Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 - Opuszczanie i domykanie szyb Coupe.

16 Lis 2015 01:53 2697 13
  • Poziom 6  
    Witam,

    W moim W124 z powodu wieku a co za tym idzie słabego stanu uszczelek jest problem z zamykaniem drzwi (szyba przy maksymalnym wysunięciu opiera się o uszczelkę).

    Chciałbym wykonać układzik, który to przy otwieraniu drzwi opuszczał by szybę o jakiś 1cm a po zamknięciu drzwi ją domykał.

    Wykorzystał bym do przełącznik zamontowany do cięgna w klamce, i czujnik zamknięcia drzwi w słupku.

    Jakieś pomysły czym to wysterować?

    Pozdrawiam.

    PS. Wiem że jest możliwość regulacji szyby, lecz przy ustawieniu jej tak aby się lekko domykały przy jeździe wieje w środku :)
  • Poziom 16  
    Nie prościej wymienić uszczelki w aucie ?
  • Spec od Mercedesów
    Trzeba zmienić kat pochylenia szyby (góra w stronę nadwozia) wtedy szyba będzie sie "wślizgiwać" pod uszczelkę. O regulacji szyby w tym aucie można pisać doktorat - tyle jest możliwości regulacji ;)
  • Poziom 28  
    Panowie, trzymajcie się tematu. Uszczelki można wymienić - koszt nowych na jedną stronę 2-3 tysiące złotych, a używki praktycznie wszystkie są w takim samym stanie. Krańcówki na słupkach się do tego nie nadają - są bardzo mało precyzyjne - łapią, gdy drzwiom jeszcze daleko do zamknięcia.

    Popatrz tu:

    http://forum.atnel.pl/topic4188.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2038530.html

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Czujnik musisz zainstalować wewnątrz klamki - tak aby już delikatne poruszenie klamki powodowało opuszczenie szyby. Czujnik na lince będzie chyba zbyt mało precyzyjny z powodu bezwładności dźwigni i cięgien.
    Mercedes W124 - Opuszczanie i domykanie szyb Coupe.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    myślę że można by było wewnątrz klamki zamontować mokrostyk aktywny po odryglowaniu zamka centralnego chwytając klamkę naciskasz przycisk opuszczasz ile trzeba otwierasz drzwi, montujesz MPW-2 lub inny sterowany z zc i z +15 uchylona szyba domknie się po włączeniu zapłonu i po zamknięciu zc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gerri napisał:
    Trzeba zmienić kat pochylenia szyby (góra w stronę nadwozia) wtedy szyba będzie sie "wślizgiwać" pod uszczelkę. O regulacji szyby w tym aucie można pisać doktorat - tyle jest możliwości regulacji ;)

    Właśnie miałem to napisać o tych regulacjach :D
    Dziarski Hank napisał:
    Panowie, trzymajcie się tematu.

    Widziałeś kiedyś takie drzwi z bliska? Nie mówić już o rozebranych? W tym aucie pierwsza sprawa z takimi problemami, to jest właśnie REGULACJA. A regulujesz "tylko":
    - dolne położenie szyby,
    - górne położenie szyby,
    - położenie przód tył,
    - kąt pracy mechanizmu i posuwu szyby,
    - kąt szyby względem mechanizmu,
    i jeszcze chyba coś. Musiałbym podjechać do auta kolegi, zrzucić tapicerkę i sobie przypomnieć. A jak szyba zachodzi na uszczelkę, to dużo wskazuje, że górny odbój się odkształcił lub odpadł, bo to lubiło się urwać po tylu latach. Więc NAJPIERW sprawdzenie stanu mechanizmu, a potem ewentualne dokładanie wodotrysków.
  • Poziom 21  
    oskarkabat napisał:

    Chciałbym wykonać układzik, który to przy otwieraniu drzwi opuszczał by szybę o jakiś 1cm a po zamknięciu drzwi ją domykał.


    Taki patent jest chyba w BMW e36 coupe (nie wiem czy nowszych też).
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    myśląc o regulacji szyby w tak wiekowym sprzęcie trzeba by było wymienić okładziny ślizgowe w rynienkach prowadzących szybę na pewno filc jest już ubity i luz szyby duży przez co "kosi" ją.
    Ogólnie mówiąc regulacja zużytego mechanizmu to "walka z wiatrakami"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Krok pierwszy, to regulacja tego mechanizmu. Jest koszmarna, ale trzeba ją przejść. Dobrze wyregulowana szyba układa się z uszczelką idealnie i nie trzeba żadnych elektronicznych gadżetów.
    Zawsze jak miałem to regulować w cuope, czy to 124, czy 126, to robiłem się chory.
  • Poziom 28  
    Błażej napisał:
    Widziałeś kiedyś takie drzwi z bliska?


    Tak, stoi taki samochód u mnie w garażu. I nadal twierdzę, że nie da się na starych uszczelkach ustawić tego tak, żeby było szczelnie i lekko się zamykało. Albo jedno, albo drugie. Autor pisał, że regulował i nie osiągnął kompromisu, więc dalej apeluję o trzymanie się tematu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    oskarkabat napisał:
    Wiem że jest możliwość regulacji szyby, lecz przy ustawieniu jej tak aby się lekko domykały przy jeździe wieje w środku

    Więc źle wyregulowałeś szybę. Jeśli uszczelki nie są uszkodzone, to w aucie jest cicho.
    Dziarski Hank napisał:
    I nadal twierdzę, że nie da się na starych uszczelkach ustawić tego tak, żeby było szczelnie i lekko się zamykało.
    Gdybym tego nie robił, to też optowałbym za elektroniką. Ale ona tutaj jest średnio potrzebna. Producent jej nie dał, choć było to spokojnie osiągalne w tym czasie.
  • Poziom 6  
    Dokładnie jak koledzy wyżej wspomnieli. Wiekowość mojego samochodu nie pozwala na wyregulowanie odpowiednie tej szyby i koniec kropka. Dlatego wpadłem na pomysł z zamontowaniem takiego mechanizmu, taki dodatkowy bajer ułatwiający życie.

    Kolega carrier bardzo pomógł. Ukierunkowało to trochę moje poszukiwania.

    Dodam tylko że z otwieraniem drzwi problemu nie ma, więc krańcówka w drzwiach spokojnie to obskoczy.

    Rozpiszę dokładnie jak ma to wyglądać:
    1. Samochód zamknięty, szyba zasunięta i szczelnie dolegająca do uszczelki.
    2. Otwieram samochód i szyba się opuszcza o jakieś 1-2cm (nie musi być to od razu, tak jak wspominałem, z otwieraniem problemu nie ma więc krańcówka w drzwiach spokojnie to obskoczy)
    3. Drzwi zamykam i po załóżmy 5s szyba sama się zasuwa, wolał bym żeby to się działo bez włączonego zapłonu, ale jeśli nic nie wymyślę lub koledzy tu mi nie podpowiedzą to zrobię to po zapłonie.

    W innych autach takie rzeczy montowane są fabrycznie w modułach komfortu. Ja moduł komfortu mam, jednak takiej funkcji on nie ma.