Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ursus C-330 - Rozruch, gaśnięcie.

pkos 16 Lis 2015 11:13 1317 9
  • #1 16 Lis 2015 11:13
    pkos
    Poziom 8  

    Dzień dobry, mam problem z 330. Ciągnik wydaje mi się, że jest słabszy, widzę to np. po ręcznym gazie, oraz czasami po jakichś 10 minutach gaśnie i jest go bardzo ciężko uruchomić albo wcale. Wiem że są podobne tematy ale nie będę odgrzebywał starych tematów. Teraz co do tej pory zrobiłem: wymieniłem na nową pompkę paliwową zasilającą, filtry paliwa. Korek baku ma drożny otwór, także w zbiorniku nie robi się próżnia. Gdy wymieniałem zasilającą okazało się że w pompie paliwa nie było oleju. Zalałem ją silnikowym. Co jeszcze mogę sprawdzić przed wymianą całej pompy paliwowej?

    0 9
  • #2 16 Lis 2015 23:37
    mtracz
    Poziom 29  

    W pompie wtryskowej była chociaż ropa, czy była sucha?
    Sprawdziłeś kranik w baku, czy masz nieograniczony przepływ paliwa w wężyku zasilającym pompkę?
    Odstojnik czysty?
    Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie?
    Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?

    1
  • #3 17 Lis 2015 19:11
    smoczek9
    Poziom 15  

    Sprawdź krzywkę w pompie i jej prace czy porusza popychacz w pompce .

    0
  • #4 17 Lis 2015 19:39
    jasiek1122
    Poziom 20  

    Do przejrzenia układ paliwowy,począwszy od wyczyszczenia zbiornika, do tej pory, aż pompując paliwo będzie bezproblemowo wracało do baku.
    Możesz wykręcić wtryski, sprawdzić jak rozpylają, ewentualnie wymienić końcówki oddać do ustawienia optymalnego ciśnienia wtrysku.
    I sprawdzaj poziom oleju w pompie, czy jest olej czy paliwo... może być już po niej.
    :D
    Czekamy na dalsze odpowiedzi od ciebie.
    Pozdrawiam.

    1
  • #5 17 Lis 2015 20:37
    kwok
    Poziom 39  

    Jak w pompie nie było oleju to na 100% coś trzeba wymienić. Na pierwszy strzał pójdzie wałek i łożyska, potem popychacze no i oczywiście uszczelniacz bo przez niego zniknął olej. Żeby fajnie chodziło to luzy w regulatorze należałoby skasować.

    0
  • #6 17 Lis 2015 22:50
    smoczek9
    Poziom 15  

    kwok nie koniecznie . Znam taki model że smarowanie pompy od ponad tysiąca motogodzin jest przez ON i silnik pracuje super ;)

    0
  • #7 18 Lis 2015 11:47
    pkos
    Poziom 8  

    A więc tak: od zbiornika do pompy drożność jest sprawdzona, nic nie jest zatkane. Jak pompuje ręczną pompką to słyszę jak wraca paliwo do baku przelewem.

    mtracz napisał:
    Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?

    Zawsze muszę tak ze 3 razy ruszyć ręczną żebym poczuł opór, czy to jest normalne?
    mtracz napisał:
    Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie?

    Jak dmucham w niego to jest zamknięty, ręczna pompka go otwiera więc myślę że tak.
    Odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia ale też były ok. Rozebrałem też filtr powietrza od układu ssącego ale tylko uzupełniłem poziom oleju w misce filtra bo tam nie ma się co zepsuć. Poskręcałem, odpaliłem i chodził bez zarzutu. W najbliższym czasie pojadę do lasu to będę więcej wiedział jak mu dam większy wycisk. Wolałbym żebym coś jednak znalazł, wymienił, naprawił bo tak to znowu jakiś czas będzie działał a potem padnie na skrzyżowaniu jak ostatnio. Mam jeszcze pytania:
    1. Jakie powinno być ciśnienie na manometrze przy filtrze oleju silnikowego?
    2. Jak najlepiej wyczyścić bak paliwa, czy Karcher się nadaje?
    3. Czy dolewając olej do regulatora obrotów uzupełniam także poziom oleju w pompie wtryskowej?

    0
  • #8 21 Lis 2015 11:49
    bearq
    Poziom 35  

    1. W przedziale 1 bar-5 bar
    2. Tak nadaję tylko musi później dobrze przeschnąć
    3. Tam jest w lew oleju do pompy

    0
  • #9 21 Lis 2015 19:36
    Sniezynka
    Poziom 26  

    Witam,
    Jeżeli w pompie będzie ubywał olej to dla świętego spokoju oddałabym pompę do sprawdzenia i ewentualnej naprawy.
    Gdzieś ten olej musiał się podziać, pompka ręczna pracuje poprawnie, co do czyszczenia zbiornika paliwa to nie wiem czy dokładnie oczyścisz zbiornik myjką jeżeli jest dzielony i posiada komory, lepiej użyć chemii np. dodatków czyszczących do paliwa.

    0
  • #10 16 Lip 2018 19:48
    pkos
    Poziom 8  

    Po wielu próbach w końcu konieczna była regeneracja pompy wtryskowej. Nie podawała lub podawała bardzo mało paliwa na drugi wtrysk.
    Dziękuję.

    0