta - w trakcie awarii któregoś obwodu, można go odłączyć i dojechać. Wada - przybywa przewodów.
  • #51
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Bezpiecznik to 20 amper i wygląda normalnie jak polski. Też pomyśląlem żeby odłączyć na chwilę biało zielony od alternatora, ale to już jutro zobaczę. Przez co jeszcze może się topic ten bezpiecznik? Może źle się wpialem tym przewodem do wzbudzenia alternatora?
  • #52
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Wiec tak, odpialem kabel zielono-bialy od alternatora i nie bylo zadnego efektu, wiec go podlaczylem spowrotem..
    Zmienilem bezpiecznik na mniejszy 10A i zmierzylem na nim napiecie na zielono-bialym kablu i jest mniejsze o 1.5 V niz na akumulatorze tzn, przy chodzacym silniku bez swiatel na aku 14.5 V na zielono-bialym kablu 13.2V, na swiatlach na aku 14.2V na zielonym 13V, gdy wlaczy sie do tego wiatrak to na aku 14 V na zielonym 12.5V. Zmierzylem jeszcze napiecie w tych samych sytuacjach na kablu czerwono-bialym od bezpiecznika to napiecie jest zawsze wyzsze o ok 0,1V niz na zielonym.
    Ten dymek wczoraj moze wzial sie stad ze psiknalem wd40 w bezpieczniki bo byly przysniedziale i moze sie to wypalalo... dzisiaj dymka juz nie ma, ale czuc ze bezpiecznik jest cieply.
    Dodam ze nie wiem jaki byl przed wymiana alternatora ;/
  • Pomocny post
    #53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Petrachaj napisał:
    Ten dymek wczoraj moze wzial sie stad ze psiknalem wd40 w bezpieczniki bo byly przysniedziale i moze sie to wypalalo

    To na pewno, bo tak się składa, że WD40 akurat do tego się zupełnie nie nadaje. Przeczytaj co jest napisane na opakowaniu. Zwróć szczególną uwagę na informacje o własnościach izolujących.
    Straszny spadek na tym przewodzie. Przecież to jest zasilanie z akumulatora załączane przez stacyjkę. Szukaj, gdzie się gubi. Miernik na pomiar napięcia, jedna sonda przed element badany, druga za. Jak jest spadek, to pokaże się różnica potencjału.
    Jeśli masz bezpieczniki baryłkowe, to je od razu wywal i zamontuj porządną puszkę na płaskie. Są zdecydowanie lepsze i nie gubią kontaktu. Od razu zamontuj listwę na 4 - 6 bezpieczników i zmodyfikuj instalację. Ja bym puścił osobno światła główne, wzbudzenie regulatora, zapłon i resztę odbiorników.
  • #54
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Rozkminione!!! :D:D:D:D

    Odcialem swiatla, mijania/drogowe na odzielny bezpiecznik i od razu na tym glownym napiecie tak nie spada. Jutro poprowadze jeszcze kabel od wentylatora i wzbudzenie alternatora kazdy na oddzielny bezpiecznik i dolacze kierunki, stop pod swiatla miajania/drogowe.

    Blazej nie wiem jak Ci dziekowac, jedynie co moge Ci zaproponowac to przejazdze tym sprzetem :D

    Dzieki wielkie, oby wiecej takich mechaniorow :)
  • #55
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja zawsze proponuję taki podział na bezpieczniki:
    1. Zasilanie po stacyjce: stop, kierunki, klakson, zegary, inne odbiorniki (czasem światłą pozycyjne).
    2. Światła główne.
    3. Alternator (jeśli taki, jak u ciebie, bo tego ze stałym kołem magnesowym nie zabezpieczysz).
    4. Zapłon (jeśli możliwe, bo CDI też nie do zabezpieczenia).
    Jeśli stacyjka robi wrażenie lichej, to albo jej wymiana, albo montaż przekaźnika.
  • #56
    Petrachaj
    Poziom 9  
    Narazie odlaczylem swiatla mijania/drogowe/stop przez bezpiecznik bezposrednio do akumulatora, kierunki,awaryjne i wzbudzenie alternatora przez bezpiecznik po stacyjne i jest wszystko ok.
    Napiecie od 14V do 14.5V i nic sie juz nie grzeje, nie pali :)

    Jeszcze raz wielkie dzieki.

    Pozdrawiam