Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 - Opuszczanie i domykanie szyb Coupe.

oskarkabat 16 Lis 2015 01:53 2058 13
  • #1 16 Lis 2015 01:53
    oskarkabat
    Poziom 5  

    Witam,

    W moim W124 z powodu wieku a co za tym idzie słabego stanu uszczelek jest problem z zamykaniem drzwi (szyba przy maksymalnym wysunięciu opiera się o uszczelkę).

    Chciałbym wykonać układzik, który to przy otwieraniu drzwi opuszczał by szybę o jakiś 1cm a po zamknięciu drzwi ją domykał.

    Wykorzystał bym do przełącznik zamontowany do cięgna w klamce, i czujnik zamknięcia drzwi w słupku.

    Jakieś pomysły czym to wysterować?

    Pozdrawiam.

    PS. Wiem że jest możliwość regulacji szyby, lecz przy ustawieniu jej tak aby się lekko domykały przy jeździe wieje w środku :)

    0 13
  • #2 16 Lis 2015 09:08
    Przemek2011
    Poziom 16  

    Nie prościej wymienić uszczelki w aucie ?

    0
  • #3 16 Lis 2015 09:26
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Trzeba zmienić kat pochylenia szyby (góra w stronę nadwozia) wtedy szyba będzie sie "wślizgiwać" pod uszczelkę. O regulacji szyby w tym aucie można pisać doktorat - tyle jest możliwości regulacji ;)

    -1
  • #4 16 Lis 2015 10:21
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Panowie, trzymajcie się tematu. Uszczelki można wymienić - koszt nowych na jedną stronę 2-3 tysiące złotych, a używki praktycznie wszystkie są w takim samym stanie. Krańcówki na słupkach się do tego nie nadają - są bardzo mało precyzyjne - łapią, gdy drzwiom jeszcze daleko do zamknięcia.

    Popatrz tu:

    http://forum.atnel.pl/topic4188.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2038530.html

    0
  • #5 16 Lis 2015 12:00
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Czujnik musisz zainstalować wewnątrz klamki - tak aby już delikatne poruszenie klamki powodowało opuszczenie szyby. Czujnik na lince będzie chyba zbyt mało precyzyjny z powodu bezwładności dźwigni i cięgien.
    Mercedes W124 - Opuszczanie i domykanie szyb Coupe.

    1
  • #6 16 Lis 2015 21:56
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    myślę że można by było wewnątrz klamki zamontować mokrostyk aktywny po odryglowaniu zamka centralnego chwytając klamkę naciskasz przycisk opuszczasz ile trzeba otwierasz drzwi, montujesz MPW-2 lub inny sterowany z zc i z +15 uchylona szyba domknie się po włączeniu zapłonu i po zamknięciu zc

    0
  • #7 16 Lis 2015 22:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gerri napisał:
    Trzeba zmienić kat pochylenia szyby (góra w stronę nadwozia) wtedy szyba będzie sie "wślizgiwać" pod uszczelkę. O regulacji szyby w tym aucie można pisać doktorat - tyle jest możliwości regulacji ;)

    Właśnie miałem to napisać o tych regulacjach :D
    Dziarski Hank napisał:
    Panowie, trzymajcie się tematu.

    Widziałeś kiedyś takie drzwi z bliska? Nie mówić już o rozebranych? W tym aucie pierwsza sprawa z takimi problemami, to jest właśnie REGULACJA. A regulujesz "tylko":
    - dolne położenie szyby,
    - górne położenie szyby,
    - położenie przód tył,
    - kąt pracy mechanizmu i posuwu szyby,
    - kąt szyby względem mechanizmu,
    i jeszcze chyba coś. Musiałbym podjechać do auta kolegi, zrzucić tapicerkę i sobie przypomnieć. A jak szyba zachodzi na uszczelkę, to dużo wskazuje, że górny odbój się odkształcił lub odpadł, bo to lubiło się urwać po tylu latach. Więc NAJPIERW sprawdzenie stanu mechanizmu, a potem ewentualne dokładanie wodotrysków.

    0
  • #8 16 Lis 2015 22:36
    pp_pablo
    Poziom 19  

    oskarkabat napisał:

    Chciałbym wykonać układzik, który to przy otwieraniu drzwi opuszczał by szybę o jakiś 1cm a po zamknięciu drzwi ją domykał.


    Taki patent jest chyba w BMW e36 coupe (nie wiem czy nowszych też).

    0
  • #9 16 Lis 2015 22:38
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    myśląc o regulacji szyby w tak wiekowym sprzęcie trzeba by było wymienić okładziny ślizgowe w rynienkach prowadzących szybę na pewno filc jest już ubity i luz szyby duży przez co "kosi" ją.
    Ogólnie mówiąc regulacja zużytego mechanizmu to "walka z wiatrakami"

    0
  • #10 16 Lis 2015 22:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Krok pierwszy, to regulacja tego mechanizmu. Jest koszmarna, ale trzeba ją przejść. Dobrze wyregulowana szyba układa się z uszczelką idealnie i nie trzeba żadnych elektronicznych gadżetów.
    Zawsze jak miałem to regulować w cuope, czy to 124, czy 126, to robiłem się chory.

    0
  • #11 17 Lis 2015 08:02
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Błażej napisał:
    Widziałeś kiedyś takie drzwi z bliska?


    Tak, stoi taki samochód u mnie w garażu. I nadal twierdzę, że nie da się na starych uszczelkach ustawić tego tak, żeby było szczelnie i lekko się zamykało. Albo jedno, albo drugie. Autor pisał, że regulował i nie osiągnął kompromisu, więc dalej apeluję o trzymanie się tematu.

    0
  • #12 17 Lis 2015 10:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    oskarkabat napisał:
    Wiem że jest możliwość regulacji szyby, lecz przy ustawieniu jej tak aby się lekko domykały przy jeździe wieje w środku

    Więc źle wyregulowałeś szybę. Jeśli uszczelki nie są uszkodzone, to w aucie jest cicho.
    Dziarski Hank napisał:
    I nadal twierdzę, że nie da się na starych uszczelkach ustawić tego tak, żeby było szczelnie i lekko się zamykało.
    Gdybym tego nie robił, to też optowałbym za elektroniką. Ale ona tutaj jest średnio potrzebna. Producent jej nie dał, choć było to spokojnie osiągalne w tym czasie.

    0
  • #13 17 Lis 2015 21:07
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    Błażej napisał:
    Producent jej nie dał, choć było to spokojnie osiągalne w tym czasie.


    Bo montował w fabryce nowe części :)

    0
  • #14 09 Gru 2015 19:45
    oskarkabat
    Poziom 5  

    Dokładnie jak koledzy wyżej wspomnieli. Wiekowość mojego samochodu nie pozwala na wyregulowanie odpowiednie tej szyby i koniec kropka. Dlatego wpadłem na pomysł z zamontowaniem takiego mechanizmu, taki dodatkowy bajer ułatwiający życie.

    Kolega carrier bardzo pomógł. Ukierunkowało to trochę moje poszukiwania.

    Dodam tylko że z otwieraniem drzwi problemu nie ma, więc krańcówka w drzwiach spokojnie to obskoczy.

    Rozpiszę dokładnie jak ma to wyglądać:
    1. Samochód zamknięty, szyba zasunięta i szczelnie dolegająca do uszczelki.
    2. Otwieram samochód i szyba się opuszcza o jakieś 1-2cm (nie musi być to od razu, tak jak wspominałem, z otwieraniem problemu nie ma więc krańcówka w drzwiach spokojnie to obskoczy)
    3. Drzwi zamykam i po załóżmy 5s szyba sama się zasuwa, wolał bym żeby to się działo bez włączonego zapłonu, ale jeśli nic nie wymyślę lub koledzy tu mi nie podpowiedzą to zrobię to po zapłonie.

    W innych autach takie rzeczy montowane są fabrycznie w modułach komfortu. Ja moduł komfortu mam, jednak takiej funkcji on nie ma.

    0
  Szukaj w 5mln produktów