Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tico - Porada w zakupie częśći wahacz, przegub, łożysko

justykacz 15 Lis 2015 22:51 1338 8
  • #1 15 Lis 2015 22:51
    justykacz
    Poziom 14  

    Witam serdecznie.

    Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość?

    1.

    zestaw deluxe 89zł

    tico - Porada w zakupie częśći wahacz, przegub, łożysko

    2. zestaw tanio 50zł

    tico - Porada w zakupie częśći wahacz, przegub, łożysko

    3. zestaw średni 74zł

    tico - Porada w zakupie częśći wahacz, przegub, łożysko

    Użytkownik Gepard123

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us...ngagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907

    4. Oferta konkurencji:


    1. Wahacz przedni - 2 szt. (Korea)
    2. Tuleja stabilizatora - 4 szt. (produkt polski)
    3. Guma drążka stabilizatora - 2 szt. (Korea)
    4. Śruba mocowania sworznia - 2 szt. (Korea)
    5. Śruba mocowania wahacza - 2 szt. (Korea)


    cena 55zł...


    jestem w kropce, bo sprzedawać coś bez śrub mocujących? miałabym wrzucić nowe wahacze na stare śruby? dobrze myślę? czy to tylko moja nadgorliwość.

    dodam, że mechanik stwierdził, że potrzebuje wymiany tylko prawego wahacza, ale tak jakoś dziwnie mi wymieniać tylko jeden, na chłopski rozum mi się to nie tego... aczkolwiek podobno 1 był niedawno wymieniony :) Czy może starczy ten jeden?


    Przegub bym wzięła również od Geparda, 32,80, z tego co widzę wszędzie są podobne oferty.

    Jak rozumiem prawy i lewy przegub w Tico taki sam? Czy może lepiej wymienić dwa?

    Łożysko też mogę kupić jeden lub dwa? Jak lepiej?

    Mam jeszcze trochę wolnego budżetu, co jeszcze mogłabym sobie wymienić?

    Dodam, że auto 1999 rocznik, małe, do kościoła, "wypracowywacz zniżek"? Warto się nad nim, że tak powiem rozczulać?

    0 8
  • #2 15 Lis 2015 23:17
    Kune
    Poziom 23  

    Róznica 50 zł w częściach - serio warto się nad tym w ogóle zastanawiać?

    Jasne, że śruby mogą byc stare, jeśli się odkręcą. Poza tym śruby to pewnie na warsztacie mają bo kupują na kilogramy.

    Skoro jeden wahacz jest do wymiany, a liczysz każdy grosz to wymień tylko jedną strone. Nie ma sensu wymiany dobrego na dobre. Jak pieniądze są ważne to czy potrzebujesz także tuleje i gumy na stabilizator? Bo to zupełnie inny element. Dobrze widzę, że w zestawie "deluxe" i "srednim" sa końcówki drążków kierowniczych?
    Pytam bo wyglądają na miniaturowe, a po tej operacji należałoby ustawic geometrię.

    Reasumując: chcesz kupować to wszystko ponieważ masz jeden wahacz do wymiany? To zestawy na wymianę połowy zawieszenia w aucie. Bez sensu.

    0
  • #3 15 Lis 2015 23:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kune napisał:
    Poza tym śruby to pewnie na warsztacie mają bo kupują na kilogramy.

    nie byłbym taki pewien. To są śruby robione na wymiar i ciężko będzie dobrać coś z uniwersalnych.
    Kune napisał:
    Skoro jeden wahacz jest do wymiany, a liczysz każdy grosz to wymień tylko jedną strone.

    Można wymieniać pojedynczo i amortyzatory. Tylko jaki jest sens w tym, że nadal tylko jedna strona będzie w pełni sprawna?
    39 zł różnicy między podstawowym, a pełnym zestawem. Ja bym się nawet nie zastanawiał. Fakt, kwestia tego, jak prezentuje się reszta elementów zawieszenia. Ale przy tej cenie, to wymieniłbym całość, jak leci. Tyle, że ja robociznę miałbym "za darmo" bo nie liczyłbym swojej roboty przy swoim aucie.
    Zbieżność można wstępnie ustawić licząc ilość zwojów gwintu i porównując długość starych i nowych elementów.

    0
  • #4 16 Lis 2015 00:45
    Kune
    Poziom 23  

    Można i amortyzatory, co jest częstym postępowaniem firm ubezpieczeniowych - i co zrobisz? Nic...

    Dlaczego ma być jedna strona w pełni sprawna, skoro zakwalifikowany do wymiany jest jeden wahacz, a drugi był niedawno wymieniany? Profilaktycznie tarcze i klocki też wymienić razem z felgami i oponami?

    Czyli co, nie oszczędzamy na częściach, ale geometrii nie ustawiamy, bo spróbujemy na pałę, super, to ja wole już zrobić bez drutu tylko jeden wahacz i nie musieć kupować nowych opon jak geometria na oko nie wyjdzie.

    Reasumując: jest wahacz do wymiany to go wymienić i nie kombinować. Jeśli nic inne nie wykazuje oznak zużycia nie dotykać - bo za darmo nikt tego też nie zrobi. A na przyszłość jeśli warsztatowiec uczciwy polecam jemu powierzyć kwestie zakupu części i zweryfikować tylko ceny.

    0
  • #5 16 Lis 2015 00:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W sumie racja, wymienić, co trzeba, resztą się nie przejmować. Byle tylko nie okazało się, że jest to ciąg kolejnych wizyt, bo ruszenie jednego pociągnęło następne... Czego nie życzę.

    0
  • #6 16 Lis 2015 01:03
    justykacz
    Poziom 14  

    Koledzy, nie wiem, czy dobrze mnie zrozumieliście, bo napisałam o tym wahaczu nie uściślając, że łożysko tylne i przegub prawy są też do wymiany. Bo to wygląda tak, że ten wahacz jest niedobry, a ja przy okazji chce zrobić jakiegoś nowego cyborga z tego Tico.


    Robociznę mam za darmo, bez możliwości zbieżności (to macie na myśli przez geometrie?) w świetle konieczności wymiany również łożyska i tego przegubu jak określilibyście konieczność zbieżności?

    Przepraszam za niedopowiedzenie.

    0
  • #7 16 Lis 2015 01:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Więc skoro robociznę masz za darmo, to albo niech naprawiający zadecyduje o konieczności wymiany, albo niech leci i wymienia wszystko. Będzie Ci się lepiej auto prowadziło ze świadomością, że połowa podwozia nowa :D
    Łożysko i przegub nie mają wpływu na zbieżność. Ale po wszystkich naprawach przydałoby się zrobić, żeby auto dobrze się prowadziło.

    0
  • #8 16 Lis 2015 01:17
    Kune
    Poziom 23  

    justykacz napisał:
    Koledzy, nie wiem, czy dobrze mnie zrozumieliście, bo napisałam o tym wahaczu nie uściślając, że łożysko tylne i przegub prawy są też do wymiany. Bo to wygląda tak, że ten wahacz jest niedobry, a ja przy okazji chce zrobić jakiegoś nowego cyborga z tego Tico.


    Robociznę mam za darmo, bez możliwości zbieżności (to macie na myśli przez geometrie?) w świetle konieczności wymiany również łożyska i tego przegubu jak określilibyście konieczność zbieżności?

    Przepraszam za niedopowiedzenie.


    Jak wahacz jest niedobry to może wystarczy go okrzyczeć i sie uspokoi? ;)

    Jeśli robota jest za darmo, wówczas weź zestaw delux i niech chłop wszystko wymieni :) Jedyni drążki schowaj, żeby nie ustawiać geometrii chyba że koszta geometrii są również dla Ciebie do przełknięcia to sobie nie żałuj :)
    Czyli jestem zdania tego samego co kolega powyżej.

    0
  • #9 15 Gru 2015 23:12
    justykacz
    Poziom 14  

    Wymieniałam wszystko oprócz tych drążków, one sobie czekają, może nigdy się nie doczekają, ale poza tym wszystko wymienione.

    Nie wiem, czy to kwestia psychologiczna, ale zdecydowanie lepiej mi się jeździ.

    Dziękuję bardzo za pomoc.

    0