Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ursus C-330 - Rozruch, gaśnięcie.

pkos 16 Nov 2015 11:13 1992 9
  • #1
    pkos
    Level 9  
    Dzień dobry, mam problem z 330. Ciągnik wydaje mi się, że jest słabszy, widzę to np. po ręcznym gazie, oraz czasami po jakichś 10 minutach gaśnie i jest go bardzo ciężko uruchomić albo wcale. Wiem że są podobne tematy ale nie będę odgrzebywał starych tematów. Teraz co do tej pory zrobiłem: wymieniłem na nową pompkę paliwową zasilającą, filtry paliwa. Korek baku ma drożny otwór, także w zbiorniku nie robi się próżnia. Gdy wymieniałem zasilającą okazało się że w pompie paliwa nie było oleju. Zalałem ją silnikowym. Co jeszcze mogę sprawdzić przed wymianą całej pompy paliwowej?
  • #2
    mtracz
    Level 29  
    W pompie wtryskowej była chociaż ropa, czy była sucha?
    Sprawdziłeś kranik w baku, czy masz nieograniczony przepływ paliwa w wężyku zasilającym pompkę?
    Odstojnik czysty?
    Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie?
    Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?
  • #3
    smoczek9
    Level 15  
    Sprawdź krzywkę w pompie i jej prace czy porusza popychacz w pompce .
  • #4
    jasiek1122
    Level 21  
    Do przejrzenia układ paliwowy,począwszy od wyczyszczenia zbiornika, do tej pory, aż pompując paliwo będzie bezproblemowo wracało do baku.
    Możesz wykręcić wtryski, sprawdzić jak rozpylają, ewentualnie wymienić końcówki oddać do ustawienia optymalnego ciśnienia wtrysku.
    I sprawdzaj poziom oleju w pompie, czy jest olej czy paliwo... może być już po niej.
    :D
    Czekamy na dalsze odpowiedzi od ciebie.
    Pozdrawiam.
  • #5
    kwok
    Level 39  
    Jak w pompie nie było oleju to na 100% coś trzeba wymienić. Na pierwszy strzał pójdzie wałek i łożyska, potem popychacze no i oczywiście uszczelniacz bo przez niego zniknął olej. Żeby fajnie chodziło to luzy w regulatorze należałoby skasować.
  • #6
    smoczek9
    Level 15  
    kwok nie koniecznie . Znam taki model że smarowanie pompy od ponad tysiąca motogodzin jest przez ON i silnik pracuje super ;)
  • #7
    pkos
    Level 9  
    A więc tak: od zbiornika do pompy drożność jest sprawdzona, nic nie jest zatkane. Jak pompuje ręczną pompką to słyszę jak wraca paliwo do baku przelewem.
    mtracz wrote:
    Jak zgaśnie pompujesz ręczna pompką, to od razu jest opór czy puste pompowanie?

    Zawsze muszę tak ze 3 razy ruszyć ręczną żebym poczuł opór, czy to jest normalne?
    mtracz wrote:
    Zaworek zwrotny na pompie wtryskowej sprawny, utrzymuje cienienie w układzie?

    Jak dmucham w niego to jest zamknięty, ręczna pompka go otwiera więc myślę że tak.
    Odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia ale też były ok. Rozebrałem też filtr powietrza od układu ssącego ale tylko uzupełniłem poziom oleju w misce filtra bo tam nie ma się co zepsuć. Poskręcałem, odpaliłem i chodził bez zarzutu. W najbliższym czasie pojadę do lasu to będę więcej wiedział jak mu dam większy wycisk. Wolałbym żebym coś jednak znalazł, wymienił, naprawił bo tak to znowu jakiś czas będzie działał a potem padnie na skrzyżowaniu jak ostatnio. Mam jeszcze pytania:
    1. Jakie powinno być ciśnienie na manometrze przy filtrze oleju silnikowego?
    2. Jak najlepiej wyczyścić bak paliwa, czy Karcher się nadaje?
    3. Czy dolewając olej do regulatora obrotów uzupełniam także poziom oleju w pompie wtryskowej?
  • #8
    bearq
    Level 38  
    1. W przedziale 1 bar-5 bar
    2. Tak nadaję tylko musi później dobrze przeschnąć
    3. Tam jest w lew oleju do pompy
  • #9
    Sniezynka
    Level 32  
    Witam,
    Jeżeli w pompie będzie ubywał olej to dla świętego spokoju oddałabym pompę do sprawdzenia i ewentualnej naprawy.
    Gdzieś ten olej musiał się podziać, pompka ręczna pracuje poprawnie, co do czyszczenia zbiornika paliwa to nie wiem czy dokładnie oczyścisz zbiornik myjką jeżeli jest dzielony i posiada komory, lepiej użyć chemii np. dodatków czyszczących do paliwa.
  • #10
    pkos
    Level 9  
    Po wielu próbach w końcu konieczna była regeneracja pompy wtryskowej. Nie podawała lub podawała bardzo mało paliwa na drugi wtrysk.
    Dziękuję.